صمد خوش‌شانس است!

انصاریان:‌ این تیم ۴ گل به پرسپولیس زده بود

مدافع تیم فوتبال استقلال تهران می‌گوید: «شکست فجر‌شهید سپاسی شیراز کار آسانی نبود، چرا که این تیم سال گذشته در ورزشگاه آزادی چهار گل به پرسپولیس زده بود.»

علی انصاریان ادامه می‌دهد: «فجر‌سپاسی تیم کوچکی نیست. این تیم سال گذشته استقلال را در تهران متوقف کرده بود و چهار گل به پرسپولیس زده بود. ما زحمت زیادی کشیدیم تا سه امتیاز بازی را به دست آوردیم. فشار زیادی به ما وارد شد، اما خوشحالم که در نهایت به برتری دست یافتیم.» وی درباره شرایط خود در استقلال می‌گوید: «وضعیت خوبی دارم و از حضور در استقلال راضی هستم.» هواداران این تیم انتظار دارند بهتر از گذشته بازی کنم. به همین دلیل کارم در استقلال نسبت به پرسپولیس دشوارتر است. ساسانی: استقلال فقط شانس داشت

حق ما در این دیدار باخت نبود و اگر شانس بیشتری داشتیم، می‌توانستیم حریف را شکست دهیم. احتشام ساسانی با بیان مطلب فوق می‌گوید: «اگر کمی خوش‌شانس‌تر بودیم، استقلال را در آزادی شکست می‌دادیم. در این دیدار بدشانسی نصیب ما شد. متاسفانه یک دقیقه بعد از زدن گل تساوی، گل سوم را از استقلال دریافت کردیم. در این صحنه بازیکنان حریف روی دروازه‌بان ما خطا کردند، اما این گل مردود اعلام نشد.»هافبک فجر درخصوص گل سوم این تیم می‌گوید: «زمانی که ضربه من وارد دروازه استقلال شد، داور بی‌جهت گل مرا قبول نکرد. در آن صحنه داور معتقد بود بازیکن ما روی انصاریان خطا کرده، در حالی که مدافع حریف با دروازه‌بانشان در آن صحنه برخورد کرد و نمی‌دانم داور چرا آن صحنه را خطا اعلام کرد.

گروه ورزش- «اصلا ما شانس می‌آوریم، مشکلی هست؟!» صمد مرفاوی بعد از بازی با مس کرمان در هفته دوم این حرف را زد و خودش را از جواب دادن به سوالات مختلف در مورد اینکه «چرا استقلال در آخرین دقایق بازی نتیجه می‌گیرد» راحت کرد. احتمالا مرفاوی پیش‌بینی هفته‌های آینده را کرده بود، چون همه دیدند که روز پنج‌شنبه استقلال مقابل فجر سپاسی چطور نتیجه گرفت. شاید اگر دروازه‌بان فجر سپاسی آن اشتباهات فاحش را انجام نمی‌داد حالا نتیجه‌ای غیر از پیروزی برای استقلال به دست آمده بود. البته استقلالی‌ها به غیر از وحید کارگر، دروازه‌بان فجر سپاسی، مدیون اوت دست‌‌های علیزاده هم هستند. احتمالا حالا هواداران این تیم پشیمان هستند که چرا در ابتدای فصل با بی‌احترامی نسبت به خرید این بازیکن از پرسپولیس اعتراض می‌کردند. اما نکته‌ای که همه بعد از این بازی روی آن زوم کرده‌اند خوش‌شانسی صمد مرفاوی است. پیروزی‌های مکرر در دقایق پایانی بازی باعث شده تا خیلی از مردم و حتی کارشناسان هم نسبت به نتایج و گل‌های این تیم حساس شوند. با این حال خود مرفاوی می‌گوید: «من قبلا هم مصاحبه کردم و گفتم که خوش‌شانسی ما به کسی ربط ندارد. در هفته‌ای که گذشته هر چه دلشان خواست در مورد ما گفتند و نوشتند. هر لقبی که دلشان خواست به من و باشگاه نسبت دادند، اما این حرف‌ها اهمیت زیادی ندارد. استقلال حرف‌هایش را فقط در زمین مسابقه می‌زند و از دقیقه یک تا ۹۰ فقط به گل‌زدن فکر می‌کند.»

مرفاوی به بازی با فجر سپاسی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «فوتبال یعنی موقعیت‌ شناسی. هر تیمی که بهتر از موقعیت‌هایش استفاده کند همیشه برنده است. در بازی با فجر از کوچک‌ترین فرصت‌ها استفاده کردیم و کاری به حرف‌هایی که در مورد این بازی می‌زنند نداریم.»

اما در طرف مقابل غلام پیروانی سرمربی فجر سپاسی که از بازی شاگردانش راضی به نظر می‌رسد توپ را به زمین داور مسابقه می‌اندازد: «کاری ندارم که استقلال چه دقیقه‌ای گل زد، حرف من فقط با داور است.

او گل صحیح فجر سپاسی را مردود اعلام کرد. مطمئن باشید اگر استقلال مشابه‌ این گل را می‌زد داور به طور حتم گل آنها را صحیح اعلام می‌کرد. به هر حال من از شاگردانم راضی هستم. اما با این شرایط دیگر نمی‌شود فوتبال بازی کرد.

هرچه بود تمام شد و استقلال با شانس یا هر چیز دیگری که می‌شود اسمش را گذاشت با ۳ گل در تهران فجر سپاسی را شکست داد. اما به نظر می‌رسد که این خوش‌شانسی‌ها تمامی نداشته باشد. چون سرمربی استقلال در جمعی دوستانه احتمالا به شوخی گفته که فولاد را هم با خوش‌شانسی در خانه خودش شکست می‌دهد. روی حرفی که صمد مرفاوی زده شک نکنید. فقط تا روز جمعه صبر کنید!

اولین پیروزی نایب قهرمان

اما به غیر از بازی استقلال و فجر سپاسی در دیگر بازی‌هایی که روز پنج‌شنبه برگزار شد، پاسی‌ها با تک گل عباس آقایی در خانه موفق شدند فولاد خوزستان را شکست دهند. اتفاقی که خود مایلی‌کهن به راحتی آن را پذیرفته است. «پاس تیم خوبی بود و باید اعتراف کنم که شکست هم حق فولاد. البته بضاعت تیم ما همین بود. ولی فراموش نکنیم که پاس سال گذشته هفت گل به فولاد در همین ورزشگاه زده بود که تاثیر آن هنوز هم در تیم باقی مانده است ولی مطمئن باشید مقابل استقلال چهره متفاوتی خواهیم داشت.»

در دیدار صباباتری مقابل سایپا در حالی‌که سایپایی‌ها چند دقیقه بیشتر تا پیروزی فاصله نداشتند سهراب بختیاری‌زاده یک بار دیگر در شرایط حساس گلزنی کرد تا هم صبا نبازد، هم اولین امتیاز در لیگ برتر را بگیرد. ناجی صباباتری در این مورد می‌گوید: «خیلی بهتر از سایپا بازی کردیم اما شرایط طور دیگری رقم خورد. با این حال یک امتیاز در خانه حریف باارزش است. اما فکر می‌کنم شرایط پیروز شدن راهم داشتیم». اما در بازی چهارم روز پنج‌شنبه که در کرمان برگزار شد تیم تازه‌وارد مس مقابل حریف قدرتمند خود ذوب‌آهن به تساوی رسید. دیداری که نادر دست‌نشان می‌گوید از بازی با استقلال مشکل‌تر بوده. «فقط می‌گویم که ذوب‌آهن خیلی قوی‌تر از استقلال است».

رسول کربکندی هم گفته که تیمش به یک مهاجم گلزن نیاز دارد. «مهاجمان ذوب‌آهن موقعیت‌های زیادی از دست دادند. فکر می‌کنم با این شرایط تیم در خط حمله نیاز به یک مهاجم گلزن دارد. اگر نه مشخص نیست در بازی‌های آینده چه اتفاقاتی می‌افتد».

نتایج بازی‌های پنج شنبه:

* استقلال تهران ۳ - فجر

سپاسی ۲ گل‌ها: داسیلوا، اصغر طالب‌نسب و علیرضا منصوریان برای استقلال. مجتبی زارع و امید روانخواه برای فجرسپاسی

* سایپا یک - صباباتری یک گل‌ها: امیر وزیری برای سایپا، سهراب بختیاری‌زاده برای صباباتری

* ذوب‌آهن اصفهان یک - مس کرمان یک

گل‌ها: سپهر حیدری برای ذوب‌آهن، اعلا عبدالزهرا برای مس

* پاس یک - فولاد صفر

گل‌: عباس آقایی