بنا: بازی‌ها‌ی آسیایی مهم‌تر از جهانی است

«بازی‌ها‌ی آسیایی از اهمیت و حساسیت بیشتری نسبت به سایر رقابت‌ها برایمان برخوردار است، از همین رو نفراتی را انتخاب می‌کنیم که شانس کسب مدال آن‌هم مدال طلا را داشته باشند.» محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان ضمن بیان مطلب فوق افزود: «در بازی‌ها‌ی آسیایی تمامی کشورهای منطقه با حداکثر قوا و آمادگی به میدان می‌آیند و هدف نیز کسب مدال و بالا بردن رده کاروان‌ها است. ما نیز از این موضوع مستثنی نیستیم و جهت کسب حداکثر مدال آن هم مدال طلا راهی دوحه خواهیم شد. به همین منظور تیمی را برای حضور در این پیکارها تدارک خواهیم دید که در تمامی اوزان، شانس کسب طلا داشته باشد و مطمئنا از نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی که در شرایط ایده‌الی باشند نیز استفاده خواهیم کرد. آنها بهترین‌های اوزان مختلف کشتی کشور هستند که با تجربه و آمادگی خود می‌توانند کاروان ایران را به هدف اصلی برسانند.»

بنا در پاسخ به این سوال که آیا فرصت برای بازسازی بدن نفرات اصلی تیم ملی کافی است یا خیر، گفت: «زمان باقیمانده، کاملا ایده‌آل است و مطمئن باشید با تمرینات ویژه و برنامه‌ریزی شده‌ای که در نظر گرفته‌ایم تمامی اردونشینان در آستانه اعزام به دوحه به حداکثر آمادگی خواهند رسید. البته هیچ فردی صددرصد انتخاب شده نیست و باید تا پایان اردوها منتظر بمانیم و ببینیم کدام کشتی گیر آمادگی لازم را دارد و ضمنا انگیزه و روحیه وی نیز به چه نحوی است. قبل از دوحه ۴ مرحله اردو را پشت سر خواهیم گذاشت که اردوی اولمان ۱۲ روز، اردوی دوم و سوم ۱۰روزه و اردوی پایانی ۱۷روزه است. طبق هماهنگی‌های به‌عمل آمده نیز اردوی پایانی ما در یکی از شهرهای جنوبی کشور برگزار خواهد شد تا بچه‌ها با شرایط آب و هوایی قطر هماهنگ شوند. مطمئنا این تصمیم، کادر فنی را در آماده‌سازی هر چه بیشتر بچه‌ها یاری خواهد داد، اما فکر می‌کنم جزیره کیش به دلیل موقعیت توریستی و تجاری که دارد محل مناسبی برای برپایی اردوهایی متمرکز که باید در آن هوش و حواس ورزشکار فقط و فقط به تمرین باشد مناسب نیست و بهتر است که مکان دیگری را در نظر بگیرند.»

سرمربی موفق تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص صحبت‌های عابدین‌زاده و انصراف از حضور در بازی‌ها‌ی آسیایی قطر تصریح کرد: «بعد از انتشار این صحبت‌ها‌ با خود داوود گفت و گویی داشتم که او اعلام کرد تمامی حرف‌هایش تحریف شده و اصلا چنین قصدی را ندارد. داوود در حال حاضر در کنار دیگر هم وزن‌های خود با انگیزه تمام در حال تمرین است و مطمئناً هر کدام از ۷۴ کیلویی‌ها که وضعیت بهتری داشته باشند با کمال میل و رضایت جهت کسب افتخار برای کشورمان راهی دوحه خواهند شد. متاسفانه برخی مطبوعات اصل امانت‌داری و صداقت را رعایت نمی‌کنند و بدون غرض حاشیه ایجاد می‌کنند. به‌طور مثال در خصوص خود من و چند روز استراحتی که بعد از جهانی داشتم چه حرف و حدیث‌هایی که مطرح نشد. یکی نوشت بنا قهر کرده، یکی نوشت بنا انصراف داده، دیگری نوشت اقوام او فوت کرده‌اند و... در صورتی که من جهت استراحت و سرکشی به امور اقوام نزدیکم، برای چند روز موبایلم را خاموش کردم. متاسفانه هر بار که چنین اتفاقاتی پیش می‌آید با مطرح کردن چنین شایعاتی فضا را طوری فراهم می‌کنند که همه بنا را یک مربی پر ادعا و نازک نارنجی می‌پندارند در صورتی که هیچ وقت برای کشتی و به‌خصوص پشتوانه‌ها و جوانان آن کلاسی نگذاشته‌ام و تمام تلاشم نیز خدمت به آنان بوده است. من با جان و دل کار می‌کنم و امیدوارم که همه حمایتم کنند.»