برنده‌ها

سپاهان: بعد از یک شروع طلایی که نویدبخش پایان هشت سال طلسم قهرمانی سپاهان بود، تیم ژوزه مورایس ناگهان شروع کرد به امتیاز دادن. سپاهان از چهار بازی آخر فقط سه امتیاز گرفته و در شرایطی که به سرعت به صدر جدول رسیده بود، حالا پنج امتیاز از پرسپولیس بالانشین عقب افتاده است. حتما مورایس خوشحال است که لیگ متوقف شد و می‌تواند تیمش را بازسازی کند.

ملوان: قعرنشین لیگ برتر امسال با هزار امید و آرزو به این رقابت‌ها برگشت و هوادارانش امیدوار بودند استارت بسیار بهتری داشته باشد. شاگردان مازیار زارع اما از پنج بازی تنها دو امتیاز به دست آورده‌اند و اگر قرار است خیلی زود به لیگ یک برنگردند، باید خیلی بهتر از اینها باشند. البته آخرین بازی آنها قبل از تعطیلات برابر فولاد به دلیل شرایط جوی لغو شد.

نفت آبادان: تیمی که از نظر مالی همیشه مورد بی‌مهری قرار گرفته، فصل جدید را با تغییرات بحث‌برانگیز در کادرفنی آغاز کرده است. رضا پرکاس در حالی روی نیمکت نفت آبادان نشست که رزومه‌ای مجهول داشت. به هر تقدیر در حال حاضر نفت با چهار امتیاز در رده ماقبل پایانی لیگ برتر قرار دارد و قطعا این تعطیلی می‌تواند برای بازسازی آنها مفید باشد.

 

بازنده‌ها

پرسپولیس: صدرنشین لیگ برتر روی دور برد افتاده بود. سرخ‌ها بعد از دو تساوی در هفته‌های آغازین، چهار پیروزی پی‌درپی به دست آوردند و از نظر روحی و روانی هم در شرایط خوبی بودند، اما لیگ برتر تعطیل شد و باید ببینیم فرم این تیم بعد از بازگشایی مسابقات چطور خواهد بود. تنها حسن این تعطیلی برای پرسپولیس، بازگشت احتمالی شیخ دیاباته به شرایط مطلوب است.

گل‌گهر: تیم امیر قلعه‌نویی که انصافا در خیلی از مسابقات فوتبال خوبی هم بازی می‌کند، فصل را به شکل مطلوبی آغاز کرده و با کسب ۱۲ امتیاز از شش مسابقه آغازین در رده دوم جدول قرار دارد؛ دو امتیاز پایین‌تر از پرسپولیس صدرنشین. گل‌گهر دو بازی آخرش را برده بود و حتما از تداوم لیگ استقبال می‌کرد، اما به هر حال اجتنابی از وقفه مسابقات ملی نیست.

تراکتور: بعد از یک استارت بسیار ناامیدکننده تراکتور در دو هفته اخیر احیا شد و شش امتیاز مهم به دست آورد. آلومینیوم اراک و نفت آبادان دو تیمی بودند که برابر تراکتور شکست خوردند. لیگ در روزهایی تعطیل شد که قربان بردیف بیش از هر زمان دیگری به تیمش امیدوار شده بود. جالب اینجاست که تراکتور پس از آغاز دوباره مسابقات با پرسپولیس مصاف خواهد داد.