انصاری‌فرد: بعید می‌دانم‌هان شکایت کند

گروه ورزش- در روزهایی که جنجال‌های باشگاه پرسپولیس به اوج رسیده، پیدا کردن محمدحسن انصاری‌فرد، مدیر عامل این باشگاه کار خیلی سختی است. انصاری‌فرد فقط با سایت رسمی‌باشگاه پرسپولیس مصاحبه می‌کند و این سایت به خاطر وابستگی‌اش به باشگاه از پرسیدن خیلی سوالات مهم چشم‌پوشی کرده است. دیروز هم یکی از این مصاحبه‌ها روی خروجی سایت رسمی ‌باشگاه پرسپولیس قرار گرفت. انصاری‌فرد در این مصاحبه هم خیلی با احتیاط حرف زده، طوری که کسی از حرف‌هایش ناراحت نشود. اوضاع تیم چطور است؟

فعلا که نگرانی چندانی نداریم، چون گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ام، حکایت از آمادگی نسبی بازیکنان پرسپولیس در مقطع فعلی دارد. ما به آینده امیدواریم و در حال حاضر هم تیم پرسپولیس بدون حاشیه به تمرین می‌پردازد.

تغییر و تحولات غافلگیرکننده‌ای که در کادر فنی بوجود آمد چه علتی داشت؟

قبل از هر چیز باید از زحماتی که ‌هان و دستیارانش برای پرسپولیس کشیدند تشکر کنم. من به عنوان یک پرسپولیسی هرگز فراموش نمی‌کنم که هان چه عملکرد خوبی از لحاظ فنی داشتند. او مربی توانمندی بود که توانست پرسپولیس را به فینال جام حذفی برساند. آن هم تیمی‌ که با قرار گرفتن در رده نهم جدول رده‌بندی لیگ و در بدترین موقعیت تاریخ خود قرار داشت. به همین دلیل ما زحمات مربیان هلندی را فراموش نمی‌کنیم و آنها را جزیی از تاریخ این باشگاه و عضو همیشگی خانواده بزرگ پرسپولیس می‌دانیم. با این وجود ما به نقطه‌ای رسیدیم که احساس کردیم ادامه همکاری دوجانبه به صلاح باشگاه نیست چون مسائل حاشیه‌ای زیادی به‌وجود آمده بود که موجب ناراحتی هواداران هم شده بود.

فکر می‌کنید آری‌هان به فیفا شکایت کند؟

بعید می‌دانم. وکیل ‌هان روز شنبه نامه‌ای به باشگاه فرستاده بود که در برگیرنده نظرات سرمربی سابق پرسپولیس درباره نحوه تسویه حساب مالی با باشگاه بود. به هر حال در این زمینه مذاکراتی با ‌هان یا وکیل ایشان انجام خواهیم داد و سعی داریم همه چیز در فضایی کاملا دوستانه و در سایه تفاهم و رضایت دوجانبه حل و فصل شود.

می‌توانید بگویید سرمربی جدید پرسپولیس کیست. دنیزلی، تروسیه، فوگتس یا ...؟

درباره سرمربی جدید نظرات افراد مختلفی را پرسیدم. اعضای هیات مدیره هم همانگونه که تاکید بر قطع همکاری با مربیان هلندی را داشتند درباره انتخاب سرمربی جدید وسواس‌ها و نظراتی دارند که دغدغه بنده نیز هست. به هرحال چند مربی خارجی برای هدایت پرسپولیس کاندیدا هستند مذاکراتی هم در این باره انجام شده که امیدوارم تا پایان هفته به سرانجام برسد.

این روزها درباره بازگشت احتمالی جواد کاظمیان به پرسپولیس خبرهایی منتشر می‌شود. این خبرها را تایید می‌کنید؟

جواد کاظمیان تمایل زیادی برای بازگشت به پرسپولیس دارد. همان طور که قبلا هم گفته بودم اوحاضر نیست به خاطر چند دلار بیشتر پیراهن پرسپولیس را عوض کند. ماهم بعد از ابراز تمایل کاظمیان مذاکراتی با مدیر برنامه‌هایش آقای مانوسی‌فر داشتیم که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بازیکن جدید دیگری هم جذب می‌کند؟

بله. ما چند جای خالی داریم و سعی داریم دو سه بازیکن جدید جذب کنیم تا کمبودهای تیم درپست‌های مختلف برطرف شود. هدف ما حضور مقتدرانه در جام حذفی و فصل جدید است و از آنجا که یک ماه به شروع این رقابت‌ها باقی مانده امیدواریم که مربی جدید بتواند با آگاهی و شناخت کامل تیم را به مصاف حریفان بفرستد.

حمید استیلی به قرعه‌کشی لیگ و جام‌حذفی اعتراض کرده. این اعتراض، موضع رسمی باشگاه است؟

مابه تصمیم مسوولان فدراسیون فوتبال احترام می‌گذاریم اما معتقدیم که عدم حضور نماینده باشگاه پرسپولس در جلسات متعددی که طی سه ماه اخیر درباره نحوه برگزاری و قرعه‌کشی فینال در جام حذفی اتخاذ شده جای بحث دارد. این اتفاق تلخ نشان از مظلوم واقع شدن پرسپولیس در ماجرای پرحرف و حدیث فینال جام حذفی دارد.

تکلیف شاکیان پرسپولیس چه شد. ؟

شنبه آقای تولیت، مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس در جلسه کمیته انضباطی حاضر شدند و توضیحاتی هم دادند. ما هم قصد داریم مذاکراتی با مربیان و بازیکنانی که شکایت کرده‌اند داشته باشیم تا این بدهی‌ها را پرداخت کنیم.