فلاحتی‌: برای خوشگذرانی به دومنیکن نرفتیم

«هیچ کدام از نفرات اعزامی‌برای خوشگذرانی راهی دومنیکن نشده اند و هر یک به نوعی مشغول کار و فعالیت هستند. طی روزهای گذشته تمامی‌اعضا اعم از رییس و دبیر فدراسیون، مسوولان کمیته‌ها و کادر فنی و سرپرست جلساتی جداگانه و تخصصی را با مسوولان فدراسیون جهانی داشته‌اند». این حرف‌های فلاحتی‌نژاد دبیر فدراسیون وزنه‌برداری است. او درباره محرومیت ایران نیز می‌گوید: «وزنه‌برداری ایران در آستانه تعلیق قرار داشت اما با نفوذی که مرادی در هیات رییسه داشت، فدراسیون جهانی را مجبور به جریمه نقدی کرد». ایرانیوز- اتفاقات روزهای اخیر ورزش به ویژه آنچه که در وزنه‌برداری پیش آمد، درنوع خود بی‌نظیر بود، اتفاقی که اکثر مسوولان و اهالی ورزش و حتی آنهایی که تنها به ورزش به دید یک سرگرمی‌ نگاه می‌‌کنند، از آن به عنوان یک فاجعه در ورزش نام بردند.

این اتفاق قطعا به این زودی‌ها تبعاتش از ورزش محو نمی‌‌شود و باید هر روز منتظر اتفاقات جدیدی در این رابطه بود.

در این راستا شنیده می‌‌شود، ماموران کنترل دوپینگ وادا که سرزده در محل تمرین وزنه‌برداران حاضر شدند، قرار بوده از ووشوکاران تست بگیرند، به گونه‌ای که حتی مدیر تیم‌های ملی ووشو نیز این مساله را تایید می‌‌کند. وی می‌ گوید:«شب قبل از نمونه‌گیری، با من تماس گرفتند و گفتند قرار است از ملی‌پوشان ووشو تست بگیرند».

عده‌ای هدایت ماموران ستاد مبارزه با دوپینگ به اردوی تیم ملی وزنه‌برداری را از روی آگاهی عنوان می‌‌کنند و می‌‌گویند: «این کار با قصد تخریب ملی پوشان و کادر مدیریت فدراسیون صورت گرفته است، به‌طوری‌ که ماموران کنترل دوپینگ به خاطر شیطنت افرادی به اردوی وزنه‌برداران هدایت شده‌اند.» به هر حال حتی با تایید این مساله که شاید شیطنتی در کار بوده نیز از جرم عاملان بروز این مساله کاسته نمی‌‌شود، جرمی‌ اتفاق افتاده و با آبروی ایران بازی شده است، بنابراین نمی‌‌توان مقابل متخلفان کوتاه آمد اما مهم این است که اگر این کار با هدف قبلی صورت گرفته، چه کسانی و با چه نوع طرز فکری اقدام به دعوت ماموران وادا به محل اردوی تیم ملی وزنه‌برداری کرده‌اند.

دکتر علیمرادی، دبیر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ که در این مورد نیز به نمایندگی از ستاد به نوعی از سوی مسوولان سازمان مورد مواخذه قرار گرفت، می‌ گوید: «ابهامات زیادی در این مورد مطرح است که باید بررسی شود. من هم در این خصوص مطالبی را شنیده‌ام اما در شرایط فعلی نمی‌‌توان آنها را اثبات کرد.»

او می‌افزاید: «در مورد مثبت بودن تست دوپینگ ۹ ورزشکار، به حدی ابهامات زیاد است که نمی‌توان برای یافتن یک پاسخ روشن تنها به یک بخش توجه کرد و دنبال یک مقصر گشت. با آبروی ملت ایران بازی شده و افراد زیادی به شیوه‌های مختلف مقصر هستند. حتی نمی‌توان ایوانف را به تنهایی مقصر جلوه داد چون به اعتقاد من ایوانف از سوی افرادی حمایت می‌شده، و گرنه چطور ممکن است به این راحتی کارش را انجام داده باشد.»

نکته جالب این است که در این میان حتی مسوولان کمیته ملی المپیک هم نمی‌خواهند به صورت مستقیم ، تایید و یا تکذیب این دست‌های پنهان را به عهده بگیرند . یکی از مسوولان کمیته ملی المپیک نیز خاطر نشان می‌‌کند: «به اعتقاد من هم مسائل پشت پرده زیادی وجود دارد و نباید به راحتی از کنار این مساله بگذریم.»