زنده‌باد فوتبال!

این همه اما باعث نشد دو تیم در پیله احتیاط فرو بروند. البته که در خود اروپا هم مربیانی مثل دیگو سیمئونه و ژوزه مورینیو را داریم که فوتبال دفاعی و نتیجه‌گرا را ترجیح می‌دهند، اما عمده تیم‌های بزرگ مثل سیتی، رئال، لیورپول، بارسلونا و... به سبک دیگری از فوتبال مقید هستند و گویا تعهد دارند مخاطب را لبریز از لذت و سرمستی کنند. شاید هیچ تماشاگر فوتبالی در سراسر جهان از اینکه وقتش را صرف تماشای بازی سیتی و رئال کرده پشیمان نشد. بله برعکس؛ هر چه به دقایق پایانی بازی نزدیک‌تر می‌شدیم، مخاطبان دوست داشتند بازی همچنان ادامه بیابد. ببخشید، جسارت است، اما کاش می‌شد خیلی از مسابقات لیگ ایران را دقیقه ۲۰ تمام کرد و ۷۰ دقیقه اضافه‌اش را به چنین مسابقاتی بخشید. بگذارید آنها بازی کنند و ما لذت ببریم. بگذارید آنها در زمین به هم حمله کنند و تیم‌های ما روی کاغذ، هنگام تنظیم بیانیه‌های خشن...!

وقتی منچسترسیتی در دقایق آغازین بازی به دو گل پیاپی دست پیدا کرد، شاید خیلی‌ها انتظار خلق یک فاجعه را برای رئال مادرید داشتند، اما فرصت‌سوزی بازیکنان این تیم، چه در نیمه اول و چه در نیمه دوم باعث شد نهایتا یک نتیجه نزدیک رقم بخورد. در شبی که رئال مادرید فرصت‌طلب بود، سیتی انواع و اقسام موقعیت‌های گلزنی را از دست داد. این مساله در رسانه‌های بین‌المللی هم بازتاب زیادی داشته است. روزنامه انگلیسی دیلی‌میل با اشاره به آشفتگی خط دفاعی رئال مادرید و فرصت‌هایی که در اختیار سیتی قرار گرفت، نوشت: «اگر سیتی از تمامی فرصت‌هایی که در جریان این بازی در اختیارش قرار گرفته بود استفاده می‌کرد، این چهار گل می‌توانست به هشت گل تبدیل شود. آنها تیم برتر زمین بودند اما نتوانستند کار رئال را تمام کنند و شاید همین روند جذاب در بازی برگشت نیز تکرار شود.» اسکای اسپورت نیز در گزارش پس از بازی نوشت: «سیتی حالا با برتری مختصری باید در بازی برگشت در برنابئو به میدان برود. تلگراف هم مثل اسکای به بازی برگشت دشواری که پیش روی شاگردان گواردیولاست اشاره کرد و نوشت: «منچسترسیتی توانست این بازی حساس و جذاب هفت گله را به سود خودش به پایان برساند، اما فرصت اینکه کار رئال مادرید را در بازی رفت تمام کند از دست داد.»

پپ گواردیولا، سرمربی سیتی بعد از پایان این مسابقه گفت: «فکر می‌کنم برای همه فوتبال دوستان بازی جذاب و هیجان‌انگیزی بود. خودم هم لذت بردم. بازی مثل یک مسابقه مشت‌زنی بود. ما در زمین همه توان‌مان را گذاشتیم و فکر می‌کنم نمایش خوبی ارائه دادیم. یک هفته بعد به مادرید می‌رویم و باید همین‌قدر خوب باشیم. همه شانس‌های گلزنی که قرار نیست به گل تبدیل شوند. مقابل ما حریف بزرگی مثل رئال قرار داشت و گاهی بخت هم با شما یار نیست.» کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید هم به این نبرد تماشایی چنین واکنشی نشان داد: «معتقدم از بازی رفت با نتیجه‌ای بد خارج شدیم. شکست همیشه اتفاق بدی است و اصلا خوب دفاع نکردیم. سیتی وقتی توپ را داشت به راحتی کار می‌کرد و موقعیت ایجاد می‌کردند. در بازی برگشت باید این نتیجه را برگردانیم. سیتی تیم قدرتمندی است و برابر آنها باید بسیار بهتر دفاع کرد. در مجموع خوشحالم که تسلیم نشدیم و تا پایان رقابت کردیم. برای رسیدن به فینال باید بهتر دفاع کرد و این کلیدی است.»