در بخشی از گزارش این رسانه آمده است: کارلوس کی‌روش با یکی از آشنایان قدیمی دوران حرفه‌ای خود راهی جام‌جهانی خواهد شد. سرمربی پرتغالی با تیم‌های ملی کلمبیا و مصر نتوانست به جام‌جهانی صعود کند، اما همچنان در این رویداد بزرگ حضور خواهد داشت. کارلوس کی‌روش بالاخره یک جام جهانی دیگر را تجربه خواهد کرد. سرمربی پرتغالی که هدایت تیم‌های ملی کلمبیا و مصر را در راه جام جهانی ۲۰۲۲ برعهده داشت، در دومین سفر خود به عنوان سرمربی ایران برای سومین بار با بازیگران فوتبال آسیا راهی جام‌جهانی می‌شود. کی‌روش ۶۹ ساله با کلمبیا راه خود را برای جام‌جهانی قطر آغاز کرد و در آن سال به مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا آمریکا که در برزیل برگزار شد، رسید. در مرحله یک چهارم نهایی اما شروع ضعیفی در دور حذفی با یک برد، یک تساوی و دو باخت داشت.

او در نهایت در دسامبر ۲۰۲۰ با فدراسیون فوتبال کلمبیا برای جدایی به توافق رسید. چند ماه بعد این مربی موزامبیکی‌الاصل موافقت کرد چالش تیم ملی مصر در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را بپذیرد. او جایگزین حسام البدری شد و نخستین چالش بزرگش رقابت در جام ملت‌های آفریقا بود؛ جایی که تیمش موفق شد به فینال برسد و مقابل سنگال بازی کرد، اما در نهایت در ضربات پنالتی تسلیم شد. در مسابقات انتخابی آفریقا، مصر به دور سوم راه یافت و در آنجا دوباره مقابل سنگال قرار گرفت.

در بازی رفت که در قاهره برگزار شد، مصری‌ها با نتیجه یک‌بر‌صفر رقیب خود را شکست دادند و انتقام گرفتند. آنها در بازی برگشت در داکار با همین نتیجه شکست خوردند و باز هم ضربات پنالتی سرنوشت سرمربی پرتغالی را رقم زد که این‌بار هم مقابل سنگال شکست خورد. مدت کوتاهی بعد، او در توافق با فدراسیون فوتبال مصر با جدایی خود از این تیم موافقت کرد. سرانجام در ۱۶ شهریور امسال کی‌روش و ایران تصمیم گرفتند برای دومین بار در تاریخ به هم برسند. علاوه بر آن، این سومین جام‌جهانی خواهد بود که دستیار سابق الکس فرگوسن در منچستریونایتد، فرماندهی ایرانی‌ها را در رویداد بزرگ جام‌جهانی برعهده خواهد داشت تا با یار قدیمی در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال حاضر شود.