قلعه‌نویی: دخالت می‌کنم، چون مدیرفنی هستم

گروه ورزش- می‌گویند که به صمد مرفاوی خط می‌دهد تا از بعضی بازیکنان در ترکیب ثابت استفاده نکند! شایعه شده که در هر بازی ساز مخالف صمد را می‌زند و در ترکیب‌های او تغییرات اساسی ایجاد می‌کند. می‌گویند هنوز هم دست از سر استقلال برنداشته و این حق را به خودش می‌دهد تا در امور مختلف تیم دخالت کند. می‌گویند... «بله! من مدیرفنی تیم هستم و می‌توانم در ریزترین مسائل دخالت کنم. واقعا هم تعجب می‌کنم که چرا بعضی‌ها با حساسیت به این موضوع نگاه می‌کنند.» در چند هفته اخیر بحث دخالت شما در مسائل فنی استقلال مطرح شد. این موضوع حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه داشته است.

واقعا تعجب می‌کنم که چرا بعضی‌ها با حساسیت به این موضوع نگاه می‌کنند. من مدیرفنی استقلال هستم و می‌توانم در ریزترین مسائل دخالت کنم. پس از جدایی از استقلال، خودم مرفاوی را به باشگاه پیشنهاد دادم تا به عنوان سرمربی در این تیم فعالیت کند. فکر می‌کنم در جایگاه مدیرفنی حق این را دارم که نظر بدهم و تصمیم بگیرم.

ولی مرفاوی گفته که قلعه‌نویی به هیچ عنوان در کارم دخالت نمی‌کند.

ببینید، در حال حاضر فکر من معطوف به تیم‌ملی است و نسبت به شرایط استقلال آگاهی چندانی ندارم و نمی‌دانم بازیکنان از لحاظ فنی در چه وضعیتی قرار دارند. من و مرفاوی در مورد این مسائل با هم صحبت می‌کنیم و به عنوان مدیرفنی نظرم را می‌دهم، ولی تصمیم‌گیرنده نهایی، سرمربی تیم است.

یعنی در این چند بازی در کار مرفاوی دخالت نکرده‌اید؟

نمی‌دانم چرا از کلمه دخالت استفاده می‌کنید. من مدیرفنی استقلال هستم و می‌توانم در ریزترین مسائل این تیم هم نظر بدهم. مرفاوی خودش کاربلد است و تمامی مسائل فنی را زیرنظر دارد. من هم به کار او اطمینان دارم و بیشتر مسائل فنی را به او واگذار کرده‌ام.

در سه بازی گذشته شرایطی به وجود آمده که ترکیب استقلال را با نظر خودتان عوض کنید؟

ببینید، همان‌طور که گفتم، از وضعیت فنی بازیکنان اطلاع چندانی ندارم و به همین دلیل سعی می‌کنم کاری به این موضوع نداشته باشم. البته به عنوان مدیرفنی حق دارم که در مورد ترکیب تیم نظرم را بدهم.

مثل اینکه قبل از بازی استقلال و فجرسپاسی، منصوریان و نوازی را از ترکیب ثابت خارج کرده‌اید؟

به عنوان مدیرفنی حتی می‌توانم تمامی بازیکنان را عوض کنم و ترکیب تیم را خودم بچینم ولی باز هم می‌گویم که فکر من بیشتر معطوف به تیم ملی است و سعی می‌کنم فقط نظر بدهم.

موضوع اختلاف شما با نوازی و منصوریان صحت دارد؟

این مسائل ساخته ذهن خیال‌پردازان است. من در مورد اتفاقات اخیر با منصوریان صحبت کردم و قبل از این که نوازی به استقلال بیاید، برای او نیز شرط گذاشته بودم.

نیمکت‌نشینی آنها ادامه خواهد داشت؟

بازیکنان نباید به این مسائل فکر کنند. استقلال در حال حاضر از سه بازی، ۹ امتیاز به دست آورده و بیشتر باید به این موضوع توجه کرد. موفقیت استقلال از همه چیز مهم‌تر است.

مسائل مدیریتی هم خسته‌کننده شده است. فکر نمی‌کنید این موضوع استقلال را وارد بحران کند؟

در این شرایط بهتر است که صحبت نکنم و امیدوارم به زودی این مشکل هم حل شود.

پس از سه بردی که استقلال در لیگ به دست آورد، اکثر مطبوعات و رسانه‌ها این تیم را خوش‌شانس دانستند.

استقلال در‌حال‌حاضر بهترین شرایط را دارد، ولی بعضی‌ها با مطرح کردن چنین مسائلی می‌خواهند حاشیه درست کنند. نکته مهم، ۹ امتیازی است که استقلال به دست آورده و این حائز اهمیت نیست که پیروزی با شانس به دست می‌آید.

بازی سپاهان و پرسپولیس را از نزدیک دیدید، نظرتان در مورد فینال جام‌حذفی چیست؟

هر دو تیم از لحاظ فنی برابر بودند و در ضربات پنالتی شانس و تمرکز بازیکنان تعیین‌کننده است. من معتقدم که بهتر بود با توجه به قدرت فنی هر دو تیم، این بازی پس از ۱۲۰‌دقیقه که به تساوی کشید، تکرار می‌شد، ولی قانون فوتبال رای به ضربات پنالتی می‌دهد.

در این دیدار بازیکن خاصی نظر شما را جلب کرد؟

دو، سه بازیکن موردنظرم هستند که آنها را دعوت می‌کنم.

شفیعی و پژمان نوری در این دو بازی بسیار خوب کار کردند، احتمال دارد که این دو جزو نفرات جدید باشند‌؟

پس از اعلام لیست بازیکنان همه چیز مشخص می‌شود. درست نیست که از شخص خاصی نام ببرم.

برای بازی با چین‌‌تایپه کماکان این نظر را دارید که لژیونرها هم تیم‌ملی را همراهی کنند؟

بله، ما باید به عنوان صدرنشین صعود کنیم و تمامی لژیونرها باید بیایند.

عملکرد لژیونرها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خوشبختانه لژیونرهای اروپایی وضعیت خوبی دارند و به مرور زمان جایگاه خود را به دست خواهند آورد. در مورد لژیونرهای امارات هم باید بگویم که سطح فنی لیگ این کشور پایین است و برای دعوت کردن از آنها سخت‌گیری می‌کنم.