شما هم بازی النصر را دیدید؟

بعد از پیروزی الفیحا برابر الهلال که یک شگفتی به شمار می‌آمد، النصر با کاپیتانی رونالدو به مصاف الاتحاد رفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد. این باخت که منجر به از دست رفتن یک جام برای النصر شد، در حالی رقم خورد که طبیعتا انتظارات از گران‌قیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان بیشتر است. رونالدو اما نه‌تنها در دومین بازی رسمی‌اش برای النصر گل نزد، بلکه در نیمه نخست فرصت خوبی را برای گلزنی از دست داد که با شماتت سرمربی خودی همراه شد. گارسیا در پایان مسابقه گفت: «یکی از اتفاقاتی که باعث شد شرایط بازی به‌صورت کلی تغییر کند، فرصتی بود که کریستیانو رونالدو در نیمه اول از دست داد. اگر این توپ گل شده بود، شرایط عوض می‌شد.»

به‌طور قطع انتقادات از رونالدو ادامه خواهد داشت. هر بازی که او گل نزند، همه یاد ۲۰۰میلیون دلاری خواهند افتاد که ستاره پرتغالی به ازای هر فصل حضور در النصر دریافت می‌کند. واقعا اما آیا اینها اهمیتی دارد؟ یعنی ممکن است اگر گل نزدن‌های کریس ادامه بیابد، کارفرمای عربستانی از اینکه کوهی از اسکناس را پای او ریخته پشیمان شود؟ اینطور به نظر نمی‌رسد. هدف آنها از جذب رونالدو با چنین رقمی، آن هم در فصلی که النصر حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور ندارد، چیزی فراتر از این حرف‌هاست. البته که آنها حتما خوشحال می‌شوند اگر رونالدو گل بزند، خوشحالی معروفش را انجام بدهد و هواداران هم همسو با او غریو شادی سر بدهند؛ اما ماموریت رونالدو در ریاض اساسا چیز دیگری است. او آنجاست که همه به عربستان نگاه کنند و به نظر می‌رسد این اتفاق در حال رخ دادن است.

اگر فوتبالی هستید، به دور و اطراف خودتان نگاه کنید و ببینید که چند نفر بازی پنج‌شنبه‌شب را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و حتی تلویزیون‌های اینترنتی رسمی در کشور تماشا کرده‌اند یا حداقل خلاصه مسابقه را در اینترنت دیده‌اند. تعداد این افراد واقعا کم نیست. چه کسی تصور می‌کرد روزی در ایران، این همه توجه نسبت به مسابقه نیمه‌نهایی سوپرجام عربستان پیدا شود؟ آنها اما دارند کار خودشان را می‌کنند. رونالدو در ریاض است و بخش مهمی از یک پکیج جذاب تصویری به شمار می‌آید؛ استادیومی زیبا مملو از تماشاگران مرد و زن، چمنی سبز و یکدست، دوربین‌های متعدد فیلمبرداری با تصاویر تماشایی و البته فناوری کمک‌داور ویدئویی. شما به عنوان یک بیننده، حتما ترغیب می‌شوید تصاویر این مسابقه فوتبال را ببینید؛ دیداری که حضور عکاسان زن پشت دروازه جلب‌توجه می‌کند. آنها می‌خواستند تصویر عربستان را عوض کنند و به نظر می‌رسد تا حدود زیادی هم موفق شده‌اند. گل زدن یا نزدن رونالدو، یک مساله فرعی است و چه بسا اگر طلسم سی‌آرسون ادامه بیابد، حتی کنجکاوی‌ها نسبت به مسابقات باشگاهی عربستان افزایش هم بیابد که باز این هم برای آنها مطلوب است. فراموش نکنید صفحه اینستاگرامی ۸۰۰هزار نفری النصر، یک ماه بعد از معارفه رونالدو حالا ۱۳میلیون دنبال‌کننده دارد.