خانواده‌ها فریب تبلیغات را نخورند

رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال معتقد است خانواده‌ها باید پس از شناخت و اطلاع کافی، فرزندانشان را در مدرسه‌های فوتبال ثبت نام کنند. به گزارش ایسنا، نظارت و کنترل بر مدرسه‌های فوتبال امری است که هم در پیشگیری و هم در ریشه کردن تخلفات، کارسازترین روش خواهد بود و در این بین هیات فوتبال استان‌ها، آکادمی ملی فوتبال و کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در راس این کارها قرار دارند. همچنین در هر یک از زمینه‌های مختلف آموزش، صدور مجوز و رسیدگی به تخلف هر یک از کمیته‌های مختلف موظف به بررسی هستند.

فریدون معینی ادامه داد: مسوول ادامه رسیدگی به وضعیت مدارس فوتبال، آکادمی ملی فوتبال است که انصافا هم تلاش فراوانی می‌کند تا مدارس واقعی قانونی را شناسایی و برای دادن مجوز به آنها اقدام کند.

معینی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰۰ مدرسه دارای مجوز در سراسر کشور وجود دارد، افزود: تمام این مدارس مورد نظارت قرار گرفته و تایید شده هستند. به هر حال آکادمی زحمات زیادی را در این زمینه کشیده و آیین‌نامه‌ای هم تهیه کرده که امسال هم هدفش این است که همه مدارس فوتبال را تحت پوشش باشگاه‌ها قرار دهد که چنین کاری باید صورت بگیرد. علاوه بر این، آکادمی بحث نظارت بر مدارس را بر عهده دارد و از طرفی هم مدرسه‌های نمونه را تشویق می‌کند تا والدین، آنها را بشناسند.

رییس کمیته جوانان همچنین با تاکید بر اینکه آکادمی ملی فوتبال در زمینه شناسایی تخلف‌های مدرسه‌ها به خوبی عمل می‌کند افزود: من از والدین هم خواهش دارم که با آکادمی ملی فوتبال تماس بگیرند و بدون اطلاع از قانونی بودن مدرسه‌ای هر جایی نروند و فریب تبلیغاتشان را نخورند. این برایمان اهمیت دارد که والدین هم همکاری کنند تا فرزندانشان در محیطی سالم به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به سوء استفاده برخی از مدارس و آکادمی‌های فوتبال از عناوین مربیان و بازیکنان بزرگ، اذعان کرد: این کار هم متاسفانه باب شده و به اعتقادم اصلا کار صحیحی نیست. خانواده‌ها بهتر است طبق تعهدی که زمان ثبت‌نام از باشگاه‌ها می‌گیرند عمل کنند و در صورت عملی نشدن چنین وعده‌هایی احقاق حق کنند تا پولشان برگردد.