آمد و رفت ناگهانی سلطان

روز سه شنبه محمد رویانیان سرمربی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد اگر با گزینه‌های خارجی به توافق نرسد تیم را به علی پروین خواهد سپرد. همین جمله کافی بود تا تیتر تمام روزنامه‌های ورزشی به موضوع بازگشت پروین اختصاص یابد. حرف و حدیث‌ها ادامه داشت که صبح دیروز علی پروین از سرمربیگری سرخ‌پوشان انصراف داد تا دوباره همه چیز به خانه اول برگردد و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بگوید مسوولیت انتخاب سرمربی تیم را به علی پروین و کمیته‌ فنی باشگاه واگذار کرده است. به گزارش ایسنا، محمد رویانیان درباره خبر استعفایش از پرسپولیس گفت: قصد داشتم پس از انتخاب پروین از حضور در پرسپولیس کناره‌گیری کنم، اما پروین به محض اینکه این موضوع را فهمید گفت که به خاطر جلوگیری از رفتن من این پیشنهاد را نمی‌پذیرد.

وی افزود: دیگر خسته شده‌ام. نمی‌توانم درباره اتفاق‌هایی که افتاده صحبت کنم. متاسفانه ما هر کاری که می‌‌کنیم با واکنشی روبه‌رو می‌شویم. یکی درباره گزینه‌مان اطلاعیه می‌دهد و دیگری اتهاماتی مطرح می‌کند. پس از این واکنش‌ها دیگر خسته‌ام و وظیفه انتخاب سرمربی را به پروین و کمیته فنی می‌دهم تا آنها خودشان تصمیم بگیرند. به پروین و کمیته فنی مسوولیت داده‌ام تا سریعا نظرشان را در بین گزینه‌های موجود بدهند تا سرمربی را به هواداران معرفی کنیم.

رویانیان افزود: هر تصمیم ما با واکنشی روبه‌رو می‌شود، فدراسیون یک حرف می‌زند و رسانه‌ها چیز دیگری می‌گویند. انتخاب‌های ما همیشه پخته بوده است، اما دیگر از واکنش‌ها خسته شده‌ام. از گفتمان حاکم در فوتبال و اتهاماتی که می‌زنند، واقعا خسته‌ام.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین گزینه‌ای که مد نظر داشتیم برای ما قیمتی غیرمنطقی تعیین کرد که نشان‌دهنده این بود که او به پول بیش از باشگاه علاقه دارد، اما من به خودم اجازه نمی‌دهم پولی که حق یک مربی نیست را به او بدهم. البته رقم‌هایی که متسو و کالدرون داشتند، منطقی و به رقم مربیان ایرانی نزدیک بود.

رویانیان افزود: واقعا از اتفاقاتی که در فوتبال می‌افتد، ناراحت هستم. دیگر ایمان پیدا کرده‌ام که اتفاقات فوتبال در جایی دیگر رقم می‌خورد.

پروین: خودم سرمربی را انتخاب می‌کنم

علی پروین با بیان اینکه رویانیان دیروز از سمت خود استعفا کرد، اما او جلوی این کار را گرفته گفت: وقتی این موضوع را دیدم از سرمربیگری پرسپولیس انصراف دادم.

علی پروین در گفت‌وگو با فارس درباره انصرافش از سرمربیگری پرسپولیس اظهار کرد: صبح دیروز وقتی به دفتر رویانیان رفتم متوجه شدم او از خیلی چیزها خسته است. استعفای رویانیان را روی میزش دیدم و شوکه شدم. به رویانیان گفتم حق نداری پرسپولیس را ترک کنی و باید تا آخر باشی. اعلام کردم دوست ندارم در شرایطی سرمربی پرسپولیس شوم که رویانیان نباشد. با اصرار نظر رویانیان را عوض کردم و من دیگر سرمربی پرسپولیس نمی‌شوم.

وی افزود: متاسفانه آقای رویانیان دست روی هر مربی خارجی گذاشت فدراسیون، مطبوعات و رسانه‌ها برای او مشکل درست کردند،‌ تا آمد با هرکسی قرار ببندد مشکل ایجاد شد تا اینجا که هنوز سرمربی نداریم. امروز پای درددل رویانیان نشستم و باور کنید رویانیان بابت اتفاقات اخیر خسته شده است. او می‌خواست امروز استعفا بدهد، اما من اجازه این کار را ندادم.

پروین تاکید کرد: با اجازه سردار ظرف یکی دو روز آینده خودم شخصا سرمربی پرسپولیس را ایرانی یا خارجی انتخاب می‌کنم. مطمئن باشید من کنار سردار تا آخرش می‌مانم. خسته شدن سردار برای من ناراحت‌کننده بود، اما گفتم به تو اجازه نمی‌دهم از فوتبال بروی. سردار در نشست دیروز قبول نمی‌کرد استعفایش را پس بگیرد، اما وقتی من با او حرف زدم و به او همه چیز را گفتم شرایط فرق کرد.

پروین خاطرنشان کرد: از هواداران پرسپولیس عذرخواهی می‌کنم، اما از رسانه‌ها می‌خواهم حداقل حرمت موسفیدان فوتبال را نگه دارند. چیزهایی شنیده‌ام که اصلا قشنگ نبود. من عاشق انتقاد هستم، اما نه تخریب. کنار سردار با قدرت کارم را ادامه می‌دهم و ان‌شاءالله همه دست به دست هم می‌دهیم تا تیمی قدرتمند و کادر فنی قوی بالا سر این تیم بگذاریم. از تمام مردم هم سپاسگزارم که در این ۲۴ساعته عاشقانه لطف خود را به من نشان دادند و من همیشه افتخار می‌کنم که لقبم سلطان پرسپولیس است.

پروین در پایان گفت: از سردار رویانیان هم تشکر می‌کنم که این اعتماد را به من کرد و این برای من یک دنیا ارزش داشت. سردار در پرسپولیس می‌ماند و با قدرت کار خود را دنبال می‌کند. اگر سرمربی جدید بیاید خودم بالاسر او می‌ایستم و مطمئن باشید تمام امور را زیر نظر خواهم داشت.