فرصتی دیگر برای صدرنشینی استقلال

گروه ورزش- گونش می‌آید؛ این بحث داغ باشگاه استقلال است. بعد از بازی راه‌آهن وقتی صمد مرفاوی با شعارهای هواداران استقلال روبه‌رو شد، مسوولان این تیم تصمیم گرفتند دوباره بحث آمدن گونش به ایران را مطرح کنند. به همین خاطر این موضوع درست قبل از بازی با فولاد بر سر زبان‌ها افتاد. البته خیلی‌ها معتقدند که آمدن این مربی ترک در حد شایعه است و در حال حاضر تغییر و تحولی در این باشگاه صورت نمی‌گیرد. آخرین تغییر و تحول در استقلال به پنج‌شنبه هفته گذشته بر می‌گردد. امیدوار رضایی رییس هیات‌مدیره آبی‌ها در اولین تمرین بعد از بازی با راه‌آهن، قلعه‌نویی و نظری‌جویباری را دوباره به جمع استقلالی‌ها آورد.

البته سرمربی تیم ملی این روزها نمی‌خواهد در کار دستیار سابقش دخالت کند. یک منبع آگاه در باشگاه استقلال می‌گوید: «قلعه‌نویی در بازی امروز مقابل فولاد هیچ دخالتی نمی‌کند».

مسلم اینکه استقلال امروز در شرایط بدی مقابل فولاد حاضر می‌شود. آبی‌ها بدون قربانی، سیاوش اکبرپور و علی انصاریان باید بازی کنند که نبود سه مهره کلیدی این تیم مرفاوی را با مشکل مواجه کرده است. کاروان استقلال دیروز بدون این بازیکنان ساعت ۴۵/۱۰ تهران را به مقصد اهواز ترک کردند.

استقلال در چند بازی گذشته خود عملکرد مناسبی نداشته. این موضوع باعث ناراحتی هواداران استقلال شد. به همین خاطر بازیکنان این تیم از هواداران خود فرصت خواستند تا شرایط استقلال را بهتر کنند. فرزاد مجیدی و سیاوش اکبرپور معتقدند که هواداران باید بازیکنان را درک کنند و با کمی فرصت جواب حمایتشان را بگیرند. پرواضح است که تیم مرفاوی اگر امروز سه امتیازی بازی را از فولاد نگیرد با شرایط بدی روبه‌رو می‌شود.

اما در طرف دیگر زمین فولاد با مربیگری محمد مایلی‌کهن باید مقابل استقلال بازی کند. مایلی‌کهن در زمان مربیگری‌اش همیشه برای پرسپولیس و استقلال برنامه‌های ویژه‌ای داشته و به راحتی امتیاز نداده. او حالا باید با فولاد قعرنشین مقابل استقلال صدرنشین حاضر شود. شرایط فولاد این روزها مناسب نیست. این تیم از ۶بازی در لیگ فقط ۳ امتیاز گرفت. سرمربی فولاد درباره بازی امروز می‌گوید: «دیدار سختی پیش رو داریم. استقلال وضعیت بهتری نسبت به ما دارد. این تیم از بازی‌های لیگ امتیازات خوبی گرفته».

فولادی‌ها امروز با ۶ غایب بازی می‌کنند. ۶بازیکن اصلی این تیم به خاطر مصدومیت و شرکت در تیم‌ملی جوانان غایب هستند که این موضوع کار مایلی‌کهن را سخت‌تر می‌کند. به هر حال امروز بازی عقب افتاده و فولاد و استقلال برگزار می‌شود تا همه تیم‌ها با ۷بازی هفته هفتم لیگ را به پایان برسانند. این مسابقه ساعت ۳۰/۱۶ شروع می‌شود.