یونان ناامید در جدال با روسیه قدرتمند

آخرین پیکار گروه اول مرحله مقدمات جام ملت‌های اروپا امشب با دیدار حساس لهستان - چک و یونان - روسیه برگزار می‌شود. پیکارهای مرحله مقدماتی گروه اول یورو ۲۰۱۲ امشب با دو دیدار به‌طور همزمان ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ایران برگزار خواهد شد. بر این اساس، جدال دو تیم یونان و روسیه در ورزشگاه ملی شهر ورشو و نبرد حساس لهستان میزبان مسابقات و جمهوری چک در ورسلاو انجام خواهد گرفت.لهستان به عنوان یکی از میزبان‌های جام ملت‌های اروپا در دو دیدار قبلی خود دو تساوی به‌دست آورده و برای صعود از گروه اول این مسابقات نیاز مبرم به پیروزی دارد. لهستانی‌ها به خوبی می‌دانند که اگر نتوانند در این بازی پیروز شوند وداعی تلخ با جام ملت‌ها خواهند داشت.در سوی دیگر میدان، جمهوری چک با ۳ امتیاز ارزشمندی که در پیکار مقابل یونان بدست آورده گام به میدان می‌گذارد.چکی‌ها در این دیدار مغز متفکر خود روسیچکی را به دلیل مصدومیت احتمالا در ترکیب اصلی نخواهند داشت و این موضوع کار را برای شاگردان بلیک سخت خواهد کرد. آنها در صورتی که در این بازی به تساوی برسند و در بازی دیگر یونان مقابل روسیه پیروز نشود، می‌توانند جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را به دست آورند. در بازی دیگر، دیدار یونان و روسیه را می‌توان جدال دو تیم ناامید و قدرتمند گروه اول نام برد. یونانی‌ها در دو دیدار قبلی خود یک تساوی مقابل لهستان و یک شکست مقابل چک را به دست آورده‌اند و با یک امتیاز در قعر جدول گروه A قرار دارند.یونانی‌ها برای اینکه بتوانند صعود کنند باید روسیه قدرتمند را با اختلاف گل زیاد شکست دهند.از طرفی روس‌ها که با ۴ امتیاز صدرنشین هستند و تفاضل گل ۳+ را در کارنامه خود می‌بینند با یک تساوی می‌توانند به مرحله بعدی مسابقات برسند.

حاشیه های یورو

* فرناندو تورس با زدن دو گل در بازی برابر ایرلند به گلزنی در تیم ملی بازگشت و اعلام کرد «دوباره می‌توانید اسپانیای قدیمی را که با گل‌های زیاد تیم‌های حریف را شکست می‌دهد، ببینید».

* استیون جرارد کاپیتان انگلستان معتقد است پیروزی برابر سوئد می‌تواند صحنه ای عالی برای خوشامدگویی به وین رونی برای بازگشت‌اش به ترکیب انگلیس باشد. وین رونی پس از سپری شدن محرومیت دو جلسه‌ای‌اش می‌تواند در بازی با اوکراین حاضر شود.

* تراپاتونی سرمربی ایتالیایی جمهوری ایرلند، دلیل اصلی حذف ایرلند از یورو را ترس بیش از حد بازیکنانش از اسپانیا دانست.

* ژوزه مورینیو طی مصاحبه‌ای در سنگاپور اعلام کرد: تیم ملی پرتغال مدعی قهرمانی نیست و به زودی از یورو حذف خواهد شد.