انگلیس ـ فرانسه فینال زودرس گروه D

تیم‌های انگلیس و فرانسه دو تیم مدعی گروه چهارم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا امشب و از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در نخستین بازی گروه D به دیدار هم خواهند رفت. باید منتظر ماند و دید کدام یک از این دو تیم مدعی در یورو ۲۰۱۲ شروع بهتری دارند. در دیگر بازی امشب نیز دو تیم اوکراین و سوئد از ساعت ۲۳:۱۵ مقابل هم قرار می‌گیرند. شنبه‌شب بازی دو تیم دانمارک و هلند با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم دانمارک به پایان رسید و در بازی دیگر تیم آلمان با یک گل پرتغال را شکست داد. دو تیم فرانسه و انگلیس تاکنون ۲۸ بار برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند که فرانسوی‌ها تنها ۸ بار از آنها با پیروزی خارج شده‌اند. در مقابل انگلیس ۱۶ پیروزی را برابر همسایگان خود تجربه کرده‌اند. آخرین بازی دو تیم در جام ملت‌های اروپا به سال ۲۰۰۴ در پرتغال بازمی‌گردد که آن هم در دور گروهی بود و با برتری ۲ بر یک فرانسه پایان یافت.استیون جرارد نخستین بار در جام ملت‌های اروپا به عنوان کاپیتان تیم ملی انگلیس وارد زمین مسابقه خواهد شد. در میان بازیکنان انگلیسی که در یورو ۲۰۰۴ برابر فرانسه به میدان رفتند، هم‌اکنون اشلی کول، وین رونی و استیون جرارد پیراهن تیم کنونی را به تن دارند. در مقابل هیچ بازیکن فرانسوی از یورو ۲۰۰۴ در این تیم دیده نمی‌شود. ترکیب احتمالی فرانسه: لیوریس، دبوشی، رامی، مکسس، اورا، کابایه، دیارا، مالودا، نصری، بنزما، ریبری / ترکیب احتمالی انگلیس: ‌هارت، جانسون، تری، لسکات، کول، میلنر، جرارد، پارکر، داونینگ، ولبک، یانگ

خبرهای حاشیه‌ای یورو

*یک سایت اینترنتی وابسته به نئونازی‌های ایتالیا خواستار حذف نام ماریو بالوتلی از فهرست آتزوری‌ها شد. در بیانیه نژادپرستانه این گروه به صراحت گفته شده: «او یک سیاه و یهودی است. وی باید برای تیم اسرائیل بازی کند، نه ایتالیا.»

*رود گولیت بازیکن افسانه ای سابق هلند از خروج بازیکنان مورد توهین نژادپرستانه قرار گرفته از زمین بازی، حمایت می‌کند.

* پس از پیروزی شیرین روسیه در برابر جمهوری چک و درپیِ زد و خورد و درگیری فیزیکی تعدادی از هواداران تیم ملی روسیه با طرفداران تیم چک و به‌ویژه توهین نژادپرستانه روس‌ها به مدافع آفریقایی تبار تیم رقیب یعنی «تئودور گبر سلاسی»، مقامات یوفا تحقیقاتی را برای برخورد انضباطی با تیم ملی روسیه آغاز کرده‌اند. روس‌ها سلاسی را به میمون تشبیه کرده‌اند.