گروه ورزش - برکناری پرویز کاظمی از وزارت رفاه در روزهای بلاتکلیفی استقلال، اوضاع این تیم و انتخاب مدیرعامل جدید را وارد فاز جدیدی کرده است. حدود ۹ ماه پیش و پس از امضای دو تفاهم‌نامه که بین سازمان تربیت بدنی و وزارت رفاه صورت گرفت، مقرر شد تا وزارت رفاه هزینه‌های جاری باشگاه استقلال را به مدت ۱۰ سال تقبل کند و با تجهیز و بازسازی ورزشگاه تختی تهران، این ورزشگاه را به مدت ۲۵ سال در اختیار باشگاه استقلال قرار دهد. اما وزارت رفاه خیلی زود از تفاهم‌نامه دوم که ساخت ورزشگاه تختی بود شانه خالی کرد تا سازمان تربیت بدنی این وظیفه را برعهده بگیرد. وزارت رفاه در این مدت تلاش کرد تا بخشی از مشکلات مالی استقلال را حل کند، اما عملا موفق نشد. حتی تغییرات گسترده‌ای هم که در هیات مدیره این باشگاه انجام شد نتوانست مشکلات را حل کند. حالا و با برکناری پرویز کاظمی به عنوان وزیر رفاه و رییس مجمع باشگاه استقلال اوضاع این تیم بحرانی‌تر از روزهای گذشته خواهد شد.

در این میان اگر وزیر آینده قصد ادامه همکاری و پایبند بودن به تفاهم‌نامه با سازمان تربیت بدنی را نداشته باشد به ناچار استقلال باید مجددا در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار بگیرد. اگر این اتفاق بیفتد سازمان تربیت بدنی این اختیار را دارد که اعضای هیات‌مدیره مورد تایید وزارت رفاه را برکنار و نفرات مورد نظر خود را جایگزین آنها کند. با شرایطی که به وجود آمده پیش‌بینی اتفاقات آینده در باشگاه استقلال سخت است و تا معرفی وزیر جدید رفاه وضعیت این باشگاه مشخص نمی‌شود.

یک مقام آگاه در سازمان تربیت بدنی می‌گوید: «قرارداد همکاری بین شخص خاصی امضا نشده است بلکه دو نهاد این تفاهم‌نامه را امضا کرده‌اند و استقلال فعلا در اختیار وزارت رفاه قرار خواهد گرفت.»