عصر تماشایی

  یحیی روسفید می‌شود یا محرم؟ تقابل پرسپولیس و سپاهان، رودررویی دو تیم جالب است؛ یکی در هفته‌های اخیر خوب بازی نمی‌کند و نتیجه می‌گیرد، دیگری خوب بازی می‌کند و نتیجه نمی‌گیرد! پرسپولیس با دو پیروزی پیاپی برابر پیکان و ذوب‌آهن شرایط خوبی دارد، اما خیلی از هواداران از سطح کیفی تیم راضی نیستند. در نقطه مقابل سپاهان در دو هفته گذشته به استقلال و پیکان باخته، اما طلایی‌پوشان در هر دو بازی نمایشی تهاجمی و پر از موقعیت گل داشته‌اند. سپاهان برابر استقلال ۱۵ ضربه به سمت دروازه حریف داشت و ۶۳ درصد هم مالک توپ و میدان بود، اما شکست خورد. در هر صورت بازی امروز می‌تواند یک قربانی بزرگ داشته باشد. شرایط برای یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس و محرم نویدکیا سرمربی سپاهان طوری است که اگر نتیجه ضعیفی بگیرند، ممکن است متحمل انتقادات زیادی شوند. بنابراین این مسابقه دشوار و همیشه جذاب که به «ال‌کلاسیکوی ایران» هم شهرت دارد، این‌بار با حساسیت مضاعفی برگزار خواهد شد.

 مغانلو گل می‌زند؟ بی‌گمان یکی از چهره‌های ویژه بازی امروز، شهریار مغانلو است. او نیم‌فصل دوم پارسال در پرسپولیس توپ زد و بازیکن موثر و موفقی هم برای این تیم بود. با این حال شهریار ابتدای فصل جدید به سپاهان پیوست و با پاک کردن تصاویر پرسپولیسی‌اش از صفحه شخصی خود، حسابی خبرساز شد. او مورد توجه‌ترین بازیکن دیدار امروز اراک است و باید دید موفق به گلزنی می‌شود یا نه.

  سپاهان بالاخره پرسپولیس را می‌برد؟ در ۱۳ مسابقه قبلی پرسپولیس و سپاهان، تیم اصفهانی تنها یک بار پیروز شده است. آخرین برد خانگی سپاهان برابر سرخ‌پوشان به بازی رفت لیگ پانزدهم در روز ۲۳ مرداد ۹۴ برمی‌گردد و پس از آن سپاهان بیش از شش سال است که در خانه موفق به برتری بر پرسپولیس نشده است. بازی امروز اگرچه به دلایل انضباطی در اراک و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود، اما روی کاغذ برای سپاهان میزبانی به حساب می‌آید و باید دید آنها بالاخره می‌توانند با پیروزی بر پرسپولیس این طلسم شش‌ساله را بشکنند یا نه.

   فولاد نکونام سرانجام می‌بازد؟ هدایت فولاد در فصل گذشته برعهده جواد نکونام بود و این مربی با شکست استقلال حتی قهرمان جام حذفی هم شد. ابتدای فصل اما نکونام به دلایلی از فولاد رفت و عبدالله ویسی جای او را گرفت. ویسی چهار بازی هدایت تیم اهوازی را برعهده داشت و نهایتا با یک برد، یک تساوی و دو شکست برکنار شد. بعد از بازگشت نکونام به اهواز اما ورق برگشت و این تیم دوباره اوج گرفت. فولاد در هفت بازی گذشته شکست نخورده و سه پیروزی و چهار تساوی کسب کرده است. پرسش اینجاست که آیا استقلال می‌تواند در ادامه روند خوبش نخستین شکست فولاد نکونام را به این تیم تحمیل کند یا نه؟

  استقلال گل می‌خورد؟ استقلال امسال از خط دفاعی بسیار خوبی برخوردار است و این مساله نقش زیادی در صدرنشینی آبی‌ها داشته است. آنها در ۱۱ مسابقه قبلی تنها دو گل خورده‌اند و در کنار آلومینیوم اراک به‌طور مشترک صاحب بهترین خط دفاعی لیگ هستند. استقلال تنها از دو تیم فجرسپاسی و صنعت نفت آبادان گل خورده است. بعد از گل صنعت که در دقیقه هشتم بازی هفته هفتم به ثمر رسید، در حال حاضر ۴۴۲ دقیقه است که دروازه آبی‌ها باز نشده. باید منتظر ماند و دید نوار کلین‌شیت‌های حسین حسینی ادامه پیدا می‌کند یا سرانجام امروز دروازه استقلال باز خواهد شد.