اما جذاب‌ترین بازی قطعا متعلق به تقابل نماینده انگلیس با نماینده اسپانیا است یعنی نبرد رئال‌مادرید و لیورپول. لیورپول که فصل گذشته در فینال لیگ قهرمانان مغلوب رئال مادرید شده بود، حالا دوباره باید به مصاف این تیم برود و بهترین فرصت انتقام برای آنها فراهم شده است. شروع فصل برای لیورپول خوب رقم نخورده و آنها علاوه بر قرار گرفتن در رتبه دوم، در لیگ برتر نیز با صدر جدول فاصله زیادی دارند و علنا در کورس قهرمانی حضور ندارند. با این حال دور یک هشتم نهایی در ماه‌های فوریه و مارس (بهمن و اسفند) برگزار می‌شود و تا آن زمان تیم پر ستاره یورگن کلوپ ممکن است بالاخره ریتم بازی خود را پیدا کرده باشد. از طرفی رئال مادرید فصل گذشته یک ستاره دیگر به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرد و چهاردهمین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد تا از این حیث بی‌رقیب باشد. در واقع رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی، تنها باشگاه اسپانیایی در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا است و حالا آنها باید باز هم با تیم یورگن کلوپ مصاف کنند.

تیم متمول فرانسوی با وجود در اختیار داشتن نیمار، لیونل مسی و کیلیان امباپه، در آخرین لحظات روز پایانی صدرنشینی گروه خود را به بنفیکا واگذار کرد و همین اتفاق باعث شد قرعه دشوار بایرن مونیخ در انتظار این تیم باشد. حالا کریستوف گالتیه و شاگردانش کاری بسیار دشوار برای صعود به دور بعد دارند. منچسترسیتی نیز یکی دیگر از مدعیان اصلی قهرمانی بوده و با اعجوبه نروژی خود ارلینگ هالند حتی بهتر از فصل گذشته به نظر می‌رسند. سیتی باید به مصاف لایپزیش برود و بی‌تردید بخت اول صعود است. یکی از تقابل‌های جالب جایی است که میلان به عنوان قهرمان فصل قبل ایتالیا باید برابر تاتنهام تحت هدایت آنتونیو کونته بازی کند.

روسونری پس از ۹ سال حضور در این مرحله را تجربه می‌کند و برای کسب موفقیت باید از سد مربی‌ای بگذرد که یک یوونتوسی-  اینتری است! مهدی طارمی و یارانش در پورتو، قرعه آسانی ندارند و باید به مصاف اینتر و ستاره‌های سیمونه اینزاگی بروند. چلسی و اوبامیانگ با دورتموند مواجه شده‌اند و البته کلوب بروژ و بنفیکا و فرانکفورت و ناپولی نیز احتمالا قرعه‌های کم اهمیت‌تر برای هواداران فوتبال هستند. قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ اروپا نیز برگزار شد و در حساس‌ترین بازی منچستر یونایتد باید به مصاف بارسلونا برود.