سکانس دوم صعود به جام‌جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل امشب و از ساعت ۲۰ در تهران به مصاف قطر می‌رود. تیم ملی فوتبال کشورمان مرحله چهارم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا را با پیروزی خارج از خانه مقابل ازبکستان آغاز کرده است و پس از استراحت در هفته دوم رقابت‌ها در هفته سوم به دیدار قطر می‌رود، همان تیمی که در هفته آخر از مرحله سوم مسابقات با تساوی مقابل تیم ملی ایران جواز صعود را به دست آورد و همچنان شانس راهیابی به جام جهانی را دارد. ملی پوشان فوتبال ایران با پیروزی در این بازی می‌‌توانند فاصله خود را با دیگر تیم‌های گروه A مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی بیشتر کنند و برای خود حاشیه امنیتی را به وجود آورند.

تیم ایران اگر چه نمایش خوبی در اولین بازی خود نداشت، اما در حال حاضر با بردی که در تاشکند مقابل ازبکستان به دست آورد سه امتیاز دارد، از طرفی قطر این تعداد امتیاز را پس از دو بازی مقابل تیم‌های لبنان و کره جنوبی به دست آورده است. این تیم جمعه در دومین بازی خود شکست خانگی چهار بر یک را برابر کره جنوبی متحمل شد. دو تیم ایران و قطر پیش از این در مرحله گروهی قبل در دو بازی رفت و برگشت برابر هم قرار گرفتند که هر دو مسابقه به تساوی رسید. کی‌روش درباره مصاف دوباره مقابل قطر گفته بود: بازی در این مرحله با قطر نسبت به مرحله قبل بسیارمتفاوت است. کارلوس کی‌روش تمرینات یک هفته‌ اخیر را تقریبا پشت درهای بسته برگزار کرده است، چرا که خبرنگاران و تماشاگران تنها می‌توانستند ۱۵ دقیقه ابتدایی مربوط به گرم کردن بازیکنان را تماشا کنند. ملی‌پوشان هم به خبرنگاران نوید داده بودند که تیم متفاوت و قدرتمندتری را از ایران در بازی با قطر خواهید دید. ترکیب تیم ایران نسبت به بازی با ازبکستان تغییرات احتمالی خواهد داشت، چرا که پژمان منتظری و مجتبی جباری به دلیل آسیب دیدگی‌ در تیم نیستند، اما از طرفی ظاهرا اشکان دژاگه وضعیت آمادگی مطلوبی دارد.

همچنین بازگشت محمدرضا خلعتبری به ترکیب تیم که تک گل بازی با ازبکستان را هم به ثمر رسانده بود، با حاشیه‌هایی همراه شد که شاید قرار گرفتن این مهره تاثیرگذار در ترکیب ملی‌پوشان را تحت الشعاع قرار دهد. خلعتبری پس از بازی نخست تیم ایران‌ برای همراهی تیم الوصل امارات در جام خلیج فارس به امارات رفته بود و به تازگی به تمرینات تیم ملی بازگشته است. کشمکش میان سرمربی تیم ایران و دیگومارادونا سرمربی الوصل بر سر آمدن یا نیامدن خلعتبری موضوع اول روزهای اخیر بود.امشب در حالی نوزدهمین دیدار تاریخ ایران و قطر برگزار می‌شود که در ۱۸ بازی گذشته برای ایران۱۱ پیروزی، ۳ شکست و ۴ تساوی به چشم می‌خورد.نکته قابل توجه در تاریخ رویارویی دو تیم اینکه ایران در دیدار آخر خود مقابل قطر در تهران دیدار برده را با تساوی ۲ بر ۲ عوض کرد تا با همین نتیجه،‌ برد عجیب ۱۰ بر صفر بحرین مقابل اندونزی بی اثر شده و بحرین از صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی محروم شود. از همین گروه امروز کره‌‌جنوبی در خانه از لبنان پذیرایی می‌کند. کره‌جنوبی دیدار اول را با برتری ۴ بر یک در خانه قطر پشت سر گذاشت و لبنان از دو دیدار اول که هر دو در بیروت برگزار شد، تنها یک امتیاز کسب کرد.