ماجرا از این قرار است که سجاد غلامی کشتی‌گیر وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی در رقابت‌های امیدهای جهان، در دور نخست برابر ترنت هیدلای آمریکایی با نتیجه ۱۵‌بر‌۶ شکست خورد، اما پس از راهیابی رقیب آمریکایی به فینال مسابقات، به جدول شانس مجدد راه یافت. مساله اینجا بود که کشتی نخست‌ انرژی زیادی از غلامی گرفت و آن‌طور که نزدیکان تیم ملی گفته‌اند، او نای راه رفتن نیز نداشت و به دلیل ضعف جسمانی حتی نتوانست برای کشتی بعدی‌اش تمرینات گرم کردن را انجام دهد. همین موضوع سبب می‌شود تا پزشکان به وی سرم تقویتی تزریق کنند و از اینجا، ماجرای جنجال‌ساز شروع می‌شود.

قوانین ضد دوپینگ در همه رشته‌های ورزشی این‌گونه تعریف می‌شود که به هیچ عنوان نباید جای سوزن روی بدن ورزشکار رؤیت شود. در واقع فارغ از اینکه چه ماده‌ای اعم از مجاز یا غیرمجاز وارد بدن آنها شود، به محض پدیدار شدن نشانه تزریق، ورزشکار مورد اتهام دوپینگ قرار می‌گیرد. برای نماینده کشتی ایران هم همین اتفاق رخ داد و بازرسان کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی پس از ورود به رختکن ایران و مشاهده سرم، حکم به دیسکالیفه یا همان حذف غلامی دادند. اگر او نبرد شانس مجدد خود را برنده می‌شد، فارغ از اینکه به مدال دست پیدا کند یا خیر، ‌ایران می‌توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد چرا که در جدول رده‌بندی کلی تنها با ۷ امتیاز پایین‌تر از گرجستان ایستاد. اما این اشتباه فاحش درحالی رخ داد که تمامی اعضای کادرپزشکی و حتی خود کشتی‌گیرها از قوانین ضددوپینگ اطلاع کامل دارند.

به همین دلیل هم خون علیرضا دبیر رئیس فدراسیون به جوش آمد و وی مستقیما انگشت اتهام را به سمت کشتی‌گیر مذکور نشانه رفت: «من نمی‌خواستم صحبت کنم، اما از سجاد غلامی عصبانی هستم چرا که او با گافی که داد قهرمانی را از ایران گرفت. اگر فدراسیون جهانی هم محرومش نکند، خودم ۲ سال این کشتی‌گیر را محروم می‌کنم. او به دروغ به کادر پزشکی در مسابقات گفته درستکار و کاوه‌(مربیان تیم ملی) گفته‌اند من باید سرم بزنم. این چندمین بار است که این کشتی‌گیر گاف می‌دهد و من با کسی تعارف ندارم و بدون شک او را محروم خواهم کرد.» در این شرایط و در روزهایی که حمید سوریان به دلایلی نامشخص از سمت نایب رئیسی فدراسیون استعفا کرده، به نظر دبیر دوباره با حاشیه جدیدی مواجه شده است.