تمام راه‌ها را برای گلزنی امتحان کردیم

تیم ملی فوتبال کشورمان که با پیروزی برابر ازبکستان در اولین دیدار مقدماتی جام جهانی فرصت داشت تا با پیروزی برابر قطر در ورزشگاه آزادی تهران گام بلندی برای رسیدن به جام جهانی بردارد، در شرایطی که ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه آزادی حضور داشتند به تساوی بدون گل رسید. تیم ملی فوتبال کشورمان با این تساوی ۴ امتیازی شد و بعد از کره جنوبی که ۶ امتیازی است در رده دوم جدول قرار گرفت و حالا باید منتظر دیدارهای آینده باشد. سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان قطر را تیمی خوش شانس خواند و گفت: امشب شب قطر بود چرا که ما به توپ و میدان مسلط بودیم اما به گل نرسیدیم.

کارلوس کی‌روش پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل قطر با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: همانطور که توقع داشتم بازی سختی را پشت سرگذاشتیم. بازی یکطرفه به سمت قطر و در شرایطی که ترافیک بازی به سمت دروازه این تیم بود.وی در ادامه خاطرنشان کرد: قطر با این استراتژی به زمین آمده بود که دفاع کند و در ضد حمله به گل برسد و به حداقل امتیاز دست یابد اما ما با تمام تلاشی که داشتیم نتوانستیم پیروز شویم. سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان مهم‌ترین مشکل این تیم را عدم استفاده از فرصت های گلزنی خواند وگفت: با وجود اینکه به گل نرسیدیم اما بازیکنان تیم ملی ۹۰ دقیقه با تمرکز بازی کردند که همین مساله از اهمیت زیادی برخوردار است. وی استحقاق این تیم را پیروزی مقابل قطر خواند و گفت: استحقاق تیم ما بیش از یک امتیاز بود چرا که در طول ۹۰ دقیقه برتر از تیم قطر بودیم اما به هدفمان نرسیدیم. خبرنگاری از کی‌روش انتقاد کرد که چرا با وجود ماه‌ها فعالیت در تیم ملی فوتبال ایران هنوز به شناخت کافی از بازیکنان نرسیده و دست به آزمون و خطا می‌زند. سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ گفت: من نمی‌دانم شما در کدام دنیا زندگی می‌کنید؟ اگر شما لیست تیم ملی را در ۶ ماه گذشته ببینید متوجه می‌شوید که ۹۰ درصد از بازیکنان تیم فعلی افرادی هستند که در ۹۰ درصد اردوهای ما حاضر بوده‌اند. کی‌روش همچنین در واکنش به خبرنگاری که تاکتیک تیم ملی را به نقد کشید گفت: من با شما هم عقیده نیستم و فکر نمی‌کنم تیم ملی امروز در مصاف با قطر تاکتیک مناسبی در زمین پیاده می‌کرد. ما در مرحله مقدماتی و جام جهانی هستیم و باید به هر صورت که شده امتیازهای لازم را برای صعود کسب کنیم. درحال حاضر ۱۰ تیم برتر آسیا در مسابقات انتخاباتی جام‌جهانی حضور دارند و ما برای راهیابی به این رقابت‌ها نیاز داریم با تمرکز و هوشمندانه عمل کنیم. کی‌روش در پاسخ به خبرنگاری که گفت آیا شما بازیکنان تیم ملی را از شوت زدن به سمت دروازه قطر منع کرده بودید گفت: شما فکر می‌کنید من به آنها می‌گویم به سمت دروازه حریف شوت نکنند؟! اگر به سمت دروازه حریف شوت نکنند به سمت دروازه خودمان شوت کنند؟! وی در پایان افزود: امروز ما یک بازی یک طرفه را مقابل قطر به نمایش گذاشتیم و ۷۰ درصد توپ و میدان در اختیارمان بود اما به گل نرسیدیم. در عین حال شما اطمینان داشته باشید در بازی‌های آینده از این فرصت‌های گلزنی بهتر استفاده خواهیم کرد.

خطر محرومیت شش ملی پوش مقابل کره

هافبک تیم ملی فوتبال ایران با دریافت کارت زرد در دیدار روز‌سه‌شنبه برابر قطر، بازی بعدی ایران مقابل لبنان را از دست داد. طبق قوانین فیفا اخطارهای مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی پاک نمی‌شود و این اخطارها در مرحله نهایی هم محاسبه خواهد شد. آندرانیک تیموریان در دور گذشته بازی‌های انتخابی جام‌جهانی و در بازی رفت مقابل بحرین کارت زرد گرفته بود. او همچنین در دیدار با تیم ملی فوتبال قطر کارت زرد دیگری گرفت تا نتواند تیم ملی را در بازی بعد مقابل لبنان همراهی کند. دیدار تیم‌های ملی ایران و لبنان روز سه شنبه ۲۱ شهریور در بیروت برگزار می‌شود. همچنین چند ملی پوش دیگر ایران هم یک اخطاره هستند و احتمال محرومیت آنها در بازی تیم ملی برابر کره‌جنوبی در صورت گرفتن کارت زرد در بازی برابر لبنان وجود دارد. سید جلال حسینی، علی کریمی، مازیار زارع، غلامرضا رضایی، حسین ماهینی و خسرو حیدری بازیکنانی هستند که در دور گذشته کارت زرد گرفته‌اند و در صورت دریافت کارت زرد برابر لبنان، مسابقه بعدی را از دست خواهند داد.