کار سخت میزبان مقابل روس‌ها چک به‌ دنبال اعاده حیثیت

در آغاز دور دوم مرحله گروهی یورو ۲۰۱۲ یکی از دو میزبان مسابقات به مصاف روسیه می‌رود. دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا امشب با دو دیدار از گروه اول آغاز می‌شود. در اولین بازی و از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران، جمهوری چک و یونان در ورسلاو جدال حساسی را برگزار خواهند کرد. چکی‌ها در دیدار اول با نتیجه ۴ بر یک مقابل روسیه شکست خوردند و در دیدار مقابل یونان چیزی برای از دست دادن ندارند. این تیم نیاز مبرم به پیروزی دارد و در صورتی که نتواند دست پر از این جدال حساس خارج شود باید با این مسابقات وداع کند. از طرفی یونانی‌ها در اولین دیدار خود شرایط متفاوتی را تجربه کردند. آنها در دیدار مقابل لهستان در نیمه اول نمایش ضعیفی ارائه کردند اما در نیمه دوم با وجود یک بازیکن کمتر تا آستانه پیروزی بر میزبان جام ملت‌ها پیش رفتند و در نهایت مقابل لهستان به تساوی رسیدند. این تیم نیز برای باقی ماندن در کورس صعود به کسب امتیاز در این دیدار نیاز دارد.دیگر دیدار این گروه میان لهستان یکی از میزبانان یورو ۲۰۱۲ و روسیه از ساعت ۲۳:۱۵ امشب در ورزشگاه ملی شهر ورشو برگزار می‌شود. شاگردان فرانشیزک اسمودا در دیدار اول خود یک نیمه مقابل قهرمان یورو ۲۰۰۴ عملکرد خوبی از خود نشان دادند، اما در نیمه دوم دچار ضعف شدند و نتوانستند از تک‌گل خود دفاع کنند. این تیم که فابیانسکی دروازه‌بان اول خود را پیش از شروع مسابقات به دلیل مصدومیت از دست داد، در دیدار مقابل روسیه نمی‌تواند از اسژنی دیگر دروازه‌بان خود نیز استفاده کند.این دروازه‌بان در دیدار مقابل یونان با کارت قرمز داور مواجه شد و بازی حساس مقابل روسیه را از دست داد.یکشنبه شب بازی دوتیم کرواسی و ایرلند با نتیجه ۳بر یک به نفع تیم کرواسی به پایان رسید و بازی دو تیم ایتالیا و اسپانیا نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

خبرهای حاشیه‌ای یورو

*اولگ بلوخین سرمربی اوکراین اعلام کرده است آثار مسمومیت غذایی که درپی آن تعدادی از اعضای تیم میزبان دچار بیماری شدند به طور کامل از بین رفته و تیم وی می‌تواند برابر سوئد با تمام قوا ظاهر شود. این مسمومیت غذایی هفته گذشته برای اوکراینی‌ها اتفاق افتاد.

*ژوزه مورینیو سرمربی رئال مادرید تاکتیک تیم ملی اسپانیا را در گلزنی «عقیم» خواند و مشکل این تیم را نداشتن یک مهاجم کامل و گلزن دانست. مورینیو فورمیشن ۳-۳-۴ را برای اسپانیا بی فایده می داند.

*تماشاگران تیم ملی آلمان با شعار علیه کاپیتان پرتغال، علیه کریس رونالدو موضع گرفتند. گروهی از این دسته که از جمله هواداران بایرن مونیخ بودند، شعار می‌دادند:‌ «کریس، آن همه هیاهو و عاقبت هیچ!» یک گروه دیگر نیز که در مرکز شهر اجتماع می‌کردند، مرتب می‌گفتند: «کریس، فقط در آراستگی (آرایش مو) تو خوبی».