کاش مثل تو «شاد» بودیم!

طارمی پس از پایان این بازی به سوالات خبرنگاران جواب داد و گفت: «بازی آسانی نبود. برای اتلتیکومادرید احترام زیادی قائل بودیم چون آنها تیمی سطح بالا هستند. تمام تلاش‌مان را کردیم و در نهایت برنده بازی شدیم. جاه‌طلبی ما صعود به عنوان صدرنشین گروه بود و خوشبختانه موفق به انجام این کار شدیم. همان‌طور که همیشه گفته‌ام، من برای تیمم کار می‌کنم. تمام تلاشم را به کار می‌گیرم و گل‌ها نیز خود به خود می‌‌آیند. گلزنی حرفه من است. از هم‌تیمی‌هایم که به من در گلزنی کمک کردند، تشکر می‌کنم.» تا پیش از مسابقات دیشب، مهاجم تیم ملی کشورمان با ۵ گل‌زده در رده سوم مشترک بهترین گلزنان فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا قرار داشت. محمد صلاح با ۷ گل‌زده در رده اول ایستاده، کیلیان امباپه با ۶ گل‌زده رده دوم را به خود اختصاص داده و طارمی به‌طور مشترک با ارلینگ هالند و روبرت لواندوفسکی (هر یک ۵ گل‌زده) سوم است.

درخشش طارمی مطابق انتظار در رسانه‌های داخل کشور و نیز شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب داشت، اما این موضوع چندان هم بی‌حاشیه نبود. طارمی که پیش‌تر به خاطر شادی گل مفصلش بعد از گلزنی به اروگوئه در لباس تیم ملی ایران تحت فشار قرار گرفته بود، این‌بار هم با گلایه‌های مشابهی مواجه شد. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی که تعدادشان کم هم نبود، به طارمی یادآوری کردند که مدت‌هاست بازیکنان شاغل در داخل کشور و نیز اغلب لژیونرها به احترام احساسات مردم، از شادی بعد از گل صرف‌نظر می‌کنند. اخیرا حتی شادی گل نکردن مامه تیام، بازیکن پیشین استقلال در کایسری‌اسپور ترکیه هم بسیار وایرال شده بود.

درست در همان شبی که طارمی دروازه اتلتیکو را باز کرد و خوشحالی زائدالوصف خودش را نشان داد، بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی کشور در جریان پیروزی ۶بر۲ مقابل پاراگوئه در مسابقات بین قاره‌ای خوشحالی نکردند. به هر حال این چیزها به شخصیت و باور آدم‌های مختلف مربوط می‌شود و شاید نتوان از طارمی خرده گرفت یا انتظار خاصی داشت، اما آرزو می‌کنیم کاش حال عموم مردم ایران طوری بود که مثل قبل می‌توانستند از فوتبال لذت ببرند و به اندازه طارمی «شاد» باشند.