وحدت خراسان که البته هنوز هم به دلیل عدم تسویه بدهی‌ها باید با نام شهرخودرو خوانده شود، کارش را با شکست انضباطی ۳برصفر مقابل چوکا آغاز کرد، ولی در ادامه برای اینکه از جدول مسابقات کنار گذاشته نشوند در هفته‌های دوم تا دهم مقابل خلیج فارس ماهشهر، آرمان گهر، شهرداری همدان، دریا بابل، خوشه طلایی، استقلال ملاثانی و فجرسپاسی بازی کرد که حاصل آن دریافت ۴۶ گل و تجربه کسب یک شکست یازده گله مقابل فجر در شیراز بود. آنها در این مدت حتی یک گل هم نزدند تا در دیدار هفته یازدهم مقابل مس شهر بابک با هشت بازیکن وارد زمین بشوند و پس از دقایقی یکی از بازیکنان مصدوم شود تا با توجه به حد نصاب نرسیدن بازیکنان در این مسابقه هم با حکم کمیته انضباطی ۳برصفر بازنده باشند و از جدول کنار نروند!

اما این فرار با تبصره‌ها هم نتوانست عمر این تیم را زیاد کند و سرانجام فرصت دو هفته‌ای سازمان لیگ به تیم مشهدی به پایان رسید تا آنها پس از عدم شرکت در بازی با پارس‌جنوبی جم علنا از جدول بازی‌ها کنار گذاشته شده و تمام بازی‌هایشان هم حذف شود. شاید سه سال قبل که پدیده یکی از نماینده‌های ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بود، اگر کسی می‌گفت سرنوشت موفق‌ترین نماینده مشهد در تاریخ فوتبال ایران این‌گونه رقم خواهد خورد، همه به سلامت عقل آن پیشگو شک می‌کردند. این اتفاق اما در سایه قدرت‌طلبی هیات فوتبال استان خراسان و مشکلات قضایی پیش آمده برای فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه، به وقوع پیوست تا یکی از تلخ‌ترین روزهای فوتبال ایران پیش بیاید.

تجربه پدیده (که مشخص نیست نامش این است، یا شهرخودرو یا امید وحدت) یک بار دیگر نشان داد که اداره کردن یک تیم فوتبال در ایران آن‌هم به صورت خصوصی راهی به جز شکست در نتیجه‌اش ندارد. حتی ورود سهام باشگاه‌ها به فرابورس هم نتوانسته اوضاع را بهتر کند و حالا استقلال و پرسپولیس هم با وجود اینکه چند صد میلیارد پول به حسابشان واریز شده، اما حق برداشت هم ندارند و این پول‌ها تنها سردرگمی باشگاه‌ها را زیاد کرده است. وضعیت طوری است که اگر چند سال بعد استقلال و پرسپولیس هم منحل شوند، خیلی نباید تعجب کرد!