ازبکستان حمله کرد، ایران برد

کی‌روش: این شروع مسیر رسیدن به جام‌جهانی بود

ملی پوشان فوتبال کشورمان نخستین دیدار خود را در چارچوب مرحله چهارم و نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی با برتری مقابل ازبکستان پشت سر گذاشتند، آن هم در شرایطی که ۴+۹۰ دقیقه ضعیف‌تر از میزبان خود بازی کردند. تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و ایران از ساعت ۱۸:۳۰ روز یکشنبه برگزارکننده دیداری در چارچوب هفته اول از مرحله چهارم و نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی بودند. این بازی که از گروه A مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی در قاره آسیا و در ورزشگاه مملو از تماشاگر جار تاشکند برگزار شد به برتری یک بر صفر تیم کشورمان انجامید. تنها گل این بازی را محمدرضاخلعتبری دردقیقه ۹۳ برای کشورمان به ثمررساند. تیم ازبکستان در دقیقه ۷۴ به گل رسید، اما روی اشتباه کمک داورژاپنی این گل مردود اعلام شد. ارسال بلند گینریخ از جناح چپ به روی دروازه تیم کشورمان در میان آشفتگی خط دفاع پس از برخورد به تیر دروازه به اودیل احمدوف رسید و او با ضربه‌ای دقیق دروازه رحمتی را گشود، اما سیدجلال حسینی توپ را از درون دروازه خارج کرد .در دیگر بازی این گروه،تیم قطر موفق شد با یک گل تیم لبنان را شکست دهد. از گروه دوم نیز تیم ژاپن موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر تیم عمان را شکست دهد. هفته دوم از مرحله چهارم و نهایی مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در قاره آسیا طبق برنامه زیر پیگیری خواهد شد:

جمعه - ۱۹/۳/۱۳۹۱

گروه A:* لبنان - ازبکستان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه کمیل شمعون بیروت

* قطر - کره جنوبی، ساعت ۲۰:۴۵، ورزشگاه السد دوحه

گروه B:* ژاپن - اردن، ساعت ۱۵، ورزشگاه سایتاما

* عمان - استرالیا، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه سلطان قابوس مسقط

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با ابراز رضایت ازعملکرد شاگردانش در دیدار برابر ازبکستان گفت: می‌دانستیم که بازی سختی پیش رو داریم و به همین خاطر با برنامه‌ریزی وارد میدان شدیم و با حفظ تمرکزمان توانستیم به پیروزی برسیم. کارلوس کی‌روش در پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان که با پیروزی یک بر صفر ملی پوشان کشورمان به پایان رسید در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه جار تاشکند ضمن بیان این مطلب افزود: شاهد بازی زیبایی از سوی هر دو تیم بودیم که جا دارد به بازیکنان هر دو تیم و تماشاگران تبریک بگویم.

وی ادامه داد: بازی سختی را پشت سرگذاشتیم و همانطور که قبل از این نیز گفته بودم ازبکستان تیم بسیار خوبی بود و توانست در این دیدار فشار زیادی روی تیم ما بیاورد، اما ما برای این دیدار برنامه‌ریزی داشتیم و می‌خواستیم در تمام طول ۹۰ دقیقه بازی را کنترل کنیم و با اضافه کردن مهاجمان در پایان بازی به اهداف‌مان برسیم.

کی‌روش با بیان اینکه از نتیجه به دست آمده بسیار خوشحال است و از عملکرد بازیکنانش راضی، خاطرنشان کرد: این پیروزی از این جهت برای تیم ایران اهمیت داشت که ما یک تیم خوب و قدرتمند با بازیکنان و کادر فنی خوب را بردیم و این برای ما ارزش زیادی دارد. ازبکستان تیم بسیار قدرتمندی بود که فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشت.

کی‌روش در پاسخ به این پرسش که «نظر شما در مورد قضاوت داور ژاپنی چیست؟» گفت: من اصلا نمی‌دانستم که این داور ژاپنی است. من وظیفه‌ام این است که روی کار خودم تمرکز کنم و در این بازی هم همین کار را کردم. نقد کردن داور وظیفه مطبوعات است.

وی در پاسخ به این پرسش که «چند درصد پیروزی تیم ملی مقابل ازبکستان ناشی از شانس و چند درصد ناشی از برنامه‌ریزی بود؟» گفت: همان‌طور که در زندگی هر چقدر تلاش کنید نتیجه خواهید گرفت و شانس هم بیشتر خواهید داشت در فوتبال هم همین‌طور است و هر چه تلاش کنید نتیجه می‌گیرید.

کارلوس کی‌روش در پایان گفت: این شروع مسیر ما برای رسیدن به جام جهانی بود و خوشحالم که توانستیم در این بازی سه امتیاز را کسب کنیم. ما بازی‌های سختی در پیش داریم و باید روی همه آنها تمرکز کنیم تا به پیروزی برسیم.

جشن و شادمانی بازیکنان ایران از زمین به رختکن کشید

کادرفنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران که از پیروزی برابر ازبکستان در دقایق پایانی بازی بسیار خوشحال بودند، به جشن و شادی در زمین پرداختند که این خوشحالی آنها در رختکن هم ادامه داشت.

بعد از به صدا در آمدن سوت نیشیمورای ژاپنی به نشانه پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان در تاشکند، بازیکنان تیم ملی به سمت سیدمهدی رحمتی رفته و با او به خوشحالی پرداختند. دیگر حاشیه‌های پایان بازی ازبکستان - ایران را در زیر می‌خوانید:

* بعد از بازی کی‌روش و اعضای کادرفنی تیم ایران که بسیار خوشحال بودند، وارد زمین شده و به تمام بازیکنان تبریک گفتند. شادی بازیکنان تیم ایران در رختکن هم ادامه داشت.

* علی کریمی پس از پایان خوشحالی بازیکنان در میانه زمین، آنها را به سمت تماشاگران ایرانی برد.

* «انزور اسماعیل‌اف» بازیکن شماره ۲ ازبکستان بهترین بازیکن زمین شد. «الکساندر گینریخ» بازیکن شماره ۱۵ تیم ازبکستان هم پس از پایان بازی با چهره بسیار ناراحت در زمین نشسته بود.

* اشکان دژآگه پس از پایان بازی به همراه «میک مک درموت» در زمین حاضر شد و تمرینات خاصی را انجام داد.

* سیدمهدی رحمتی آخرین نفری بود که از زمین بیرون رفت، محسن فروزان دیگر دروازه‌بان تیم ایران در این لحظه به سمت رحمتی رفت.

* تماشاگران ازبکستانی که از شکست تیم ملی کشورشان برابر ایران بهت‌زده و ماتم‌زده بودند، در پایان بازی علیه داور و کمک داور مسابقه شعارهایی را سر دادند.