مورینیو: پورتسموث بهتر بازی کرد

خوزه مورینیو، سرمربی چلسی عملکرد بازیکنان پورتسموث را در نیمه اول بهتر از بازیکنان خود دانست. آبی‌پوشان استمفوردبریج موفق شدند تا با پیروزی دو بر یک برابر پورتسموث بار دیگر به صدر جدول باز گردند. در این دیدار آندری شوچنکو و میشائیل بالاک زننده گل‌های چلسی بودند.

مورینیو در مصاحبه‌ای گفت: بازی سختی بود، به ویژه اینکه در نیمه اول بازیکنان پورتسموث که خیلی بهتر از تیم ما بازی کردند، با تمام توان از دروازه خود محافظت می‌کردند، اما در نیمه دوم سرانجام توانستیم دیوید جیمز، دروازه‌بان آنها را که بسیار عالی عمل می‌کرد، وادار به تسلیم کنیم. پس از دو گل تیم ما، پورتسموث نیز در دقیقه ۶۹ یک گل به ثمر رساند و آن زمان بود که در معرض خطر نتیجه تساوی قرار گرفتیم و تنها باید وقت‌کشی می‌کردیم. سرانجام نتیجه به نفع ما تمام شد و با اینکه شاید این پیروزی را نتوان یک پیروزی درخشان دانست، اما به هر حال پیروزی، پیروزی است و خوشبختانه توانستیم بار دیگر به صدر جدول باز گردیم. شوچنکو، مهاجم اوکراینی چلسی که در تابستان با قراردادی معادل ۳۰میلیون پوند از باشگاه میلان به چلسی پیوست، سرانجام توانست در دیدار شنبه برابر پورتسموث با زدن گل در دقیقه ۵۵، بار دیگر مهارت گلزنی خود را به نمایش بگذارد. آخرین گل شوچنکو در ۲۳ آگوست در شکست ۲ بر یک برابر میدلزبرو بوده است و از آن زمان تاکنون وی موفق به گلزنی نشده بود.

سرمربی آبی‌پوشان در ادامه از عملکرد شوچنکو در این دیدار تمجید کرد.

مورینیو در مصاحبه‌ای در این خصوص گفت: خوشبختانه شوچنکو سرانجام موفق به زدن گل شد که امیدوارم همین گل اعتماد به نفس او را بالا برده و شروعی باشد برای گل‌های بعدی. شوا در این فصل تاکنون دو گل به ثمر رسانده که فکر می‌کنم گل او برابر پورتسموث که پس از دو ماه موفق به زدن آن شده است، از اهمیت بالایی برخوردار باشد. با اینکه طی این مدت عملکرد او در هر بازی نسبت به بازی قبل رضایت‌بخش‌تر بوده و شاهد پیشرفت‌های او بوده‌ایم، با این حال وقتی در زدن گل ناکام می‌ماند این احساس به وجود می‌آمد که شاید دیگر نتواند گل بزند، اما دیدار شنبه به تمام ناامیدی‌ها پایان داد. حال تصمیم گرفته‌ام برای اینکه شوا فرصتی برای استراحت پیدا کند، در بازی چهارشنبه برابر بلکبرن روی نیمکت حضور داشته باشد، زیرا فکر می‌کنم که این تصمیم به نفع او نیز خواهد بود.