تهدید تکراری استقلال

استقلالی‌ها می‌گویند قبل از افطار با فولاد بازی نمی‌کنند چون این کار پشت‌کردن به اعتقادات دینی و مذهبی است

اما فدراسیون این تهدید را جدی نمی‌گیرد میثم بهرامی- آخرش هم معلوم نشد استقلالی‌ها چرا گفتند جلوی فولاد بازی نمی‌کنند. مصاحبه‌های متناقض مسوولان باشگاه استقلال که دیروز روی خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار می‌گرفت، جز سردرگمی هیچ نتیجه‌ای نداشت. یکی گفته به خاطر تغییر برنامه بازی نمی‌کنند و یکی دیگر گفته به خاطر بی‌احترامی به ماه مبارک رمضان حاضر نیستند قبل از افطار مسابقه بدهند. صمد مرفاوی، سرمربی استقلال که احتمالا با مسوولان باشگاه هماهنگ نیست به ایسنا می‌گوید: «قرار اولیه این بوده که بازی ساعت ۳۰/۱۷جمعه انجام شود که ما هم برای این ساعت برنامه‌ریزی کرده بودیم. نمی‌‌توانیم با برنامه جدید هماهنگ باشیم. من نمی‌دانم جام ال‌جی چقدر مهم است که به خاطر آن حاضر شدند برنامه لیگ را عوض کنند.» اما در طرف دیگر امیدوار رضایی، رییس هیات‌مدیره استقلال دلایل دیگری را برای انصراف این تیم از بازی با فولاد بیان می‌کند. این نماینده مجلس که تا انتخاب مدیر عامل، همه کاره باشگاه است، می‌گوید: «استقلال تحت هیچ شرایطی حاضر نیست برای یک بازی فوتبال به اعتقادات دینی و مذهبی‌اش پشت کند. برگزاری برخی از بازی‌های لیگ برتر قبل از افطار مبارزه با اعتقادات دینی است. استقلال حاضر نیست تن به این خواسته‌های نامشروع و تبلیغاتی ضد دین بدهد.

این نماد روزه‌خواری و ترویج آن در جامعه است. ما حتی اگر امتیاز از دست بدهیم، یا از لیگ حذف شویم، بازی نمی‌کنیم».

این جدیدترین تهدید استقلالی‌ها برای بازی نکردن در یک مسابقه است. آنها پیش از این هم بارها در اعتراض به مسائل مختلف تهدید کرده بودند که در یک مسابقه شرکت نمی‌کنند یا از لیگ کنار می‌‌کشند. اما تا حالا هیچ کدام از تهدیدهای قبلی مسوولان استقلال عملی نشده. شاید به خاطر همین است که فدراسیون فوتبال این قضیه را جدی نگرفته و نسبت به آن بی‌تفاوت است. مسوولان فدراسیون فوتبال این تهدید استقلالی‌ها را جدی نگرفته‌اند و برای حل آن حتی یک جلسه چند دقیقه‌ای هم برگزار نکردند. سطوت، عضو روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال می‌گوید: «استقلالی‌ها گفتند قبل از افطار بازی نمی‌کنند، اما با گفتن آنها هیچ اتفاقی نمی‌افتد. باید از سازمان تربیت‌بدنی نامه بیاید و به ما ابلاغ کنند که بازی را بعد از افطار برگزار کنیم. در غیر این صورت بازی قبل از افطار انجام می‌شود». اما سازمان تربیت‌بدنی هم حاضر نیست خودش را وارد این دعوا بکند. سخنگوی این سازمان دیروز رسما اعلام کرد که «برگزاری لیگ برتر فقط به فدراسیون مرتبط می‌شود و سازمان تربیت‌بدنی به اجرای برنامه‌های فدراسیون کاری ندارد.»

با اینکه استقلالی‌ها ماه رمضان را بهانه کرده‌‌اند، اما منابع نزدیک به این باشگاه می‌گویند دلیل اصلی این اتفاقات عوض شدن برنامه مسابقات، آن هم ۷۲ساعت مانده به بازی‌ها است. طبق برنامه اولیه سازمان لیگ، قرار بود استقلال جمعه با فولاد بازی کند، اما قطعی شدن حضور تیم‌ملی فوتبال ایران در مسابقات جام ال‌جی و برپایی اردوی تیم ملی باعث شد برنامه لیگ عوض شود. طبق برنامه جدید قرار است استقلال چهارشنبه ساعت ۱۵ در ورزشگاه نفت اهواز با فولاد بازی کند.

نفت اهواز و حافظیه شیراز تنها ورزشگاه‌هایی هستند که نور ندارند و بازی‌های آنها باید قبل از افطار برگزار شوند. به این ترتیب هر هفته ۲بازی قبل از افطار انجام می‌شود و فدراسیون برای به هم نخوردن برنامه مسابقات مجبور است قبل از افطار هم بازی برگزار کند. اما امیدوار رضایی علاوه بر اینکه نمی‌خواهد بازی فولاد - استقلال قبل از افطار باشد، می‌خواهد جلوی برگزاری تمامی بازی‌های قبل از افطار را بگیرد. او با نمایندگان مجلس صحبت کرده و از بیش از ۵۰نفر از آنها امضا گرفته که درباره این اتفاق به رییس‌جمهور تذکر بدهند.

امیدوار رضایی به ایسنا می‌گوید: «از هر ابزاری استفاده می‌‌کنیم که مانع برگزاری مسابقات قبل از افطار بشویم. نمایندگان مجلس هم به این مساله واکنش نشان دادند و در نامه‌ای با امضای بیش از ۵۰نفر آنها از رییس‌جمهور خواستیم به سازمان تربیت‌بدنی و فدراسیون فوتبال تذکر جدی بدهند.»