نبرد مربیان سرخابی

به جز نبرد نساجی و فولاد که ساعت۱۷:۳۰ برگزار می‌‌شود، دو بازی دیگر هفته از ساعت۱۷:۰۰ پیگیری خواهد شد که مس کرمان میزبان صنعت نفت است و ملوان هم در انزلی پذیرای پرسپولیس خواهد بود. دیداری که مدت‌ها بود هواداران فوتبال در شمال کشور انتظارش را می‌‌کشیدند؛ اما حالا باید بدون حضور تماشاگر برگزار شود. اما این دیدار دلایل مهم دیگری هم دارد که آن را در زمره برترین مسابقات هفته قرار دهیم. هنوز سه ماه از جنجال میان این دو باشگاه بر سر ماجرای خداحافظی سیدجلال حسینی نگذشته است. اسطوره پرسپولیس که از تیم زادگاهش ملوان به سطح اول فوتبال معرفی شد و قرار بود دیدار دوستانه این دو تیم پیش از آغاز فصل، مسابقه خداحافظی سیدجلال باشد اما ملوانی‌‌ها از بیانیه عجیب قرمزها درخصوص اطلاع‌رسانی این بازی به‌شدت ناراحت شدند و همه چیز را ملغی کردند.

البته که عذرخواهی رسمی پرسپولیس هم در این‌باره کارگشا نبود تا آقای کاپیتان بدون بازی خداحافظی با مستطیل سبز وداع کند. حالا این دو تیم در شرایطی به یکدیگر رسیده‌‌اند که پرسپولیس با تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال در صدرجدول قرار دارد و ملوان هم با تفاضل گل بهتر، تیم یکی مانده به آخر لیگ است. قطعا پیروزی در این بازی برای هردو تیم به‌دلیل شرایط جدول از اهمیت خاصی برخوردار است. هم پرسپولیس می‌‌خواهد در کورس باقی بماند و هم ملوان که پس از سال‌ها به لیگ برتر بازگشته، قصد ندارد تا خیلی زود با این رقابت‌‌ها وداع کند. پرسپولیس هفته گذشته پس از دو هفته ناکامی در کسب برد، به هر زحمتی که بود مس رفسنجان را شکست داد؛ اما ملوان روزهای تلخش را با شکست برابر هوادار تکمیل کرد. حالا باید دید نبرد مازیار زارع به‌عنوان یک پرسپولیسی سابق با یحیی گل‌محمدی که این روزها به گفته خودش تمرکزی روی فوتبال ندارد، با چه نتیجه‌‌ای به پایان می‌‌رسد.

نبرد این دو تیم برای استقلالی‌‌ها هم مهم است؛ چراکه آنها فردا از ساعت۱۷:۰۰ در ورزشگاه آزادی میزبان آلومینیوم اراک هستند و اگر پرسپولیس امتیاز از دست بدهد، شاگردان ریکاردو ساپینتو می‌‌توانند با کسب پیروزی به تنهایی بر صدرجدول تکیه بزنند. البته استقلالی‌‌ها نیز حواشی خاص خود را دارند و پس از برکناری شبانه مصطفی آجورلو از سمت مدیرعاملی این باشگاه، حالا منتظر اولین بازی تیم با مدیریت علی فتح‌الله‌زاده هستند؛ البته اولین بازی در پنجمین دوره حضور حاجی. ضمن اینکه تقابل مهدی رحمتی کاپیتان سابق آبی‌‌ها با تیم سابقش در قامت سرمربی هم می‌‌تواند جالب باشد تا این هفته، هفته نبرد سرخابیان سابق با تیم‌‌های محبوبشان باشد. پیش از این بازی و از ساعت۱۵:۰۰ پیکان میزبان هوادار است و همزمان با بازی استقلال و آلومینیوم هم گل‌گهر به مصاف ذوب‌آهن می‌‌رود و نفت مسجدسلیمان هم پذیرای مس رفسنجان است.