جذابیت را بکُش!

 این سیاست باعث می‌شود خیلی از مسابقات هفته به خوبی دیده نشود. همه فقط بازی‌های پرسپولیس و استقلال را تماشا می‌کنند و پتانسیل تیم‌هایی مثل سپاهان، تراکتور، گل‌گهر و... می‌سوزد. به عنوان مثال تمامی مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر چهارشنبه گذشته برگزار شد. عمده هواداران فوتبال هم وقت گذاشتند و دو مسابقه سپاهان- پرسپولیس و استقلال- فولاد را تماشا کردند. در نتیجه دیدار بسیار جذاب و پرحادثه گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان که به تساوی ۲-۲ انجامید، اصلا دیده نشد. یا مثلا در روزی که دربی رفت تهران برگزار شد و بدون گل مساوی به پایان رسید، گل‌گهر هم در تماشایی‌ترین بازی این فصل ۴‌بر‌یک از سد سپاهان گذشت، اما کمترکسی آن مسابقه را دید، چون همزمان با شهرآورد پایتخت در حال انجام بود.

به هر جهت این داستان ادامه دارد و برنامه‌ریزان محترم همچنان با تمام توان در حال از بین بردن جذابیت‌های بالقوه مسابقات هستند؛ بازی‌هایی که به خودی خود در ورزشگاه‌های خالی دچار رخوت هستند و با این برنامه‌ریزی، وضع‌شان بدتر هم می‌شود. بعد از این غرولند طولانی باید اشاره کنیم که همه مسابقات هفته سیزدهم امروز برگزار می‌شود. بر این اساس از ساعت ۱۴ مس رفسنجان به مصاف صنعت نفت آبادان خواهد رفت، از ساعت ۱۴:۳۰ پدیده بحران‌زده میزبان سپاهان خواهد بود، از ساعت ۱۵ نفت مسجدسلیمان با گل‌گهر، هوادار با نساجی و آلومینیوم اراک با استقلال دیدار می‌کنند، از ساعت ۱۶:۱۵ ذوب‌آهن به مصاف فجرسپاسی می‌رود و از ساعت ۱۷ هم فولاد با پیکان و پرسپولیس با تراکتور پیکار خواهند کرد.

همان‌طور که می‌بینید سپاهان که حال و روز خوبی ندارد در بهترین زمان ممکن به تیم قعرنشین پدیده برخورد کرده؛ رقیبی بحران‌زده که با سه امتیاز از ۱۲ بازی در قعر جدول قرار دارد و حتی دو دروازه‌بان اصلی و ذخیره‌اش را هم برای این مسابقه در اختیار نخواهد داشت. این بهترین فرصت است تا سپاهان با یک پیروزی خوب، به شرایط ایده‌آل برگردد. استقلال هم با گربه سیاه پرسپولیس بازی دارد. آلومینیوم اراک که پارسال و امسال در خانه موفق به شکست پرسپولیس شده، حالا باید میزبان استقلال باشد. آلومینیوم هم مثل خود استقلال خط دفاع محکمی دارد. آنها امسال فقط پنج گل خورده‌اند که سه تا از آنها در بازی قبلی برابر نفت آبادان بوده است. استقلال هم با دو گل خورده صاحب بهترین خط دفاع لیگ است. نهایتا پرسپولیس در شرایطی به مصاف تراکتور می‌رود که رقیب بحران‌زده تبریزی با ۱۱ امتیاز از ۱۲ بازی در رده ۱۳ جدول رده‌بندی خطر سقوط به دسته پایین‌تر را حس می‌کند. هواداران تراکتور اخیرا در یک تجمع گسترده اعتراضی خواهان تغییر مالکیت این باشگاه شدند. در حال حاضر در جدول رده‌بندی استقلال، پرسپولیس و سپاهان با ۲۸، ۲۵ و ۲۲ امتیاز اول تا سوم هستند.