در آن مسابقه، مسوولان برگزاری بازی با وجود خریداری شدن بلیت از سوی گروهی از بانوان به آنها اجازه حضور در ورزشگاه را ندادند. مردم اعتراض کردند و برخوردهایی صورت گرفت که تا مدت‌ها جنجال به پا کرد. حتی همین چند هفته پیش بود که فیفا بار دیگر در این مورد از فدراسیون فوتبال کشورمان پرس‌وجو کرد. در آن زمان شایعه شد با حذف تیم ملی ایران، ایتالیا به‌عنوان یکی از سرشناس‌‌ترین تیم‌‌های حذف‌‌شده از دور مقدماتی راهی قطر خواهد شد. رسانه‌های ایتالیایی هم در این آتش می‌‌دمیدند؛ اما واضح بود که لااقل بخش دوم این شایعه بی‌‌پایه و اساس است. حتی اگر به فرض بسیار بعید یک تیم آسیایی از جام‌‌جهانی حذف شود، طبیعتا یک تیم آسیایی دیگر از این سهمیه برخوردار خواهد شد. چرا اروپا و چرا در اروپا هم ایتالیا؟ این دور از شایعات، با اعلام نظر جانی اینفانتینو به پایان رسید؛ جایی که رئیس فیفا گفت: «بیایید جدی باشیم.»

چند ماه گذشت تا اینکه حالا و در فاصله یک ماه تا آغاز مسابقات جام‌‌جهانی بار دیگر همان داستان از سر گرفته شده‌است. این بار به شکلی دیگر و به بهانه‌‌ای متفاوت. استارت دور جدید شایعات را روزنامه دیلی‌تلگراف، چاپ انگلستان زده است. تلگراف نوشت: «در فاصله چند هفته مانده به اولین بازی تیم ملی ایران برابر انگلیس در جام‌‌جهانی، فیفا با درخواست‌‌هایی برای محروم کردن تیم ملی ایران از حضور در این مسابقات مواجه شده که دلیل آن استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در موج اخیر حملاتش علیه اوکراین بوده است.»

آن‌طور که سایت ورزش‌‌سه نوشته، در بخش دیگری از گزارش این رسانه مصاحبه‌‌ای با کریس برایانت، عضو پارلمان انگلیس و وزیر امور خارجه سابق انگلیس انجام شده که او در بخشی از آن گفته است: «مقامات ورزشی سراسر جهان در هر رشته‌‌ای که هستند باید خیلی دقیق مراقب درگیری مستقیم ایران و حمایت آن از پوتین باشند. شرکت فرصت در هر رویداد ورزشی باید از چنین کشورهایی گرفته شود.» و این هم بخش دیگری از گزارش تلگراف که در رسانه‌هایی همچون همشهری‌آنلاین بازتاب داشته است: «در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، فیفا و یوفا، تیم ملی و نمایندگان باشگاهی روسیه را از شرکت در تمام رویدادهای فوتبالی از جمله جام‌‌جهانی و مقدماتی یورو۲۰۲۴ محروم کرده‌‌اند. در همین راستا بلاروس نیز به‌عنوان متحد روسیه در این جنگ، تا اطلاع ثانوی از برگزاری بازی‌‌های خانگی‌‌اش در خاک خود محروم شده است و باید آن بازی‌‌ها را در کشوری بی‌‌طرف و پشت درهای بسته انجام دهد. اگر حملات پهپادی‌‌ ایران به اوکراین ثابت شود، با محرومیت‌‌هایی از سوی اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد.»

این مطالب در حالی مطرح ‌‌شده است که بسیار بعید به نظر می‌‌رسد در چنین فاصله کوتاهی تا آغاز مسابقات جام‌‌جهانی، فیفا به هر دلیلی دست به تغییر آرایش تیم‌‌ها بزند. ضمن اینکه مقامات ایرانی ادعاهای مطرح‌‌شده درباره پهپادها را نیز تکذیب کرده‌‌اند. باید منتظر بمانیم تا این یک ماه هم بگذرد و جام‌‌جهانی شروع شود. گویا تنها در آن زمان است که شایعه حذف تیم ملی واقعا به پایان می‌‌رسد!