پیکارهای دور دوم گروه مرگ با انجام نبرد تمام نشدنی و همیشگی هلند و آلمان و جنگ بقا میان دانمارک و پرتغال ادامه خواهد یافت.امشب در ادامه دیدارهای یورو ۲۰۱۲ دو دیدار حساس و سرنوشت‌ساز در گروه دوم انجام خواهد شد. از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت کشورمان و در ورزشگاه «له‌ویف» اوکراین؛ دانمارک و پرتغال برابر هم صف‌آرایی می‌کنند. در دیداری که «تامسون» داور اهل اسکاتلند قضاوت آن را برعهده خواهد داشت، دانمارک به عنوان تیم شگفتی ‌دور اول گروهی پس از غلبه یک بر صفر مقابل هلند، به استقبال از پرتغال زخم خورده می‌رود. وایکینگها که در چند روز گذشته در اردوی خود برابر نمایندگان رسانه‌های گروهی از ادامه شگفتی سخن گفته اند، می‌خواهند به روند رو به پیشرفت خود با غلبه بر تیم جنوب قاره موسوم به «برزیل اروپا» غلبه کنند.کار برای این اولسن و بازیکنان دانمارک به هیچ‌وجه راحت نیست؛ زیرا پرتغال با مربیگری پائولو بنتو، قصد جبران دارد. در دیدار دوم این گروه و از ساعت ۲۳:۱۵ با انجام دیدار هلند و آلمان، شاهد اوج حساسیت و رقابت میان دو رقیب دیرینه خواهیم بود. دیداری که در ظاهر میان دو همسایه با خلق و خوی نزدیک به هم در ورزشگاه متالیست شهر خارکف به قضاوت اریکسون سوئدی برگزار می‌شود، اما در اصل «دربی تمام نشدنی» میان قدرت‌های مطرح فوتبال قاره سبز و حتی جهان است. یک دربی در سطح ملی که از دیرباز برای بازیکنان و فوتبال دوستان از بالاترین اهمیت برخوردار بوده که البته این بار در شرایط حساس‌تری نیز انجام می‌گیرد.

حاشیه های یورو

* تیم‌های آلمان و سوئد با میانگین قدی ۸۵/۱ سانتی متر بلندقدترین تیم‌های حاضر در یورو ۲۰۱۲ هستند. ضمن اینکه آندراس ایساکسون دروازه‌بان ۹۹/۱ سانتی متری سوئد، بلندقامت ترین بازیکن جام است.

* آرسن ونگر با انتقاد از عملکرد پاتریس اورا، گناه گل خورده فرانسه را متوجه وی دانست و اظهار کرد: «همه آنچه اتفاق افتاد به دلیل خطای غیرضروری اورا بود». (منظور خطایی است که منجر به ضربه آزاد انگلستان و گل لسکات به فرانسه شد)

* کلارک کارسلایل رییس اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای انگلستان گفت: «بازیکنان تیم ملی انگلیس حق دارند تا در صورت روبه‌رو شدن با توهین‌های نژادپرستانه از سوی تماشاگران، زمین بازی را ترک کنند.» این موضع گیری پس از اعلام میشل پلاتینی رییس یوفا درباره برخورد جدی با بازیکنانی است که به دلیل ناسزاهای نژادپرستان بخواهند از زمین خارج شوند.

* کریس رونالدو اصرار دارد پرتغال حتی پس از شکست از آلمان، هنوز هم مدعی قهرمانی است.