بازی هنوز تمام نشده!

اکبر خان‌محمدی - «قرارداد عماد رضا بازیکن عراقی‌الاصل سپاهان قانونی است» این حکمی بود که پنج‌شنبه از سوی کمیته انضباطی صادر شد. به گفته آنها این بازیکن در تاریخ ۳۱مردادماه ۸۵ از طریق مرز هوایی وارد ایران شده و در دوم شهریور از طریق مرز زمینی ایران را ترک کرده است. این در حالی بود که مسوولان باشگاه پرسپولیس مدعی بودند که عماد رضا چهارم شهریور درست بعد از پایان فصل نقل و انتقالات به ایران آمده و اثر انگشت او در برگه قرارداد جعلی است. به همین خاطر سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری از این بازیکن عراقی نمونه امضا و اثر انگشت گرفتند که اثر انگشت و امضای او در سازمان لیگ و هیات فوتبال اصفهان درست بوده و شکایت مسوولان باشگاه پرسپولیس غیرموجه است.

مصطفوی، دبیر فدراسیون فوتبال درباره قرارداد این بازیکن و حکم کمیته انضباطی می‌گوید: «حکم صادرشده از سوی کمیته انضباطی با تحقیقات فراوان و روی اصول صادر شده است.

من قرارداد عماد رضا را از نزدیک دیدم و فکر نمی‌‌کنم قراردادی به این خوبی در هیات فوتبال اصفهان ثبت شده باشد، به هر حال این قطعی‌ترین حکم تاریخ فوتبال ایران بود که پنج‌شنبه کمیته انضباطی صادر کرد.»

با اینکه شکایت باشگاه پرسپولیس کاری از پیش نبرد، اما مسوولان این تیم همچنان روی حرفشان ایستاده‌اند و می‌خواهند پرونده را به شورای‌عالی استیناف بدهند تا رای نهایی را این شورا صادر کند.

طبق قانون بعد از صدور هر حکمی از سوی کمیته انضباطی، ‌آن حکم تا ۴ روز بعد از ابلاغ، قابل تجدیدنظر خواهی در شورای استیناف است.

در همین راستا انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید: «ما درخواست تجدیدنظر می‌کنیم. چون روی حرفمان ایستادیم و در این باره تلاش‌های زیادی انجام دادیم. به اعتقاد ما قرارداد عمادرضا غیرقانونی است، او نیم ساعت بعد از ساعت مقرر در هیات فوتبال اصفهان قراردادش را ثبت کرده».

بازیکن عراقی‌الاصل سپاهان ساعت ۳۰ دقیقه بامداد در هیات فوتبال اصفهان قراردادش را ثبت کرده و از نظر باشگاه پرسپولیس هم این مساله باعث می‌شود قرارداد عمادرضا ارزش قانونی نداشته باشد. اما در هیات فوتبال‌های سراسر ایران چنین قراردادهای ثبت می‌شود و هیات‌ها می‌تواند در ساعات غیر اداری قرارداد بازیکنان را ثبت کنند.

در آیین‌نامه فدراسیون برای ثبت قرارداد ساعت خاصی مشخص نشده. شاه حسینی، رییس کمیته انضباطی می‌گوید: «ادعای مسوولان باشگاه پرسپولیس کاملا درست است و عمادرضا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه قراردادش را ثبت کرده. اما ثبت قرارداد در چنین ساعاتی معمولی است و طبق قانون هیچ تخلفی صورت نگرفته.

به هر حال کمیته انضباطی بعد از پیگیری‌های مکرر رای را صادر کرد. البته ما نمی‌گوییم که حکم ما بدون اشتباه بوده.

شاید هم اشتباه کرده باشیم. به هر حال مسوولان باشگاه پرسپولیس می‌توانند اعتراض کنند تا شورای استیناف رای نهایی را صادر کند».در حال حاضر باشگاه پرسپولیس اعتراضی نکرده است تا پرونده به شورای استیناف داده شود.

اما انصاری‌فرد گفته که امروز این کار را انجام می‌دهد. به هر حال شکایت پرسپولیسی‌ها هنوز ادامه دارد و فقط شورای استیناف می‌تواند این غائله را تمام کند.