برای کنترل اوضاع نابسامان دلالی‌ها و فساد در فوتبال ایران، فدراسیون و سازمان بازرسی کل کشور همکاری خواهند کرد. حیدر بهاروند در گفت‌وگو با «ایسنا» با ابراز نگرانی از وضعیت بازار نقل و انتقالات از تصمیم فدراسیون فوتبال برای کنترل‌های جدیدی در مبارزه با دلالی‌ها و فساد در فوتبال خبر داد و اظهار کرد: این وضعیت قابل تحمل نیست و رقابت سالمی میان باشگاه‌های لیگ برتری در نقل و انتقالات وجود ندارد. دلال‌ها فوتبال ایران را رو به نابودی می‌برند و اگر اوضاع کنترل نشود، ضررهای جبران‌ناپذیر سنگینی بر پیکره فوتبال این کشور وارد می‌شود. فدراسیون برنامه جدیدی برای نظارت بر اجرای قانون سقف قراردادها دارد.

وی در توضیح بیشتر این مساله، افزود: الان عنوان می‌شود بعضی‌ها به طور علنی سقف قراردادها را رعایت نمی‌کنند که فدراسیون می‌خواهد لیستی از کسانی را که در انعقاد توافق‌نامه‌های بالاتر از سقف مشارکت داشتند، به سازمان بازرسی کل کشور بدهد. الان در لیگ برتر غیر از باشگاه‌های داماش و گهر مابقی به طور مستقیم یا غیرمستقیم دولتی هستند؛ مدیران دولتی اگر پشت پرده و خارج از قاعده قرارداد ثبت شده پولی به بازیکنان بدهند، از جیب خودشان که نیست، قطعا از منابع دولتی و پول بیت‌المال است که باید به مقام بالاتر خود پاسخگو باشند. پول‌های پرداختی در اسناد دولتی باشگاه‌ها ثبت شده و قابل نظارت و پیگیری خواهد بود. بنابراین سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند در این باره وارد عمل شود. چیزی که مسلم است همه ما مخالف این وضعیت هستیم و

در این‌‌باره هدف مشترک داریم.

عضو هیات رییسه فدراسیون در واکنش به اینکه با توجه به نظام دریافت و پرداخت پول‌های دولتی در باشگاه‌های دولتی، آیا می‌شود مثلا میان فدراسیون و سازمان بازرسی تفاهم‌نامه‌ای با هدف جلوگیری از هدررفت منابع مالی دولتی و نیز اجرای قانون سقف قراردادها امضا ‌شود تا ماموران سازمان بازرسی پس از کنترل حساب‌های مالی باشگاه‌ها و رسیدن به مدارکی موید تخلف احتمالی باشگاه‌‌ها از قانون سقف، حداقل گزارش‌های قانونی را از وضعیت باشگاه‌ها در این باره به فدراسیون اعلام کنند تا فدراسیون هم بتواند به طور شفاف با متخلفین برخورد کند، گفت: بله این طرح هم می‌تواند بسیار خوب باشد. قطعا اسناد و مدارک پول‌های پرداختی در باشگاه‌ها موجود است و برای سازمان بازرسی هم قابل دسترسی خواهد بود. بنابراین در یک همکاری مشترک این سازمان می‌تواند به فدراسیون در اجرا و نظارت هرچه بیشتر بر قانون سقف قراردادها کمک کند. حداقل می‌توانیم اوضاع نابسامان فعلی را تعدیل کرده و شاهد پیشرفت بی‌رویه‌اش نباشیم.