دنیزلی خرید بزرگ پرسپولیس

گروه ورزش - یک میلیون دلار برای یک فصل، به اضافه سیصد هزار دلار دستمزد برای دستیارش علی نورالدین. مصطفی دنیزلی از همان ابتدا میخش را سفت در زمین کوبیده، حتی تاخیر در امضای قراردادش هم به این دلیل بود که او پولش را نقد می‌خواست. هر چه که بود بعدازظهر پنج‌شنبه هفته گذشته دنیزلی رسما سرمربی پرسپولیس شد. به نظر می‌رسد این بار پول پرسپولیسی‌ها نقد بوده، چون دنیزلی مربی‌ای نیست که به این راحتی زیر بار وعده مدیران برود. با این حال حضور این مربی ترک در پرسپولیس خودش اتفاق بزرگی است. از وقتی که انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس شده همه هر روز منتظر اتفاقات جدیدی هستند. توقعات بالا رفته و بعد از اخراج آری هان طرفداران به کمتر از حضور دنیزلی در پرسپولیس راضی نمی‌شدند. حالا پرسپولیس چیزی کم ندارد و می‌تواند با قهرمانی در جام حذفی همه چیز را جبران کند. حتی ناکامی‌های فصل گذشته را به خصوص اینکه دنیزلی به گفته انصاری‌فرد اختیار تام دارد و برای رساندن پرسپولیس به قهرمانی هر کاری خواست می‌تواند بکند. «او اختیار تام دارد. مثل آری‌هان از دنیزلی هم حمایت می‌کنم. اینجا بحث فرد یا نفر مطرح نیست و مهم موفقیت پرسپولیس است و دنیزلی هم به همین دلیل به جمع ما اضافه شده. توانایی‌های او برای ما کاملا مشخص است و دنیزلی برای رساندن پرسپولیس به قهرمانی هر کاری که فکر می‌کند به نفع تیم است می‌تواند انجام بدهد».

شرایط برای مصطفی دنیزلی نسبت به بقیه مربیانی که در پرسپولیس کار کرده‌اند کاملا متفاوت است. امتیاز اختیار تام برای یک مربی برگ برنده بزرگی است. البته به گفته انصاری‌فرد داشتن اختیارات تام توقعات را هم بالا می‌برد. او به جام حذفی اشاره می‌کند و می‌گوید: «باز هم می‌گویم دنیزلی اختیار تام دارد. اما داشتن همین اختیارات هم توقعات را بالا می‌برد.

اگر به عنوان یک امتیاز به دنیزلی اختیار تام دادیم به عنوان امتیاز هم از او نتیجه‌گیری می‌خواهیم. جام حذفی اولین تجربه این هدف است. فکر می‌کنم دنیزلی با توانایی‌هایی که دارد می‌تواند پرسپولیس را قهرمان کند». اما روز پنج‌شنبه بعد از اینکه دنیزلی و انصاری‌فرد به توافق رسیدند بحث توافق مالی طرفین تنها سوالی بود که انصاری‌فرد از جواب دادن به آن طفره رفت. این در حالی است که در همان روز شبکه‌های مختلف تلویزیون این رقم را یک میلیون دلار اعلام کرده بودند. با این حال انصاری‌فرد در این مورد می‌گوید: «قرارداد دنیزلی یک ساله و قابل تمدید است. با توجه به مذاکرات انجام شده قرار است باشگاه و دنیزلی رقم قرارداد را اعلام نکنند. در ضمن هیچ کدام از ارقامی که پیش از این در برخی مطبوعات عنوان شده است، صحت ندارد».

تمام شد. دنیزلی برای یک فصل سرمربی پرسپولیس است. ولی در کنفرانس مطبوعاتی او، خیلی‌ها از موضوعی نگران بودند. آنها چند بار این سوال را از مدیرعامل پرسپولیس پرسیدند که اگر دنیزلی مثل فصل قبل که در بازی مقابل ذو‌ب‌آهن اردوی پاس را ترک کرد، امسال هم این کار را برای پرسپولیس تکرار کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ اما پاسخگوی این سوال خود دنیزلی بود نه انصاری‌فرد. «تنها عاملی که باعث شد این تیم را ترک کنم عدم پرداخت حقوق بازیکنان بود. من به خاطر پرداخت نشدن پول خودم پاس را ترک نکردم، فقط می‌خواستم آنها پول بازیکنان را بدهند. البته تصور نمی‌کنم در پرسپولیس به چنین مشکلی بخوریم. من برای مشکل داشتن به اینجا نیامده‌ام. اگر هم مشکلی پیش بیاید آن را در فضایی دوستانه با انصاری‌فرد حل می‌کنم. سرمربی سابق تیم‌ملی ترکیه حالا کارش با پرسپولیس شروع شده است. اما او پس از امضای قرارداد با این تیم آماری را در این باشگاه بزرگ پایتخت دو رقمی کرد. دنیزلی دهمین مربی خارجی است که در پرسپولیس فعالیت می‌کند. آلن راجرز، ایوان کونوف، لاویسلاوبگوویچ، یورگن گوه، استانکوپولکه پوویچ، ایوان مت‌کوویچ، وینکو بگوویچ، راینر سوبل و آری هان ۹مربی خارجی پرسپولیس در سال‌های گذشته بود‌ه‌اند که با حضور دنیزلی این تعداد به عدد ۱۰رسیده است. باید دید دهمین مرد خارجی پرسپولیس چه نتایجی با این تیم می‌گیرد.