سقف قراردادها همه را خلافکار می‌کند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه آمدنش به فوتبال اشتباه بوده و رفتنش هم اشتباه خواهد بود، گفت: قانون سقف قرارداد همه را دزد و خلافکار می‌کند و اگر این قانون را بردارند همه چیز درست می‌شود. به گزارش «مهر»، محمد رویانیان که صبح دیروز در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، پس از تبریک جشن‌های ماه شعبان، در خصوص سقف قراردادها تصریح کرد: متاسفانه همه یادشان رفته است که پارسال و سال‌های قبل به بازیکنان خانه، باغ، ماشین یا رشوه می‌دادند؛ حالا که نوبت ما شد و ما راستش را گفتیم، علیه ما موضع گرفتند. ما داریم هزینه راست گفتن‌مان را می‌دهیم.

وی گفت: بعضی باشگاه‌ها مجبورند که سقف قراردادها را رعایت کند، چون پولی ندارند که هزینه کنند. باشگاه‌هایی مثل گهر زاگرس یا صبای قم که امسال به سختی سهمیه آسیا گرفت نمی‌توانند به سقف برسند اما ما مجبوریم که سقف را زیر پا بگذاریم، چرا که ۲۵ میلیون هوادار داریم و آنها از ما انتظار دارند.

رویانیان خاطر نشان کرد: ما نمی‌توانیم هواداران را نادیده بگیریم. علی فتح‌الله‌زاده هم مجبور است خودش را به هزار بدبختی بزند که جایگاه استقلال را حفظ کند و میلیون‌ها هوادار را راضی نگه دارد! اگر ما بگوییم پولی نداریم توهین به هواداران است.

رویانیان ادامه داد: از وقتی که من به عنوان مدیرعامل انتخاب شده‌ام دولت فقط چهارمیلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ما کمک کرده است. من هزینه سال قبل را حساب کردم و تراز مالی گرفتم و حاضرم آن را به تمام مراجع نشان دهم. باشگاه پرسپولیس سال قبل ۱۰ میلیارد برای بازیکنان خرج کرده است. طبیعی است که این هزینه‌ها امسال ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد. پس ما باید چه کار کنیم؟

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این موضوع که گفته می‌‎شود این باشگاه خرید‌های میلیاردی داشته است، تاکید کرد: این ادعا را کسانی مطرح می‌کنند که خودشان پیشنهادهای میلیاردی به بازیکنان ما داده‌اند وگرنه چه کسی می‌داند که من چقدر به بازیکن داده‌ام. اصلا ملاک و معیار چیست که یک نفر چنین مسائلی را مطرح می‌کند. وی افزود: سقف قرارداد طبق اعلام سازمان لیگ ۴۰۰ میلیون است. ما ۱۰۰ میلیون پاداش برای بازیکنان در نظر گرفتیم و همچنین برای ملی پوشان ۱۵ درصد بیشتر گذاشته‌ایم. با این حساب حداکثر سقف ۶۵۰ میلیون می‌شود. این قانونی است که من نگذاشته‌ام آقایان سال گذشته چنین قانونی گذاشتند که من در فوتبال نبودم.

وی همچنین با اشاره به علی فتح‌الله‌زاده خاطر نشان کرد: فتح‌الله‌زاده پارسال استقلال را کهکشانی بسته اما امسال نمی‌تواند این کار را انجام دهد. شاید من هم سال بعد دچار مشکل شوم، اما این سوال را دارم که چرا توهین کرده و جو را علیه ما را ملتهب می‌کنند؟

رویانیان درباره اهدای خودرو به بازیکنان پرسپولیس گفت: من خودرو دادم در واقع وقتی قرارداد ۵۰۰ میلیون تومانی می‌نویسم ۲۰۰ میلیون تومان، آن ماشین، حساب می‌شود. مگر سال‌های قبل باشگاه‌های دیگر چنین کاری نکردند؟ وی تاکید کرد: من اشتباه کردم به فوتبال آمدم؛ اما الان رفتنم هم اشتباه است؛ چرا که باید بدهی‌ها را صاف کنم. من عاشق رفتن از فوتبال هستم اما باید فعلا اوضاع را درست کنم.

مدیرعامل پرسپولیس همچنین با اشاره به اینکه گفته می‌شود پرسپولیس برای قهرمانی بسته شده است، گفت: من تیم را برای قهرمانی نبستم. این تیم فقط برای حفظ شان پرسپولیس بسته شده است. در واقع پرسپولیس را برای شان قهرمانی بستیم نه خود قهرمانی!

وی در خصوص قانون سقف قراردادها ادامه داد: اگر مرز قراردادها را برداریم مساله خیلی راحت می‌شود؛ چرا که دیگر کسی دزد یا خلافکار نمی شود. شما نگاه کنید که تمام بازیکنان دنیا قیمت دارند و هر باشگاه با توجه به بضاعت مالی خود سراغ آنها می‌رود.

رویانیان تاکید کرد: این قانون در ایران همه را دزد و خلافکار می‌کند. سازمان لیگ برای بازیکنان قیمت بگذارد و به عنوان مثال بگوید جلال حسینی بازیکن تیم ملی دارای درجه A و این قیمت است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: سقف قراردادها یک دروغ است و باشگاه‌ها را مجبور می‌کند که بیشتر خرج کنند.