جدال دشوار لاجوردی پوشان با انگلیس

تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و ایتالیا در دیداری سنتی در ورزشگاه المپیک اوکراین و از چارچوب مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲ با یکدیگر روبه‌رو خواهند شد. دیدار تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و ایتالیا امشب از ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران در ورزشگاه المپیک کیف و به قضاوت پدرو پروئنکا از پرتغال برگزار خواهد شد. جدر تیم ملی انگلیس اشلی یانگ، اشلی کول، استیون جرارد، الکس اوکسلید چمبرلین و جیمز میلنر در صورت دریافت کارت زرد برابر ایتالیا از دیدار احتمالی بعدی این تیم در یورو ۲۰۱۲ محروم خواهند شد.اگر تیم روی هاجسون بتواند پس از زدن گل نخست برابر ایتالیا به پیروزی برسد، نهمین پیروزی خود به این شکل را در ۱۶ دیدار تاریخ جام ملت‌های اروپا جشن خواهد گرفت.سه شیرها به همراه یونان تنها تیم‌هایی هستند که در مرحله گروهی هرگز در تله آفساید حریفان گرفتار نشد‌ه‌اند.

در جبهه مقابل، تیم ملی ایتالیا قرار گرفته که پیش از پیروزی برابر جمهوری ایرلند در آخرین دیدار گروهی، در ۵ بازی پیشین خود نتوانسته بود پیروز شود. این پیروزی همچنین به ۶ بازی بدون پیروزی آتزوری در تورنمت‌های بزرگ پایان داد.

چزاره پرندلی، سرمربی ایتالیا تاکنون در دیدارهای رسمی هیچ دیداری را واگذار نکرده است. او ۹ پیروزی و ۴ تساوی را ثبت کرده است.کریستین مجیو، جورجیو کییلینی، ماریو بالوتلی، لئوناردو بونوچی، تیاگو موتا، ریکاردو مونتولیو، جیان لوئیجی بوفون، فدریکو بالزارتی و دنیله دروسی کارت زرد دارند.جورجیو کییلینی، مدافع آتزوری به دلیل آسیب دیدگی این پیکار مهم را از دست داده است. اما جمعه شب تیم آلمان موفق شد تیم یونان را با نتیجه ۴ بر۲ شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند.دراین مرحله تیم آلمان با برنده دیدار ایتالیا و انگلیس بازی می‌کند.

حاشیه های یورو

* تیم ملی آلمان با پیروزی برابر یونان به پانزدهمین برد پی درپی خود در بازی‌های بین‌المللی دست یافت و رکورد جدیدی در این زمینه خلق کرد. پیش از این رکورد ۱۴ پیروزی متوالی در دست فرانسه، اسپانیا و هلند بوده است.

* میلان باروش مهاجم کهنه کار و کاپیتان تیم ملی چک رسما از فوتبال ملی خداحافظی کرد. به دنبال این بیانیه، توماس روسیچکی هافبک ۳۱ ساله چک که جانشین کاپیتان تیم ملی است طی مصاحبه‌ای گفت: «من عاشق ادامه دادن بازی‌های ملی به عنوان کاپیتان هستم اما سن و سال من بالا رفته و ممکن است از لحاظ آمادگی بدنی با مشکل روبه‌رو شوم. باید بیشتر فکر کنم. شاید من هم مانند میلان باروش از تیم ملی بازنشسته شوم.»

* فدراسیون فوتبال آلمان تحقیقات و رایزنی‌های گسترده‌ای برای بحران نئونازیسم و نژادپرستی بین هواداران تیم ملی آلمان آغاز کرده است. برای شروع درباره بنر بزرگی که نماد نئونازیسم روی آن نقش بسته بود و در بازی با دانمارک توسط ژرمن‌ها در ورزشگاه نمایش داده شد، بررسی‌هایی صورت گرفته است و به زودی نتایج و روش برخورد با این مسائل اعلام خواهد شد.

* اتحادیه زنان فمینیست اوکراین با تحریم بازی های یورو ۲۰۱۲، یوفا را متهم کرد با سوءاستفاده از زنان اوکراینی، باعث اشاعه فرهنگ فساد و فحشا در زمان برگزاری بازی‌های یورو در جامعه اوکراین شده و با عملکرد خود، توریست‌ها و هواداران تیم‌های اروپایی را تشویق به ارتباط با زنان اوکراینی کرده است.

*جی جی بوفون دروازه‌بان کهنه‌کار آتزوری معتقد است اگر جو هارت انگلیسی به رشد و پیشرفت خود ادامه دهد، می‌تواند یکی از بهترین دروازه‌بانان دنیا شود.