بازنده‌ها:   کریستیانو رونالدو  

31- (9)

اگر برای قراردادن رونالدو در جمع بازنده‌ها کمی شک وجود داشت، با مصاحبه‌‌ای که چند روز قبل این فوق ستاره پرتغالی انجام داد، عملا در صدر این فهرست جا گرفت. کریس در آستانه 38سالگی، تا اینجای فصل فقط 4گل زده است و دیگر آن ستاره‌‌ای نیست که فصلی 50گل به ثمر می‌‌رساند و تمام تیم‌‌ها از رویارویی با او وحشت داشتند. او اخیرا در یک مصاحبه بلند بالا، به سرمربی، بازیکنان و مدیریت منچستریونایتد حمله کرد تا به نوعی حکم جدایی خودش در ژانویه را از این تیم امضا کند. اما آیا کسی هست که رونالدو رو به افول را به خدمت بگیرد؟ بازیکنی که دستمزد هنگفتی دریافت می‌‌کند و احتمال دارد همین‌طور که شیاطین سرخ را وارد حاشیه کرد، تیم بعدی‌‌اش را هم تحت تاثیر قرار دهد. البته در تابستان که تیمی حاضر نشد او را بخرد و باید دید در زمستان مشتری خواهد داشت یا خیر؟

 

   چلسی   

31- (7)

البته بازنده اصلی در این زمینه چلسی بود وگرنه مقصر شخص دیگری بود. تاد بولی که از تحریم‌‌های دولت انگلیس علیه رومن آبرامووچ استفاده کرد و فصل قبل سهام مدافع عنوان قهرمانی اروپا را خرید، اهداف بزرگی در سر دارد؛ اما هنوز نتوانسته به آنها جامه عمل بپوشاند. او در تابستان بودجه خوبی را برای تقویت تیم کنار گذاشت؛ ولی عجیب‌‌ترین اقدامی که انجام داد، اخراج شتاب‌زده توماس توخل بود. مربی‌‌ای که خودش را روی نیمکت چلسی ثابت کرده بود؛ اما مالک آمریکایی چیزهای دیگری از فوتبال می‌‌خواست و آن‌طور که سرمربی آلمانی فاش کرد، ابتدای فصل در یک جلسه چند نفره پیشنهاد کرده بود که چلسی با سیستم 3-4-4 به میدان برود! با این حال جایگزین کردن گراهام پاتر نه چندان باتجربه به جای توخل، تصمیم بحث برانگیزی بود که باید در ادامه فصل مشخص شود که موفقیت‌آمیز است یا خیر؟

 

  برنده : ناپولی  

31- (5)

هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌‌کرد با وجود جدایی مهره‌های تاثیرگذاری همچون کالیدو کولیبالی، دریس مرتنز، اوسپینا و اینسینیه و جایگزین کردن آنها با چهره‌های ناشناخته، ناپولی پس از گذشت 15هفته با اختلافی 8امتیازی نسبت به میلان در صدر جدول جای بگیرد و بهترین شروع تاریخش در سری‌ آ را تجربه کند. این تیم حتی به‌عنوان صدرنشین از گروه دشوارش در لیگ قهرمانان صعود کرد تا لوچیانو اسپالتی نشان دهد روند رو به رشد فصل گذشته تیمش اتفاقی نبوده است. شاید ناپلی‌‌ها جزو تیم‌‌هایی باشند که از این تعطیلی بدموقع به‌شدت ناراحت هستند؛ چراکه ترمز تیم آماده‌‌شان کشیده شد.

 

  میکل آرتتا   

31- (4)

بسیار زمان گذشت تا آرتتا ثابت شد. دستیار پپ گواردیولا در یک سال و نیم اخیر نتایج ضعیفی در آرسنال گرفت؛ اما مجموعه باشگاه تمام‌قد پشت او ایستاد. آرتتا هم این فصل نشان داد که ارزش اعتمادی که به او شده را داشته و پس از یک دهه آرسنال به کورس قهرمانی بازگشت و اگر بتواند گردنکش ژانویه را به سلامت بگذراند، قطعا شانس نخست کسب قهرمانی در لیگ برتر خواهد بود. تیم جوان آرسنال با فاصله 5امتیازی نسبت به منچسترسیتی پرستاره، با صدرنشینی وارد تعطیلات شد و حتی اگر بتواند خودش را تا پایان فصل در بالای جدول حفظ کند و پس از مدت‌ها سهمیه لیگ قهرمانان را کسب، قطعا آرتتا فصل موفقی را پشت سر گذاشته است.

 

  برنده یا بازنده؟   ژاوی هرناندز  

31- (3)

عملکرد بارسلونا تا اینجای فصل طوری بوده که نه بتوان آنها را ناکام نامید و نه موفق. ژاوی به‌عنوان سرمربی این تیم، در تابستان هر بازیکنی که می‌‌خواست را به ترکیب اضافه کرد و فصل را هم خوب شروع کرد. اما درست همان‌جایی که باید نشان می‌‌داد که در مربیگری هم مثل دوران بازی نخبه است، متوقف شد. او ال کلاسیکو را که مهم‌ترین بازی فصل برای بارسایی‌‌هاست، به بدترین شکل به رئال مادرید واگذار کرد و از آن مهم‌تر نتوانست از گروهش در لیگ قهرمانان صعود کند تا بلوگرانا برای دومین سال متوالی راهی لیگ اروپا شود. ژاوی همان‌قدر که در لالیگا خوب نتیجه می‌‌گیرد، در اروپا کاملا منفعل است و آمار دو برد مقابل ویکتوریا پلژن برابر 3باخت در بازی‌‌های مهم، همین گزاره را ثابت می‌‌کند. بارسا در لالیگا واقعا تیم قدرتمندتری است؛ اما ژاوی باید بداند حتی در صورت قهرمانی در بازی‌‌های لیگ، انتظار می‌‌رود تا در اروپا موفق باشد.