فرهاد احمدی - رقابت‌های مقدماتی یورو ۲۰۰۸ شنبه‌شب در نقاط مختلف اروپا برگزار شد. در گروه B این رقابت‌ها تیم فرانسه با یک گل از اسکاتلند شکست خورد و ایتالیا ۲ بر صفر از سد اوکراین گذشت. دیدار تیم‌های اسکاتلند و فرانسه در ورزشگاه «همتدن پارک» برگزار شد. در این دیدار تیم فرانسه از ابتدای مسابقه میانه میدان را با ویرا، ماکه له‌له، ریبری و مالودا در اختیار گرفت و موقعیت‌های زیادی روی دروازه اسکاتلند به‌دست آورد. فرانسه حتی دو گل توسط ویرا و ترزه‌گه به ثمر رساند که داور، هر دو گل را آفساید اعلام کرد. ولی با آغاز نیمه دوم مسابقه تیم اسکاتلند دست از دفاع مطلق برداشت و بازی بهتری را ارائه داد و از روی یک کرنر در دقیقه ۶۷ توسط کاندول به گل رسید. اسکاتلند باقی مسابقه را برای حفاظت از گل زده فقط دفاع کرد. پیروزی اسکاتلند باعث شد تا این تیم با ۹ امتیاز به تنهایی در صدر جدول گروه B قرار گیرد. فرانسه و ایتالیا هم با ۶ و ۴ امتیاز رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

نتایج سایر بازی‌ها به شرح زیر است:

گروه A:

قزاقستان صفر - لهستان یک، گل: اسمولارک ۵۲، ارمنستان صفر - فنلاند صفر، صربستان یک - بلژیک صفر، گل: زیگیچ (۵۵)، پرتغال ۳ - آذربایجان صفر، گل‌ها: رونالدو (۲۵ و ۶۳) و کاروالیو (۳۱)،

گروه B :

جزایر فارو صفر - لیتوانی یک، گل: اسکرلا (۹۰)، اسکاتلند یک - فرانسه صفر، گل: کالدول (۶۷)، ایتالیا ۲ - اوکراین صفر، گل‌ها: اودو (۷۰ پنالتی) و تونی (۷۹)

گروه C :

مولداوی ۲ - بوسنی و هرزگوین ۲، گل‌ها: روگاسیوف (۱۳ و ۳۲ پنالتی) برای مولداوی - میسیموویچ (۶۲) و گرلیچ (۶۶) برای بوسنی، مجارستان صفر - ترکیه یک، گل: تونجای (۴۱)، یونان یک - نروژ صفر، گل: کاتسورانیس (۳۲)

گروه D :

ولز یک - اسلواکی ۵، گل‌ها: بیل (۳۷) برای ولز - اشونتو (۱۴)، مینتال (۳۲ و ۳۸)، کارهان (۵۱) و ویتک (۵۹) برای اسلواکی، جمهوری چک ۷ -سن مارینو صفر، گل‌ها: کولیچ (۱۵)، پولاک (۲۲)، باروش (۲۸ و ۶۸)، کولر (۴۳ و ۵۲) و یارولیم (۴۹)، قبرس ۵ - ایرلند ۲، گل‌ها: کنستانتینو (۱۰، ۱۶ و ۵۰ پنالتی)، کارالامبیدیس (۶۰ و ۷۵) برای قبرس - ایره لند (۸) و دان (۴۴) برای ایرلند

گروه E:

انگلستان صفر - مقدونیه صفر، کرواسی ۷ - آندورا صفر، گل‌ها: پتریچ (۱۲، ۳۷، ۴۸ و ۵۰)، کلاسنیچ (۵۸)، بالابان (۶۲) و مودریچ (۸۳)،

گروه F :

دانمارک صفر - ایرلندشمالی صفر، لتونی ۴ - ایسلند صفر، گل‌ها: کارلسونس (۱۷)، ورپاکوفسکیس (۱۸ و ۲۸) و ویسناکوفس (۵۲)، سوئد ۲ - اسپانیا صفر، گل‌ها: الماندر (۱۰) و آلباک (۸۲)

گروه G :

رومانی ۳ - بلاروس یک، گل‌ها: موتو (۷)، ماریسا (۱۰) و گویان (۷۶) برای رومانی - کورنیلنکو (۲۰) برای برای بلاروس، بلغارستان یک - هلند یک، گل‌ها: پتروف (۱۲) برای بلغارستان - فان پرسی (۶۲) برای هلند، اسلونی ۲ - لوکزامبورگ صفر، گل‌ها: نوواکوویچ (۳۰) و کورن (۴۵)