خبرگزاری فوتبال ایران - پس از اینکه قلعه‌نویی به تیم ملی رفت، بهترین فرصت برای مخالفان قریب پیش آمد تا به انتقاد از او بپردازند. جایگاه قریب متزلزل شد و او پس از فشار برخی اعضای هیات مدیره، استعفا داد. حالا اما همچنان همان کسی می‌تواند به ابقای او کمک کند که نبودنش به تزلزل مدیریت قریب منجر شد. قلعه‌نویی پس از برد مقابل سوریه به سوالاتی که مطرح می‌شود، پاسخ می‌دهد.

ابتدا درباره بازی مقابل سوریه صحبت کنید.

من معتقدم این بازی ۶ امتیاز داشت و تیم ملی برد با ارزشی را در دمشق به دست آورد. ما در خط دفاع و حمله تغییراتی را ایجاد کردیم و نسبت به بازی مقابل کره جنوبی چهره هجومی‌تر داشتیم. خوشبختانه تساوی مقابل کره جنوبی روحیه بازیکنان را دوچندان کرد و در نهایت با ارائه یک بازی قابل قبول، سوریه را شکست دادیم.

سوریه نسبت به بازی رفت ضعیف‌تر نبود؟

آنها در زمین خودشان بازی می‌کردند و برای به دست آوردن پیروزی سعی و تلاش زیادی کردند، ولی قدرت ایران باعث شکست سوریه شد. ما در بازی رفت فقط به دلیل از دست دادن موقعیت‌ها به پیروزی نرسیدیم، ولی در این دیدار دو بار دروازه حریف را باز کردیم و می‌توانستیم به پیروزی پرگل‌تری دست پیدا کنیم.

با تغییراتی که ایجاد کردید، تیم ملی چهره هجومی‌تری گرفت. بهتر نیست در تمامی باز‌ی‌ها هجومی بازی کنیم؟

سیستم تیم را بر اساس نوع بازی حریف آرایش می‌دهیم. در بازی مقابل کره جنوبی از ۱-۶-۳ و برابر سوریه هم از ۲-۵-۳ استفاده کردیم. ما هیچ‌وقت به فکر بازی دفاعی نیستیم و فقط بر اساس شرایط بازی و خصوصیات حریف ،سیستم تیم را مشخص می‌کنیم.

صعود ایران به جام ملت‌های آسیا را قطعی می‌دانید؟

بله، مشکل خاصی نیست و ما باید به فکر آینده باشیم.

فدراسیون فوتبال اعلام کرده که در بازی ایران و چین تایپه، لژیونرها نمی‌آیند. این موضوع صحت دارد؟

در مسائل فنی من تصمیم می‌گیرم و این موضوع صحت ندارد.

مثل اینکه قرار است در تورنمنت ال.جی شرکت کنید؟

بله، در دو بازی مقابل اردن و عراق قرار می‌گیریم تا به هماهنگی کامل برسیم.

در این دو بازی، لژیونرها نمایش قابل قبولی داشتند، ولی قبول دارید که کریمی نسبت به بقیه کمی ضعیف‌تر بود؟

کریمی فقط نسبت به دوران اوج خودش کمی افت کرده است و این را باید در نظر گرفت که او یک آسیب‌دیدگی سخت را پشت‌سر گذاشته است. کریمی در نیمه دوم بازی مقابل کره جنوبی و همچنین بازی با سوریه در مجموع خوب کار کرد و من از او راضی هستم.

با شروع لیگ، نفرات جدیدی به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند؟

شک نکنید که بازی‌های لیگ برای ما اهمیت زیادی دارد و به طور حتم هیچ بازیکن آماده‌ای از لیست تیم ملی دور نمی‌ماند.

بله.

نظرتان در مورد تحولات اخیر باشگاه استقلال چیست؟

من معتقدم که قریب نباید از سمت خود استعفا می‌داد، چون او کارنامه بسیار موفقی داشت و مدیر صادقی بود.

ولی قریب همچنان به عنوان یکی از اعضای هیات مدیره در استقلال می‌ماند.

بله، ولی امیدوارم او دوباره مدیرعامل استقلال شود.

اگر شخص دیگری مدیرعامل شود، حاضر هستید در استقلال بمانید؟

فکر می‌کنم دوشنبه همه چیز مشخص شود، ولی من امیدوارم قریب بماند.

اگر قریب مدیرعامل نشد، دوست دارید چه کسی مدیرعامل شود؟

کسی که به فکر منافع شخصی‌اش نباشد.

استقلال امسال چه‌طوری نتیجه‌ می‌گیرد؟

امسال استقلال از تمام ۳سالی که من سرمربی آن بودم بهتر نتیجه می‌گیرد.

مرفاوی یک مربی کاربلد است و چند سال در این تیم مربیگری کرده، او می‌داند برای موفقیت تیمش چه کار کند.

نامه‌ قلعه‌نویی به باشگاه‌ها و رسانه‌ها

پس از آن که تیم ملی فوتبال ایران موفق شد که از دو بازی خارج از خانه چهار امتیاز کسب کند و خود را به عنوان یکی از دو تیم مدعی صعود، به مرحله‌ نهایی جام ملت‌های آسیا از گروه B معرفی کند، امیر قلعه‌نویی، از باشگاه‌ها، رسانه‌ها، مسوولان فدراسیون فوتبال و... قدردانی کرد. متن کامل نامه سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در اختیار ایسنا قرارگرفت به این شرح است:

بسم‌ا... الرحمن الرحیم

ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن خجسته میلاد با سعادت منجی عالم بشریت امام مهدی (عج) و آرزوی تعجیل در فرج آن امام همام، هم اکنون که تیم ملی موفق شد با حمایت تمامی دست‌اندرکاران فوتبال از جمله بازیکنان، مسوولان فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها و رسانه‌ها نیمه‌‌ اصلی راه صعود به مرحله‌‌ نهایی جام ملت‌های آسیا را بپیماید، برخود لازم می‌دانم که از باشگاه‌ها به عنوان بازوان اصلی ورزش به ویژه فوتبال به جهت در اختیار گذاشتن بازیکنانشان به تیم ملی قدردانی و تشکر کرده و برای آنها در رقابت‌های پیش رو و فصل جدید مسابقات لیگ برتر آرزوی موفقیت ‌کنم. بسیار متاسفم که برنامه‌ریزی نامناسب کنفدراسیون فوتبال آسیا، اردوی دراز مدت اجتناب‌ناپذیر و سه بازی رسمی تیم ملی موجب شد که تمرینات آماده‌سازی تیم‌های حاضر در لیگ دچار مشکل شود و مطمئنا اثرات این اتفاق در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر، نمایان خواهد شد. امیدوارم که با پیروزی‌های تیم ملی در جام ملت‌ها، تیم امید در بازی‌های آسیایی دوحه و در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان، تحمل این دشواری‌ها آسان شود.

آرزو می‌کنم که ششمین دوره‌‌ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، آنچنان پرشور و هیجان برانگیز باشد که با یاری شما عزیزان، تیم ملی قدرتمندی از دل این پیکارها تشکیل دهیم. در پایان، برخود لازم می‌دانم که از تلاش‌های بی‌دریغ رسانه‌ها در جهت اطلاع رسانی صحیح به مردم شریف ایران نیز تشکر و قدردانی کنم.