قلعه‌نویی: مسوولان نباید در کار ما دخالت کنند

گروه ورزش - تساوی در اولین بازی رسمی، بهترین بهانه برای مخالفان قلعه‌نویی بود تا از این مربی انتقاد کنند. اما قلعه‌نویی که از این نتیجه شوکه شده، به فکر بازی با کره‌جنوبی است. تنها خواسته او حمایت مسوولان فدراسیون است. ژنرال از دست داریوش مصطفوی که به شیوه بازی تیم ملی ایراد گرفته ناراحت است. او در مصاحبه‌ای با سایت فوتبال ایران حرف‌هایش را زده. کمتر کسی فکر می‌کرد که مقابل سوریه متوقف شویم. به نظر شما چه مسائلی باعث شد تا نتیجه دلخواه را نگیریم؟

از لحاظ تاکتیکی و کیفیت فنی از بازیکنان راضی بودم. معتقدم در ساختار دفاعی و هجومی ‌هماهنگ عمل کردیم. مشکل ما بی‌‌دقتی در زدن ضربات آخر بود و اگر از موقعیت‌ها استفاده می‌کردیم با نتیجه‌ای پر گل سوریه را شکست می‌دادیم.

ولی این نتیجه نگران‌کننده است؟

قبول دارم، ولی باید این را هم در نظر گرفت که در فوتبال اتفاقات زیادی می‌افتد. اگر ما بازی را می‌بردیم، مطالب مطبوعات بر‌عکس می‌شد ولی بعضی‌ها کم لطفی می‌کنند و می‌نویسند که تیم تاکتیک ندارد. ما در بازی با سوریه نزدیک به ۱۲ بار کرنر زدیم، ۶ ضربه ایستگاهی به دست آوردیم و بارها روی دروازه حریف ایجاد خطر کردیم. مگر می‌شود تیم بدون تاکتیک باشد و این چنین بازی کند؟

سوریه چطور تیمی بود؟

آنها دو سال در کنار یکدیگر بازی کرده‌اند و آقای فجر ابراهیم هم برخلاف گفته‌هایش با این تیم به طور کامل آشنا است.

فکر نمی‌کنید کار ایران برای صعود به جام ملت‌ها سخت شده است؟

من مطمئنم ایران صعود می‌کند.

از نظر برخی کارشناسان تغییرات زیاد عامل ناهماهنگی بازیکنان تیم بود.

در خط دفاع رحمان رضایی به دلیل شرایطی که در ایتالیا داشت، به ایران نیامد. گل محمدی خداحافظی کرده بود و نصرتی هم مصدوم بود. کریمی ‌و ‌هاشمیان هم غایب بودند و فرهاد مجیدی هم در ترکیب ثابت تیم ملی قرار داشت که در آخرین لحظات اجازه بازی پیدا نکرد. حسین کعبی هم به دلیل مصدومیت حدود ده روز با ما تمرین نکرد. با این شرایط من باید چه تصمیمی ‌می‌گرفتم؟ تمامی ‌این تغییرات ناخواسته بود.

چه عاملی باعث شد مهدوی‌کیا را تعویض کنید؟

مهدوی‌کیا فوتبالیست بزرگی است ولی در فوتبال این امکان وجود دارد که بازیکنان بزرگ هم دچار مشکل شوند.

بعد از بازی، آقای مصطفوی از تاکتیک تیم ملی ایراد گرفتند و شما هم جواب او را دادید. فکر نمی‌کنید این مسائل حاشیه‌ها را بیشتر کند؟

من برای آقای مصطفوی به عنوان یک پیشکسوت احترام خاصی قائلم ولی نمی‌دانم چرا چنین موضوعی مطرح شد البته شاید سر ایشان هم در این روز‌ها خیلی شلوغ است. به هر ترتیب بهتر است آقایان تاکتیک را برای ما معنی کنند تا خیلی از مسائل روشن شود. در مورد تاکتیک تیم، کادر فنی نظر می‌دهند و این مسائل به کادر ستادی و اجرایی ارتباطی ندارد. در استقلال شرایطی سخت‌تر از این داشتیم ولی مسوولان باشگاه هیچ وقت از حمایت دست بر نداشتند. این درست نیست که با یک تساوی افکار عمومی ‌را منحرف کنیم. اصلا مسوولان فدراسیون نباید در کار کادر فنی دخالت کنند.