آلمان اولین پیروزی را می‌خواهد!

دیدار آلمان و ایتالیا در شرایطی امشب برگزار خواهد شد که دو تیم به عنوان پرافتخارترین تیم‌های جهان بازی‌های به یادماندنی زیادی مقابل هم برگزار کرده‌اند.آلمان و ایتالیا امشب ساعت ۲۳:۱۵ در ورشو لهستان به قضاوت لانوی فرانسوی به مصاف هم خواهند رفت. دیدار امشب ایتالیا و آلمان می‌تواند یادآور خاطرات بسیاری از نبردهای دو تیم متحد در جنگ جهانی باشد. آلمان در سال ۱۹۳۹ با حمله به خاک لهستان و بمباران ورشو آغازگر جنگ جهانی دوم بود و با اتحاد هیتلر و موسولینی، لهستان و بسیاری از کشورهای دیگر اشغال شدند. دیگر زمان شوخی گذشته، اکنون همه چیز جدی است؛ جدی‌تر از هر زمان دیگر. دست‌کم چزاره پراندلی و یوآخیم لو این موضوع را به خوبی می‌دانند؛ بهتر از هر مربی دیگری.

چزاره پراندلی با کمک گرفتن از تمامی ابزارهای ممکن تلاش دارد، شاگردانش را برای بازی برابر آلمان در دور نیمه‌نهایی یورو ۲۰۱۲ آماده کند. او حتی به عبادتگاهی می‌رود تا در آنجا برای پیروزی تیمش دعا کند. هر چند نگرانی دست از سر او برنمی‌دارد. نگرانی از نبود سه بازیکن اصلی در بازی برابر ژرمن‌ها.

حال و هوای اردوی ایتالیا پیش از بازی برابر آلمان بسیار خوب است. در اردوی آتزوری همه بازیکنان از روحیه مناسبی برخوردارند. بازیکنان اصلی در کنار نیمکت ذخیره‌ها ایستاده‌اند. بازیکنان ذخیره هم به دنبال توپ می‌دوند. همه چیز به شوخی وارونه است. در حالی که بازیکنان با شوخی و روحیه تمرین آماده سازی را دنبال می‌کنند، یک مربی جدی را بالای سر خود می‌بینند. چزاره پراندلی جدی به نظر می‌رسد؛ جدی‌تر از هر زمان دیگری. او با دست‌های گره کرده به پشتش نگاهی به شاگردانش دارد و نگاهی هم به شیوه مناسب بازی برابر آلمان.

سرمربی لاجوردی‌پوشان می‌گوید: «آلمان تیم با ثباتی را در اختیار دارد. باید از لحظه‌هایی که آلمان در آنها ضعیف‌تر به نظر می‌رسد، بهره ببریم. هر تیمی چنین فازهایی را خواهد داشت... ولی آنها قدرتمندند. آنها با کارگردان خود، اوزیل قدرتمند هستند. اگر می‌خواهیم آنها را شکست دهیم، باید خلاق‌تر باشیم.»

در سوی دیگر یوآخیم لو بازی تهاجمی‌تر شده ایتالیا را نشانه می‌رود. او از «ایتالیایی جدید» صحبت می‌کند. پراندلی ۵۴ ساله بر خلاف بیشتر مربیان پیشین تیم ملی ایتالیا تیمش را جسورانه‌تر و همچنین متنوع‌تر به میدان می‌فرستد: «نسل جوان این فوتبال را می‌پسندند.» جانشین مارچلو لیپی با وجود تهاجمی‌تر کردن بازی ایتالیا اندیشه‌های دفاعی را هم از نظر دور نداشته است. هر چند او در بازی برابر فیلیپ لام و همبازیانش نگران وضعیت دانیله دروسی و ایگناسیو آبه‌ته است. هر دوی این بازیکنان در مسابقه یک چهارم نهایی برابر انگلیس دچار آسیب دیدگی‌ شدند. پراندلی می‌گوید: «دروسی و آبه‌ته با مشکل عضله روبه‌رو هستند.» پزشکان این دو بازیکن را پیش از بازی برابر آلمان مورد معاینه قرار داده‌اند و کادر فنی ایتالیا اکنون منتظر چراغ سبز پزشکان در مورد این دو بازیکن است. چنانچه آبه‌ته نتواند به میدان برود، ایتالیا در گوش راست دفاعی خود با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهد بود چرا که کریستین ماجو، جانشین او در بازی با آلمان دو اخطاره و محروم بوده و نمی‌تواند تیمش را همراهی کند. از اردوی ایتالیا خبرهای خوبی هم به گوش می‌رسد. از جمله آنکه جورجو کیلینی به تمرین‌ها بازگشته و دوباره در کنار همبازیانش قرار گرفته است. آیا او می‌تواند در بازی امشب به میدان رود؟

یواخیم لو: آلمان در دیدار با ایتالیا به گذشته نگاه نمی‌کند

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در آستانه دیدار تیمش مقابل ایتالیا گفت بازی‌های گذشته این دو تیم نقشی در این دیدار ایفا نخواهند کرد.«یوآخیم‌لو» گفته که تیمش در دیدار با آلمان باید گذشته را فراموش کند و تنها بر شکست ایتالیا در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ تمرکز کند. آلمان تا به حال در هیچ دیدار رسمی موفق به شکست ایتالیا نشده است. آلمان‌ها سه بار به ایتالیا باخته و بارها در جام‌های جهانی و جام ملت‌های اروپا با آنها مساوی کرده‌اند. این دو تیم در مقدماتی جام جهانی ۱۹۶۲ با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند و در نهایت با تساوی به کار خود پایان دادند. بر پایه گزارش خبرگزاری فرانسه، وقتی از لو در خصوص ناکامی آلمان مقابل ایتالیا سوال شد، سرمربی آلمان گفت: ما نمی‌توانیم زمان را بازگردانیم. باید آن را فراموش کنیم چرا که گذشته هیچ نقشی در طرح‌های امروز ما ندارد. وی افزود: آمار می‌گوید که آلمان تا به حال موفق به شکست ایتالیا در تورنمنت‌های بزرگ نشده است. خب که چی؟ وضعیت در حال حاضر کاملا عوض شده و این موضوع برای ما هیچ اهمیتی ندارد.