کرونا؛ بلای سرمربی مشکی‌پوش

امروز از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی، پرسپولیس میزبان مس کرمان است. قرمزها برای باقی ماندن در صدر جدول نیاز به پیروزی در این دیدار دارند. آن‌هم برابر حریفی که امسال پس از حدود یک دهه غیبت دوباره به سطح اول فوتبال ایران بازگشته و البته در رتبه سیزدهم خیلی اوضاع مساعدی هم ندارد. ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۳ روز قبل، برای آخرین بار دو تیم در هفته هجدهم لیگ سیزدهم به مصاف یکدیگر رفتند که پرسپولیس با ۶ گل نماینده کرمان را درهم شکست تا یکی از پرگل‌ترین بردهای این تیم در تاریخ لیگ برتر به دست ‌آید و در پایان آن فصل، مس به لیگ یک سقوط کرد. در سالیان اخیر تیم‌های گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان، نمایندگان استان کرمان در لیگ برتر بوده‌‌اند که نتایج خوبی را هم به ثبت رسانده‌اند و به نوعی روزهای خوب مس را زنده کردند که روزگاری گربه سیاه تیم‌های بزرگ بود و حتی سابقه نایب قهرمانی جام حذفی را هم دارد.

پرسپولیس به عنوان میزبان این مسابقه تمامی بازیکنان خود را در اختیار دارد و بدون مصدوم و محروم راهی میدان می‌شود؛ به جز سرمربی‌اش یحیی گل‌محمدی که روز گذشته اعلام شد تست کرونای او مثبت است. با این کرونای ناگهانی، یحیی نه توانست در نشست خبری شرکت کند و نه احتمالا امروز روی نیمکت خواهد نشست. در دیگر بازی‌های این هفته ابتدا از ساعت ۱۵ تراکتور میزبان ملوان است و همزمان با دیدار پرسپولیس هم صنعت نفت در آبادان پذیرای پیکان است. از ساعت ۱۹‌ هم در اهواز فولاد میزبان گل‌گهر است و جدال شاگرد و مربی را جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی برگزار می‌کنند.

بازی‌های این هفته فردا به اتمام می‌رسد که ابتدا در مهم‌ترین آن، هوادار از ساعت ۱۶‌ جمعه در ورزشگاه پاس قوامین میزبان استقلال است. البته استقلالی‌ها به صورت غیرمستقیم تلاش کردند که ورزشگاه محل بازی را تغییر دهند، ولی روی کاغذ نه هوادار مایل بوده تا اجاره سنگین ورزشگاه آزادی برای این دیدار را بپردازد و نه تمایلی از سوی آ‌بی‌ها برای این موضوع وجود داشته است. این درحالی است که کاپیتان هوادار چندی پیش علنا اعلام کرد که کیفیت محل تمرین آنها از چمن ورزشگاه پاس بهتر است. با تمام این اوصاف اگر در آخرین لحظات محل برگزاری این بازی به ورزشگاه آزادی تغییر و این استادیوم در عرض ۲۴ ساعت دو بازی سنگین را برگزار کرد، خیلی تعجب نکنید. مهم‌ترین خبر برای آبی‌ها اما ورای محل برگزاری بازی، بازگشت ریکاردو ساپینتو است و سرمربی پرتغالی پس از اتمام محرومیتش از فردا می‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند.

ساپینتو در آخرین اقدام سیاوش یزدانی را هم پس از آن توییت انتقادی‌اش بخشید، اما خیلی بعید است که وی راهی به ترکیب اصلی تیمش پیدا کند. استقلالی‌ها این روزها از لحاظ گلزنی به‌شدت مشکل دارند و شاید این موضوع مهم‌ترین دغدغه کادرفنی مدافع عنوان قهرمانی باشد. البته آنها بازهم به نسبت پرسپولیس یک گل بیشتر زده‌اند، اما قطعا برای ساپینتو مشخص است که برای رقابت قهرمانی، تیمش دیگر نمی‌تواند امتیاز از دست بدهد؛ آن هم برابر تیمی که در ۳ بازی اخیر ۷ امتیاز به دست آورده است. در دیگر بازی‌های هفته مس رفسنجان از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف سپاهان می‌رود، آلومینیوم از ساعت ۱۷:۳۰ میزبان نساجی است و یک ساعت بعد از آن هم جدال ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان در اصفهان برگزار می‌شود.