دنیزلی:  فوتبال زیبا را قربانی نتیجه نمی‌کنم

گروه ورزش - فقط به یک چیز فکر می‌کند. فوتبال زیبا. او دوست دارد تیمش فوتبال زیبا بازی کند، بعد نتیجه بگیرد. حالا او فینال جام حذفی را فراموش کرد. دنیزلی معتقد است که چهار گل برای فراموشی فینال جام حذفی کافی است. با این حال او آینده درخشانی را برای پرسپولیس پیش‌بینی کرده. آینده‌ای که شاید قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی هم در آن گنجانده شده باشد!

پرسپولیس با این برد نجات پیدا کرد، این‌طور نیست؟

ما شرایط بدی تا پیش از این مسابقه داشتیم و البته همان طور که گفته بودم باید فینال را فراموش می‌کردیم. به نظر من چهار گل برای فراموشی کافی بود و البته مهم‌تر‌ از آن بازی جذابی بود که کردیم.

واقعا استقلال اهواز تا این حد ضعیف بود که هیچ تاثیری در بازی نداشت؟

نباید فراموش کنیم که آنها صدرنشین بودند و سه پیروزی بدون گل خورده داشتند البته نمی‌گویم یکی از قوی ترین تیم‌های لیگ را با این نتیجه شکست دادیم اما حقیقتا استقلال اهواز تیم خوبی بود. پرسپولیس در این بازی فوتبال زیبایی را ارائه داد که حتی خود من هم از تماشای آن لذت می‌بردم. فکر می‌کنم بازی خوب ما حریف را تحت تاثیر قرار داد و تیم‌های دیگر مقابل استقلال اهواز به این نتیجه نمی‌رسند.

قبل از این بازی شرایط خودتان چطور بود؟

شکست فینال خیلی سخت بود اما من هم باید حرفه‌ای باشم. چون فوتبال همین است. من تمام تلاشم را به کار گرفتم تا جو تیم شاد باشد و دیگر کسی به شکست فکر نکند، فکر می‌کنم موفق شدم.

فکر می‌کردید با این نتیجه پیروز شوید؟

می‌دانستیم سه امتیاز را به دست می‌آوریم اما نتیجه چهار بر صفر قابل پیش‌بینی نبود. خوشحالم که این بار از موقعیت‌های خودمان استفاده کردیم.

پاس در زمان حضور شما فوتبال زیبایی بازی می‌کرد اما این پرسپولیس با پاس فصل پیش هم تفاوت داشت؟

پاس تیم خوبی بود اما همه چیز فوتبال این نیست. به نظر من جو موجود در ورزشگاه زیبا می‌شود. پاس وقتی گل می‌زد

حد اکثر یک یا دو هزار نفر این تیم را تشویق می‌کردند و یا در آسیا این تعداد به ۷هزار نفر می‌رسید اما وقتی پرسپولیس گل می‌زند و چهل هزار نفر فریاد می‌زنند طبیعتا بازیکن هم تحت تاثیر این شرایط قرار می‌گیرد و بیشتر تحریک می‌شود تا باز هم برای موفقیت تیمش تلاش کند. هواداران ما امتیاز بزرگی هستند. البته پرسپولیس حالا تیم خوبی است و پتانسیل بالایی دارد که در کنار هوادارانش به این زیبایی بازی می‌کند.

شما همیشه از فوتبال زیبا حرف می‌زنید. واقعا زیبایی بازی مهم‌تر است یا نتیجه؟

فوتبال یعنی نتیجه . پیروزی و شکست مثل مرگ و زندگی است. می‌شود با یک نتیجه مربی را حفظ و یا اخراج کرد. من خوب می‌دانم که نتیجه در فوتبال چه ارزشی دارد و حتی بسیاری از موقعیت‌ها‌ را به همین خاطر از دست داده ام اما تیم من باید فوتبال بازی کند. این تنها مساله‌‌ای است که برای من اهمیت دارد. دوست ندارم زیبایی‌های فوتبال را قربانی نتیجه کنم. می‌خواهم همیشه زیبا بازی کنیم و پیروز باشیم اما در چند بازی گذشته بازی زیبای ما نتیجه را به همراه نداشت.

هنوز هم می‌توانیم با یک گل سه امتیاز را بگیریم اما دوست دارم کسی که بازی پرسپولیس را می‌بیند از دیدن فوتبال واقعی و جذاب لذت ببرد.

پرسپولیس در بازی‌های قبلی بعد از گل برتری عقب‌نشینی می‌کرد، این نقطه ضعف را چطور برطرف کردید؟

این مشکل اصلی تیم ما بود و باید باور ذهنی بازیکنان را تغییر می‌دادم. چیزی برای دفاع کردن وجود ندارد و اصلا درست نیست که تیم بعد از برتری عقب نشینی کند. هواداران پرسپولیس هم دوست دارند تیمشان همیشه حمله کند.

با تغییر پست نیکبخت مشکل خط حمله برطرف شد؟

ما مشکل بزرگی در این منطقه نداریم. صلاح حسن خوب ظاهر نشد و من هم نیکبخت را به جای او به خط حمله بردم که البته میل زیادی برای گل زدن داشت و موفق بود اما شاید همیشه از او در این پست استفاده نکنم. بعضی از تغییرات در شرایط خاصی به کار می‌آید و لازم نیست همیشه بر آن پافشاری کنیم.

حضور اولادی خط حمله پرسپولیس را متحول می‌کند؟

اولادی بازیکن خوبی است که حتما از او استفاده خواهیم کرد و طبیعتا قدرت تهاجمی‌تیم را افزایش می‌دهد اما ما مشکلی در خط حمله نداریم و با حضور او گزینه‌های بیشتری خواهیم داشت. طبیعتا قدرت مضاعفی پیدا می‌کنیم.

فکر نمی‌کنید از هفته‌های بعد همه تیم‌ها روی پرسپولیس حساب ویژه‌ای باز کنند؟

این طبیعی است آنها می‌آیند تا راه نفوذ ما را ببندند. چون حالا همه تیم‌های می‌دانند که پرسپولیس تهاجمی‌بازی می‌کند اما ما هم راهی پیدا می‌کنیم و می‌دانیم چطور باید نفوذ کنیم. فراموش نکنید پرسپولیس در همه بازی‌هایش دروازه حریفان را گشوده و باز هم این روند ادامه پبدا می‌کند چون راه‌های زیادی برای حمله کردن داریم.

چقدر برای قهرمانی شانس دارید؟

از حالا پیش‌بینی در فوتبال درست نیست که بخواهیم درباره قهرمانی حرف بزنیم اما پرسپولیس تنها برای قهرمانی می‌جنگد و هیچ هدف دیگری نداریم.

چرا باقری در این بازی نبود. فکر نمی‌کنید بدون او خط دفاع مشکل پیدا کند؟

ما در غیاب او هم به نتیجه رسیدیم و مشکلی در دفاع نداشتیم اما باید شرایط را بررسی کنم. حالا بهتر است به فکر بازی‌های بعد و خصوصا مسابقه با پیکان باشیم.

از این تیم چه شناختی دارید؟

پیکان فصل گذشته در لیگ برتر نبود و البته تغییرات زیادی هم داشته اما قرار است فیلم بازی‌های این تیم را ببینیم.