طارمی و همان دعوای قدیمی!

جدلی که در ایران هم وجود داشت

این دعواها با محوریت پنالتی گرفتن طارمی، اما سابقه طولانی دارد. زمانی که این بازیکن در لیگ ایران برای پرسپولیس بازی می‌‌کرد، رقبا به‌‌شدت نسبت به پنالتی‌‌های پرشمار اعلام‌‌شده روی او حساس بودند و کار به جایی رسید که از سوی رسانه‌‌های هواداری تندرو لقب «دایومی» به ستاره بوشهری داده شد! همان روزها برنامه نود هم آیتمی در مورد مهارت پنالتی گرفتن طارمی تهیه کرد که باعث شد تا مدت‌‌ها داوران نسبت به سرنگون شدن مهدی در محوطه جریمه بی‌‌اعتنایی کنند. این مناقشات تا زمان محرومیت طارمی و خروج او از لیگ ایران دنبال شد و موافقان و مخالفان مدام در کشمکش بودند.

VAR برگ برنده مهدی

دعواها بر سر مهارت پنالتی گرفتن طارمی به ویژه از زمانی اوج گرفت که این بازیکن با پیراهن ریوآوه در یک بازی سه پنالتی گرفت و در این زمینه هت‌‌تریک کرد! بعدتر که طارمی پیراهن تیم بزرگ پورتو را پوشید، حساسیت‌‌ها در مورد او هم افزایش یافت. ستاره ایرانی مدام زمین می‌‌خورد، داوران مدام پنالتی می‌‌گرفتند و امتیازات همین‌‌طور به حساب پورتو واریز می‌‌شد. در نتیجه عجیب نبود که هواداران اسپورتینگ و بنفیکا به‌‌شدت خشمگین شوند. کار حتی به انتشار مقالات تند در رسانه‌‌های نیمه‌‌رسمی کشید که واکنش‌‌‌ باشگاه پورتو و سرمربی این تیم را به دنبال آورد. حالا هم رقبا از همین ابتدا جنگ روانی را شروع کرده‌‌اند و به بهانه پنالتی اعلام‌‌شده روی مهدی در بازی با موناکو، او را تحت فشار گذاشته‌‌اند.

در پرتغال توفان توییتری علیه ستاره توانای ایرانی راه افتاده و از جمله یک نفر نوشته: «بله؛ طارمی شیرجه می‌‌زند، حتی در بازی‌‌های دوستانه!» تصویرسازی‌‌های زیادی هم علیه مهدی انجام شده که البته عجیب نیست و همه جای دنیا وجود دارد. چنین هجمه‌‌هایی حتی روی کریس رونالدو هم بوده و هست. با این حال برگ برنده طارمی، تایید شدن پنالتی‌‌های رخ داده روی او از سوی فناوری کمک‌‌داور ویدئویی یا VAR است. حتی اگر مهدی بتواند داور وسط زمین را فریب بدهد، طبیعتا زورش به تکنولوژی نمی‌‌رسد و این مساله نشان می‌‌دهد همه خطاهای رخ داده روی او دقیق و درست بوده‌‌اند. دیروز مدیر روابط عمومی پورتو هم در دفاع از طارمی گفته بود: «کسانی که به وقوع پنالتی روی مهدی شک دارند، بیمار هستند.» ببینید کار به کجا کشیده است!