این است پرسپولیس دنیزلی

گروه ورزش - ترافیک، مقابل در اصلی ورزشگاه آزادی سنگین است. تردد حتی برای خبرنگاران و دوربین‌های تلویزیونی هم مشکل شده. هنوز یک ربع به ساعت ۲۰ مانده. اما گوینده ورزشگاه مشغول اعلام کردن اسامی بازیکنان است. یعنی بازی شروع شده؟ همه عجله می‌کنند تا زودتر به داخل ورزشگاه برسند. اولین بازی پرسپولیس در ماه رمضان، آن هم بعد از افطار. تقریبا ۴۰هزار نفر به ورزشگاه آمده‌اند که ۲۰۰ - ۳۰۰ تای آنها طرفداران استقلال اهواز هستند. استقبال خوبی شده. هنوز خیلی‌ها بیرون استادیوم هستند. بازیکنان که وارد زمین می‌شوند ورزشگاه منفجر می‌شود. همه افطار کرده‌اند و پرانرژی هستند. صدای هواداران استقلال اهواز حتی به گوش خودشان هم نمی‌رسد! «پرسپولیس زلزله، محبوب هر چی دله». همه استادیوم یک صدا تشویق می‌کنند. جو خاصی بر ورزشگاه حاکم است. شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد پس از باخت به سپاهان در فینال جام حذفی طرفداران پرسپولیس از بازی‌های این تیم استقبال کنند. پرسپولیس مدام فشار می‌آورد و حلقه حملات را تنگ‌تر می‌کند. فیروز کریمی در یکی دو صحنه روی سرش می‌کوبد. شاگردانش اصلا روی فرم نیستند. کاری هم از کت جادویی برنمی‌آید! نوبت بازی کردن با احساسات ابراهیم میرزاپور است. تماشاگران این بار او را نشانه رفته‌اند. در یک آن جو استادیوم علیه او برمی‌گردد. سروصدای زیادی شنیده می‌شود. جنب و جوش کریمی هم بیشتر شده. کسانی که فیروزخان را می‌شناسند، می‌دانند که در این لحظات چه احساسی دارد. خودخوری کریمی وقتی بیشتر می‌شود که مهرزاد معدنچی در دقیقه ۳۰ توپ را از زیر دستان میرزاپور وارد دروازه استقلال اهواز می‌کند. حالا وقت تشکر کردن تماشاگران است: «میرزاپور متشکریم!». جنگ روانی به راه افتاده. پرسپولیس یک بر صفر جلو است و مهاجمان این تیم یکی دو موقعیت را هم از دست داده‌اند. بعد از گل‌، استقلالی‌ها با استرس کمتری بازی را دنبال می‌کنند. کمی توپ و میدان در اختیار آنها است. پاس رو به عقب پژمان نوری برای حاجی‌زاده شرایط گلزنی را برای فریدون فضلی و مصطفی بیژنی فراهم می‌کند. ابوالفضل حاجی‌زاده، یک بار دیگر شاهکار به خرج می‌دهد و توپ را به اشتباه مقابل دو بازیکن استقلال اهواز می‌اندازد. یکی از هواداران پرسپولیس می‌گوید: «شانس آوردیم پنج‌شنبه روز فرشید بود. فرشید کریمی به زیبایی توپ را مهار می‌کند تا کمی روی اشتباه حاجی‌زاده را بپوشاند. فیروز کریمی بازیکنان ذخیره‌اش را فرستاده پشت دروازه گرم کنند. حتی وقتی قهرمانی سوت پایان نیمه اول را می‌زند آنها اجازه ورود به رختکن را ندارند و باید بدنهایشان را گرم کنند. تماشاگران دنیزلی را تشویق می‌کنند. نیکبخت هم که مثل همیشه محبوب است. فرشید کریمی و معدنچی را یکی دو دوربین تلویزیون گیر انداخته‌اند و دارند مصاحبه می‌کنند. با وساطت استیلی آنها هم به رختکن می‌روند. درگیری کوچکی در مرز میان جایگاه استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها به وجوده آمده که خیلی زود ختم به خیر می‌شود. کمی اینطرف‌تر در جایگاه ویژه احمدرضا عابدزاده نشسته است. وقتی اسکوربورد ورزشگاه چهره او را نشان می‌دهد همه یکصدا تشویقش می‌کنند.

انگار بعضی‌ها هنوز افطار نکرده‌اند. چون با یک لیوان آب‌جوش و یک بسته کیکی که در دست دارند به سمت صندلی‌هایشان می‌روند. نیمه دوم کم‌کم در حال شروع شدن است.

خبری از تشویق کردن نیست. انگار تماشاگران با یک گل راضی شده‌اند. تغییری در ترکیب دو تیم به وجود نیامده. پرسپولیسی‌ها مثل نیمه اول بازی را هجومی شروع کرده‌اند. نیکبخت و معدنچی آماده‌تر از نیمه اول به نظر می‌رسند. بادامکی هم همین‌طور. در جایگاه خبرنگاران بعضی‌ها می‌گویند پرسپولیس اروپایی بازی می‌کند، بعضی‌ها هم چوب لای چرخ می‌گذارند و زود موضع می‌گیرند. تا الان که دقیقه ۶۵ بازی است نیکبخت ۲-۳ بار ورزشگاه را نیم‌خیز کرده. او درست ضرباتش را جایی زده که ابراهیم میرزاپور بوده. قیافه فیروز کریمی در این لحظات واقعا دیدنی است. حالا دکمه‌های کت‌اش باز شده، اما او اصرار دارد که همچنان تنش باشد. پرسپولیس فشار را بیشتر می‌کند. وقتی علی بداوی توپ را در منطقه چپ زمین لو می‌دهد فیروزخان از همان کنار خط چند تا حرف به بداوی می‌زند تا او با عصبانیت و حرکات دست نسبت به حرف‌های سرمربی واکنش نشان دهد.

یک دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد که اختلاف ها کاملا بروز می‌کند و تابلوی تعویض شماره بداوی را نشان می‌دهد. چند دقیقه بعد از این تعویض نیکبخت‌واحدی که به حالت ضربدری جایش را با معدنچی عوض می‌کرد از سمت چپ وارد محوطه جریمه می‌شود و با پاس توی عرض، بادامکی را صاحب توپ می‌کند. شوت سنگین بادامکی پرسپولیس را دو گله می‌کند تا یک پیروزی شیرین انتظار این تیم را بکشد. خون تازه‌ای در رگ‌های تیم به جریان می‌افتد. دو دقیقه بعد، این بار نوبت خود نیکبخت است که بازی خوبش را تکمیل کند. در حرکتی مشابه گل قبلی، این بار نیکبخت از همان جایی که بادامکی توپ را گل کرد، دروازه میرزاپور را باز می‌کند تا فیروز کریمی و استقلال اهواز قبول کنند که شکست خورده‌اند. تماشاگران پرسپولیس مشغول ترک کردن ورزشگاه هستند. خیال آنها از پیروزی راحت شده. اما خیلی از آنها که زود ورزشگاه را ترک کردند گل دقیقه ۸۰ نیکبخت را ندیدند. آنها فقط شنیدند که بازی با ۴ گل که معدنچی، نیکبخت (۲گل) و بادامکی زده‌اند به سود پرسپولیس تمام شده. خروجی در اصلی ورزشگاه آزادی شلوغ است. با اینکه خیلی‌ها ده، پانزده دقیقه قبل ورزشگاه را ترک کرده‌اند، اما جلوی در هنوز هم شلوغ است. این‌بار هم همه عجله می‌کنند. ساعت تقریبا ۱۵/۲۲ است. با وجود آنکه وقت زیادی برای خوابیدن و سحری خوردن دارند، ولی باید زود به خانه‌هایشان برسند.

نتایج بازی‌های هفته چهارم

* پیکان ۲- راه‌آهن یک

* پرسپولیس ۴- استقلال‌ اهواز صفر

* صباباتری صفر- پاس صفر

* ملوان صفر- سایپا صفر

* ابومسلم ۲- سپاهان صفر

* ذوب‌آهن یک- برق شیراز یک

دیدار تیم‌های استقلال تهران و فولاد خوزستان و همچنین مس کرمان و فجرسپاسی به دلیل نداشتن نور کافی برگزار نشد.