سازندگی تعطیل امید به بازگشت‌ها!

درون دروازه

پرسپولیس درون دروازه مشکل دارد و کسی دقیقا نمی‌داند چرا با این شتاب قرارداد حامد لک تمدید شد. احمد گوهری هم تازه به تیم اضافه شده و اگرچه باید منتظر نمایش‌های او بود، اما بعید است در حد یک سوپراستار باشد. در نتیجه نگاه بخشی از هواداران به بازگشت بیرانوند است؛ دروازه‌بان ملی‌پوشی که بعد از مدت‌ها اصرار به حضور در لیگ‌های خارجی، به عضویت آنتورپ و بواویشتا در‌آمد، اما اوضاع به میل او پیش نرفت. در حال حاضر بیرانوند پیراهن شماره یک تیم ملی را از دست داده و ممکن است این وضعیت در جام‌جهانی هم ادامه داشته باشد. در نتیجه عجیب نخواهد بود اگر او برای حضور در میدان دید و بازیابی شرایط فنی، به ایران برگردد و بار دیگر در پرسپولیس توپ بزند. بیرانوند در حال حاضر ۲۹ ساله است.

خط دفاع

هر دو مدافع فیکس تیم ملی ایران سابقه حضور در پرسپولیس را دارند و هر دو نفر دیر یا زود به این تیم باز خواهند گشت. شجاع خلیل‌زاده که دومین فصل حضورش در الریان قطر را پشت سر می‌گذارد، در پایان فصل بازیکن آزاد خواهد شد. او پیش‌تر هم ابراز آمادگی کرده بود به جمع سرخ‌پوشان برگردد. محمدحسین کنعانی‌زادگان هم در الاهلی قطر شرایطی دارد که هیچ بعید نیست پایان فصل قراردادش تمدید نشود. او نیز بارها نسبت به حضور دوباره در پرسپولیس ابراز علاقه کرده و ممکن است این اتفاق در پایان فصل جاری رخ بدهد. شجاع ۳۲ ساله و کنعانی ۲۷ ساله هستند. در خط دفاعی همچنین رامین رضاییان به تازگی به فهرست ستاره‌های بازگشته به پرسپولیس افزوده شده است. ممکن است این اتفاق برای صادق محرمی ۲۵ ساله هم رخ بدهد. این بازیکن در دیناموزاگرب فراز و فرودهای زیادی داشته و هرگز وضعیت باثباتی پیدا نکرده است.

خط میانی

مهم‌ترین مهره‌ای که پرسپولیسی‌ها در این خط انتظار بازگشتش را می‌کشند احمد نوراللهی است. او یکی از ستون‌های پرسپولیس در این سال‌ها بود که ابتدای فصل راهی الاهلی امارات شد و جای خالی‌اش همچنان توی ذوق می‌ز‌ند. البته قرارداد نوراللهی با تیم اماراتی دو ساله است و بعید به نظر می‌رسد او حداقل در پایان فصل جاری به پرسپولیس برگردد. نوراللهی ۲۹ ساله است و به تازگی به یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی تبدیل شده. اگر بحث لژیونرها را فاکتور بگیریم، در این خط بعضی‌ها هم منتظر بازگشت سروش رفیعی هستند؛ بازیکنی که گویا ابتدای فصل تمایل داشت پرسپولیسی شود، اما یحیی گل‌محمدی او را نخواست.

خط حمله

مدت‌هاست که شایعات زیادی در مورد بازگشت علی علیپور به گوش می‌رسد و حتی بسیاری تصور می‌کردند او در زمستان پرسپولیسی شود، اما موتور علیپور در ماریتیمو روشن شده و شاید با شرایط موجود این بازیکن ترغیب شود همچنان به حضورش در اروپا ادامه بدهد. از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها به‌شدت پیگیر بازگشت شهاب زاهدی هستند؛ بازیکنی که خودش هم بدش نمی‌آید دوباره سرخ‌پوش شود. او این روزها در اوکراین گرفتار وضعیت جنگی شده و آینده مبهمی دارد. در داخل کشور هم شهریار مغانلو بازیکنی است که در صورت پایان قراردادش با سپاهان، قطعا با پیشنهاد پرسپولیس مواجه خواهد شد.