جنگ آبی‌ها برای صدرنشینی

گروه ورزش- «اگر برق ورزشگاه آزادی قطع نشود، فجر را شکست می‌دهیم.» این جمله‌ای است که صمد مرفاوی به خبرنگاران گفته. سرمربی استقلال تهران به مسابقه‌ای اشاره کرده که در آن فجرسپاسی ۲ گل از پاس عقب بوده و یکدفعه برق ورزشگاه قطع شده. داور هم بازی را ناتمام گذاشته و قرار است کمیته انضباطی برای آن رای صادر کند. البته آن مسابقه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد، اما بازی استقلال- فجرسپاسی در آزادی انجام می‌شود. این بازی یکی از ۷ مسابقه هفته سوم لیگ برتر است که امروز و فردا انجام می‌شوند. استقلال که از ۲ بازی اول خود ۶ امتیاز گرفته و در رده دوم جدول قرار دارد، به صدرنشینی هفته آینده خود امید زیادی دارد. بازی با فجر می‌تواند این تیم را به صدر جدول برساند. فجرسپاسی معمولا در بازی با استقلال می‌بازد. مخصوصا امسال که این تیم بازیکنانی مثل حسین آشنا را از دست داده، احتمال باخت این تیم بیشتر است.

استقلال اگر با تفاضل گل بالا این بازی را ببرد می‌تواند، استقلال اهواز را هم پشت‌سر بگذارد و به صدر جدول برسد. صمد مرفاوی سرمربی استقلال می‌گوید: «فجر را می‌بریم. ما باید این هفته به صدر جدول برسیم. البته صدرنشینی در چند هفته اول لیگ اصلا مهم نیست. سال‌های قبل تیم‌هایی مثل سایپا و ذوب‌آهن چند هفته اول فقط برنده شدند و تا چند هفته صدرنشین بودند، اما بعد یکدفعه افت کردند و به وسط جدول رفتند. ما باید این بازی را هم ببریم. روی امتیاز‌های مسابقات خانگی حساب کردیم.»

استقلال در این بازی محمود فکری، سیاوش اکبرپور و محسن یوسفی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. غیبت یوسفی زیاد مهم نیست، اما غیبت محمود فکری و سیاوش اکبرپور که از کلیدی‌های این تیم هستند احتمالا به ضرر مرفاوی و تیمش تمام می‌شود. البته مرفاوی نگران این موضوع نیست. او می‌گوید:‌ «ما روی نیمکت هم بازیکنان خوبی داریم. غیبت این بازیکنان ضربه‌ای به تیم نمی‌زند. ما بازیکنان نیمکت‌نشین را برای همین انتخاب کردیم که در این مواقع به کمک تیم بیایند.» فعلا مشکل اصلی استقلالی‌ها پرداخت نشدن طلب بازیکنان این تیم است که مشکلاتی را در تیم درست کرده است.

استقلال اهواز، صدرنشین لیگ هم، مثل استقلال تهران میزبان است. اهوازی‌ها این هفته میزبان راه‌آهن تهران هستند. فیروز کریمی که گران‌ترین مربی ایرانی لیگ برتر است، در اهواز تیمی درست کرده که مدعی قهرمانی است، درست مثل سال ۸۰ که همین استقلال را قهرمان لیگ دسته اول کرد و به لیگ برتر رساند. کریمی درباره بازی می‌گوید: «راه‌آهن برای گرفتن یک امتیاز می‌آید، اما تیم من فقط به پیروزی فکر می‌کند. ما باید برنده این بازی شویم و صدرجدول را از دست ندهیم. برای من مهم نیست با چه شرایطی قرار است برنده شویم. فقط دوست دارم ۳ امتیاز را بگیریم.»

بازی پرسپولیس- سپاهان هم از مسابقات این هفته لیگ برتر است که به دلیل انجام بازی برگشت این دو تیم در فینال جام‌حذفی به تاریخ دیگری موکول شد. فدراسیون فوتبال هنوز تاریخ برگزاری این بازی عقب‌افتاده را اعلام نکرده است.