حمله ماتادورها به خروس‌ها

دیدار دو تیم فوتبال اسپانیا و فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا امشب در اوکراین برگزار خواهد شد.تیم ملی فوتبال اسپانیا امشب ساعت ۲۳:۱۵ در دونباس آره‌نا شهر دونتسک اوکراین با قضاوت نیکولا ریزولی ایتالیایی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا به مصاف فرانسه خواهد رفت. ماتادورها با ۲ پیروزی مقابل کرواسی و ایرلند و یک تساوی مقابل ایتالیا با ۷ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم به جمع ۸ تیم پایانی راه یافتند.در حالی که فرانسه با تنها ۴ امتیاز از ۳ بازی به عنوان تیم دوم گروه چهارم حریف اسپانیا شد. این تیم در اولین بازی خود به تساوی یک بر یک مقابل انگلیس دست یافت و در دومین بازی موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر اوکراین را شکست دهد؛ فرانسه در آخرین بازی خود با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب سوئد شد.اسپانیا در حالی پا به میدان مسابقه خواهد گذاشت که پس از شکست در اولین بازی مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۰ مقابل سوئیس تاکنون شکست نخورده است و رکورد ۱۷ بازی بدون شکست را در کارنامه دارد.این دو تیم تاکنون ۳۰ بار مقابل هم به میدان رفته‌اند که سهم قرمزپوشان ۱۳ برد، ۶ تساوی و یازده شکست بوده است؛ در حالی که اسپانیایی‌ها هنوز نتوانسته‌اند در دیدارهای رسمی فرانسه را شکست دهند.اسپانیا قهرمانی یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۰ را در کارنامه دارد و در صورت قهرمانی در این مسابقات به عنوان تنها تیمی که توانسته ۳ قهرمانی پیاپی کسب کند، شناخته خواهد شد.همچنین بسیاری از کارشناسان و فوتبال دوستان، اسپانیا را یکی از فینالیست‌های این رقابت‌ها می‌دانند و به نظر می‌رسد شاگردان بلان کار سختی در بازی شنبه‌شب پیش‌رو داشته باشند.

حاشیه های یورو

*در آستانه بازی ایتالیا و انگلستان، دانیل دی روسی بازیکن ارزنده تیم ملی ایتالیا با تمجید از بازی استیون جرارد کاپیتان سه شیرها، وی را قهرمان و الگوی خود دانست.

*ترس از حذف به وسیله ضربات پنالتی باعث شده تا روی هاجسن سرمربی تیم ملی انگلستان، تمرینات ویژه‌ای برای زدن پنالتی درنظر بگیرد. انگلیسی‌ها از شش باری که در تورنمنت‌ها بزرگ کارشان با رقیبان به پنالتی کشیده شده، پنج بار شکست خورده اند.

* دانیل دی روسی هافبک تیم ملی ایتالیا خالکوبی پرسش برانگیزی را روی پشت ساق پای راستش حک کرده که نشاندهنده آزادبودن هرگونه تکل خطرناک توسط او روی پای بازیکنان رقیب است!