تغییر رییس فدراسیون‌ به خاطر برخورد با فساد بود

وزیر ورزش و جوانان صبح دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی در مورد تغییر یک دفعه چندین رییس فدراسیون و واکنش‌هایی که در این ارتباط ایجاد شده، گفت: این واکنش ها مصنوعی بود و برخی از رسانه‌ها با تبانی با این افراد این کار را کرده بودند که ان‌شاءالله خدا شفایشان بدهد! به گزارش ایسنا، محمد عباسی در پاسخ به این سوال که چرا این تغییرات در آستانه المپیک صورت گرفته و بحث تغییر رییس فدراسیون قایقرانی باعث ایجاد حاشیه و واکنش‌هایی در سطح بین‌المللی شده است، گفت: چند جابه‌جایی صورت گرفت و موردی که شما مطرح کرده‌اید دلایل متعددی دارد و مراجع مربوطه آن را بررسی می‌کنند.

وی همچنین در مورد درخواست چند تن از نمایندگان از رییس جمهور مبنی بر اینکه جلوی تعلیق فدراسیون قایقرانی را بگیرند، گفت: تعلیقی انجام نمی‌شود. وزیر ورزش و جوانان همچنین در مورد نامه منتشر شده منسوب به فدراسیون بین‌المللی قایقرانی در مورد بحث تغییر رییس فدراسیون قایقرانی نیز گفت: این نامه را خودشان نوشته بودند و به زبان آنها ارسال کرده بودند و چیز خاصی نیست. وی ادامه داد: برخی از مسائل طبیعی است، از جمله اینکه تعدادی از روسای فدراسیون‌ها جابه‌جا شوند.

یک فرد خاص نیز در این ارتباط تخلفی داشته و حق قانونی دستگاه است که با فساد برخورد کند و ما به خاطر برخی از مسائل، مشکلاتی که وجود دارد را مطرح نمی‌کنیم، ولی برخی از دوستان اصرار دارند که آبروی خود را ببرند.

ما برخی از اقدامات را پاسخ نمی‌دهیم، به خاطر اینکه تاکید داریم محیط ورزش پاک است و باید پاک بماند، ولی مطمئن باشید با بصیرت و جدیت مواردی که مطرح است را پیگیری می‌‌کنیم و کسی به دنبال کار خاصی نیست.عباسی همچنین تاکید کرد: ما باید اتحاد و انسجام خود را حفظ کنیم و با همین روحیه در بازی‌های المپیک شرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در هیات مدیره استقلال تغییراتی ایجاد شده، گفت: تغییراتی ایجاد نشده است، البته ما به هیچ کس وعده همیشگی نداده ایم، ولی افراد تا زمانی که در مسوولیت هستند، باید وظیفه خود را انجام دهند و تاکنون تغییراتی نداشته‌ایم و تا آنجا که به من خبر رسیده، توافق حاصل شده است. البته اگر جایی مشکل ایجاد شود، ما مجبوریم تغییرات ایجاد کنیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین در رابطه با شرکت ورزشکاران در بازی‌های المپیک لندن تاکید کرد که فدراسیون‌ها در آمادگی کامل قرار دارند و ان‌شاءالله تا قبل از آغاز مسابقات اردوها ادامه پیدا می‌کند و در این دوره موفقیت‌های ورزشکاران‌مان افزایش پیدا خواهد کرد.