نیم‌روز جنجالی

شاید مهم‌ترین خبری که از اردو بیرون آمد، به خط خوردن بازیکنان استقلالی تیم ملی از سوی اسکوچیچ مربوط می‌شد. مربی کروات حسین حسینی، عارف غلامی، مهدی مهدی‌پور، امیرحسین حسین‌زاده و صالح حردانی را از فهرستش خط زد و به جای آنها پیام نیازمند، سروش رفیعی، آرمین سهرابیان، سعید صادقی و مهدی شیری را به اردو فرا خواند. آن‌طور که اهالی فدراسیون خبر می‌دهند، موضوع مربوط به خلف وعده باشگاه استقلال در تعامل با تیم ملی می‌شد. دیدار هفته پایانی لیگ برتر بین استقلال و نفت مسجدسلیمان در میانه اردوی تیم ملی برگزار می‌شد و به اصرار فرهاد مجیدی قرار شد ملی‌پوشان این تیم صرفا برای حضور در جشن قهرمانی به اردوی استقلال ملحق شوند. با این وجود این بازیکنان در بازی با نفت مسجدسلیمان مورد استفاده قرار گرفتند. بنابراین اسکو آنها را خط زد که این تصمیم جنجالی با انبوهی از واکنش‌ها مواجه شد. در هر صورت به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی قصد دارد اتوریته و اقتدار خودش را به رخ بکشد. حالا پنج بازیکن آبی‌ها تاوان ناهماهنگی بین باشگاه و تیم ملی را می‌پردازند.

داستان محمدحسین کنعانی‌زادگان هم عجیب است. این مدافع که مورد اعتماد اسکوچیچ هم هست، به خاطر حواشی قبلی‌اش به دو جلسه محرومیت از حضور در مسابقات دوستانه محکوم شده است. با این حال دراگان اسکوچیچ بدون توجه به این ماجرا، او را به تیم ملی دعوت کرد و قصد داشت در اردوی قطر هم شرکت بدهد، اما کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال مانع از این مساله شد. به این ترتیب کنعانی‌زادگان هم خط خورد و جای خودش را به مهدی حسینی بازیکن مس رفسنجان داد.

دیروز اما همه‌چیز این‌قدر جنجالی و پرتنش نبود. لااقل یک خبر خوب داشتیم درباره قطعی شدن بازی دوستانه تیم ملی برابر اروگوئه؛ مسابقه‌ای که ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۲۲ خرداد در ورزشگاه سنتناریو شهر مونته‌ویدئو برگزار خواهد شد؛ استادیومی که میزبان فینال جام‌جهانی ۱۹۳۰ بود. اروگوئه رقیب محشری است و بازی با این تیم واقعا هیجان دارد. فدریکو والورده‌(رئال مادرید)، رونالد آرائوخو (بارسلونا)، خوسه خیمنز (اتلتیکو مادرید)، دیگو گودین (اتلتیکو مینیرو)، لوییس سوارز (بازیکن آزاد)، ادینسون کاوانی (بازیکن آزاد)، رودریگو بن تانکور (تاتنهام)، لوکاس توریرا (فیورنتینا)، فرناندو موسلرا (گالاتاسرای) و داروین نونیز (بنفیکا) برخی از ستارگان اروگوئه‌‌اند؛ تیمی که در گروه هشتم جام‌جهانی با پرتغال، غنا و کره‌جنوبی هم‌گروه است.