یک شب شاهکار

در این بازی نفس‌‌گیر، ملی پوشان والیبال ایران از اشتباهات والیبال آرژانتین ۵۲امتیاز کسب کردند؛ درحالی که آرژانتین از اشتباهات والیبال ایران ۳۸امتیاز به‌دست آورد. ضمن اینکه میلاد عبادی‌پور با کسب ۲۱امتیاز، بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. تیم ملی والیبال ایران در حمله ۷۱امتیاز کسب کرد؛ درحالی‌که تیم حریف در این بخش تنها به کسب ۶۹امتیاز بسنده کرد. در بخش دفاع روی تور، تیم آرژانتین ۱۴پوئن کسب کرد، اما تیم ایران تنها ۳امتیاز به‌دست آورد. در بخش سرویس، بلندقامتان والیبال ایران ۴امتیاز به‌دست آوردند؛ درحالی‌که والیبال آرژانتین در این آیتم ۳امتیاز کسب کرد.

بهروز عطایی، سرمربی تیم کشورمان بعد از این پیروزی دلچسب گفت: «خدا را شکر می‌‌کنم که بازیکنانم بازی خوب و قابل قبولی را به نمایش گذاشتند. دو تیم در بخش‌هایی از بازی دچار نوسان شدند. آرژانتین در ست دوم با وجود این‌‌که در امتیازات پیش بود، نتوانست رقابت را حفظ کند و ایران بر بازی مسلط شد. در ست چهارم این اتفاق برای تیم ایران افتاد، کنترل بازی را از دست دادیم و ست را واگذار کردیم. سعی می‌‌کنیم نوسانات را به حداقل برسانیم؛ اما در این سطح مسابقات ممکن است چنین خطاهایی رخ دهد.» میلاد عبادی‌‌پور هم که شب درخشانی داشت و با سرویس‌‌های طلایی‌‌اش در ست دوم ورق را برگرداند، درباره این بازی گفت: « کسی که بهترین فاکتور را دارد نباید از دستش بدهد. سرویس بهترین عامل پیروزی ماست و در لیگ ملت‌ها هم همین فاکتور را داشتیم. در این مسابقات هم باید از این سرویس‌‌های خوب بهره ببریم. حالا زمان استفاده از این توانایی ویژه است.» مارسلو مندس سرمربی آرژانتین بعد از شکست شاگردانش در میکسدزون حاضر نشد.

پیروزی تیم ملی والیبال کشورمان در رسانه‌های ورزشی جهان هم بازتاب داشت؛ به‌طوری‌که رسانه اروپایی وردآف‌‌والی در خصوص این رقابت نوشت: «آرژانتین ۵۲ خطا مرتکب شد و در یک نبرد میخکوب‌‌کننده به ایران باخت. آرژانتین به‌عنوان دارنده مدال برنز المپیک توکیو در بیستمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که در لهستان و اسلوونی برگزار می‌شود، خوب بازی نکرد. این در حالی است که ایران توانست عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. والیبال ایران در این بازی از خطاهای آرژانتین استفاده کرد.» شاگردان بهروز عطایی در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی رقابت‌‌های قهرمانی جهان در کشور اسلوونی، امروز از ساعت ۲۰:۰۰ به وقت تهران به مصاف تیم ملی مصر می‌‌روند.